A franciaéretségi az előző évektől eltérően a Szent Johannában volt megtartva.Bár a nyelv éretségikekt egy másik intézménybe kéne,hogy "megrendezzék" de a járvány miatt idén az saját iskolánkba maradtunk.Ettől a naptól tartottam a legkevésbé,mivel már túl voltunk egy francia nyelvvizsgán,ráadásul a felvételit is franciául írtuk 4 éve.
-Ma mit is írunk?-kérdezte Zsolti a suli előtt álva.
-Franciát-válaszoltam neki.
-Jah, az sima lesz.
-Mi?Ma nem a faktos tárgyból írunk?-kerekedett ki Ricsi szeme.
-Nem,az az utolsó.Így is normál esetben csak jövőhéten lenne,de idén egy hét alatt letudják mindet-magyarázta Cortez.
-Te mióta lettél ilyen okos?-kérdezte szórakozottan Ricsi.
-Hát tudod amióta együtt lakok egy kétlábon járó lexikonnal,ragadt rám ez az.-mondta.Én felnevettem viszont Ricsi és Zsolti együtt érzően bólogattak.
-Na de Ren.Mit kellett mára tudni?Mert tanultam-tette fel védekezően a kezét-de azért mond már el.-nézett rám aranyosan.Már mint amennyire egy pircinges raszta aranyos tud lenni.Elővettem a jegyzeteimet és elkezdtem mutogatni Ricsinek a tételeket.
-Ejnye Rihárd,most tanulunk?-lépett ki az ajtón Máday.
-Neeemmm.Csak átnéztem.
-Nyílvám-szegte fel az állát Máday.Betessékelt minket,mi pedig már szinte ösztönből indultunk el a termünkhöz.Ahogy sejtettem egyeltalán nem izgugltam.Miközben írtam sokszor elfelejtettem,hogy éppen éretségit írok.Egész végig franciául kavarogtak a fejembe a dolgok.A három óra csak úgy elrepült.Amikor végeztünk kiültünk az iskola elé.Vittünk párnákat rágcsát,üdítőt,így gyakorlatilag piknikezni keztünk a suli lépcsőin.
-Kinek,hogy ment?-érdeklődött Kinga.
-Könnyű volt-válaszolta Cortez.
-Azt gondoltunk Mr.Amerika ,hogy neked könnyű volt.Többiek?
-Az 5.feladatnál kicsit elakadtam mert két szót összekevertem,így elég értelmentelen dolog jött ki de aztán eszembe jutott-nevetgélt Virág
-Hát igazából nekem ma mondta Ren,hogy most írjuk a franciát és nem néztem át a tételeket de még így is tudtam a háromnegyedét-húzta ki magát büszkén Ricsi.
-Gratulálok-nézett lesajnálóan Kinga.
-És neked,hogy ment?-kérdeztem Kingától,mert tudtam,hogy azt várj,hogy valaki őt is megkérdezze.
-Természetesen mindendent tudtam.Még az is meglehet,hogy hibátlan lett.-dicsekedett.
-Meglepődtünk-reagált Gábor....így utólag vissza gondolva Gábor?
-Hőő kinyílt a csipa?-röhögött Zsolti.Kinga szúrósan nézett Gáborra akik velünk együtt megállás nélkül,hangtalanul nevetett.
-12.b mit művel az iskola lépcsőin-üvöltött ránk Máday.
-Itt csövelünk-vágta rá egyszerre Ricsi,Zsolti,Cortez és Dave.Máday egy ideig szigorúan nézett ránk,majd megenyhült az arca.
-Nem bánom de ne szemeteljetek.
-Igen is Máday néni-vágta vigyázba magát Zsolti.Máday vissza ment az épületbe így újra magunk maradtunk.
-Dave....Mi az,csövelünk?Mert Zsoltitól és Ricsitől rendben van ők retardáltak azt tudjuk,Cortez már megőrült Renátától,ezt is értem de te?Miért száltál be?-szögezte neki a kérdést Kinga.
-Ló nyugi.-szállta Dave védelmébe Zsolti.-Újra alapítottuk a balhés négyest.Túl sok volt a szünet-magyarázta fájdalmas arcal.
-És gondolj bele-szállt be Ricsi -Ha Cortez megbolondul Rentől,Dave mit csinál tőled?-érdeklődött.Kinga köpninyelni nem tudott.Mi természetesen nem bírtunk vihogás nélkül,végül pedig Kinga is elmosolyodott.
-Játszunk -vetette fel az ötletet Virág.
-Mit?-kérdeztem.
-Mindenki mondja el mi volt a kedven gimis élménye.
-Virág te miért akarsz mindig játszani?-szánakozott Kinga.
-Tudjuk pacika,hogy te szíved szerint letagadnál minket de ez jó játék.Kivéve ha Reni nem bőgi végig-nézett rám Zsolti.Valóban elkezdtem attól könnyzeni,hogy azon gondolkodtam mi volt a kedvenc élményem.
-Nem dehogy-nevettem.
-Persze,persze-röhögött ki Ricsi.-Na kezdjük.Kezdje Emó ő találta ki.
-Huh jó.Na.Sok lesz.Amikor Renivel LLBÖ lettünk,amikor.....-itt félbe szakította Dave.
-Mi az a LLBÖ?
-Leges legjobb barátok,örökre.-hadarta-szóval amikot,Ricsivel összejöttünk amikor megvertétek Doriánt-ekkor megint félbeszakítottunk.
-Igen Virág az nagyon fontos-nevetett Cortez.
-De naa figyeljetek.Amikor elmentünk a Balatonra és Bécsbe....
-Was kostes das Zimmer-kiabált Zsolti
- Az összes bál,a valentin napi cserélős kis cuccok,a pénteki beszélgetések ééééés ennyi.Most jöjjön Reni.-nézett rám.
-Én?
-Igeeenn.
-Hát jó.Mennyit mondjak?
-Egyet.A legesleges legjobbat.
-De te is többet mondtál.
-Mert én találtam ki.
-Ja elnézést-mosolyogtam.-akkor egyett.....December 20.
-Váó Reni annyira meglepődtünk,hogy nagyon-szakadt Zsolti a saját viccén.
-Ren ki jöjjön?-nézett rám Ricsi
-Én mondjam meg?
-Igen.Mindig az választ aki mondott.
-Hát jó akkor Kinga.
-Nehogy azt hidjétek beszálok ebbe a nevetséges játékba.
-De Kinga légysziiiiiiiiiiii-kérlete Virág.
-Naa picipaci essen meg rajtunk a kőszived-kérte Zsolti is.
- Na jó nekem a szallagavató volt a kedvencem.Dave?
-Ööö nem is tudom így hirtelen.Talán amikor kijött a legújabb Mac cucc.
-És az,hogy kapcsolódik a sulihoz?-kérdeztem.
-Éppen matek óra volt amikor kaptam az értesítést,hogy megjelent.
-Elnézést-feleltem nevetve.
-Akkor ööö Zsolti-választott Dave.
-Az volt a kedvenc élményem amikor Kinga ledagatozott.Az után kezdtem edzeni.Köszi lovacska.-mosolygott Kingára.Kinga azonban nem mosolygott hanem nyakon csapta.
-Cortez?-esett rá Zsolti válsztása.
-Szeptember 8.-mondta ki,én pedig kikerekedett szemmel néztem rá.
-Miért?-kérdeztem
-Regina-mondott ennyit én pedig azonnal megértettem mire céloz.
-Ricsi?
-Nekem azon voltak a kedvenceim amikor Emóval és a Járművel jöttünk suliba,meg az se volt utolsó,hogy Rent beneveztem a karaokira.
-Te voltál?-hitetlenkedtem.
-Ja.Akkor egyész nap a te zenéidet hallgattam,és bár szórakoztató volt nézni ahogy szenvedtek C-vel de egy próbát megért,hátha beválik,hogy ha énekelsz neki akkor majd hipp hopp öszejöttök.Bár ha vissza csinálhatnám Corteztől el venném a telefont.Na mindedj-legyintett- legyen Macu.
-Amikor a Vidéki Sanzon-t gyakoroltunk,meg amikor kínainak hitettek -nevetett.
-Miért nem az vagy?-nézett rá ártalanul Virág.Látszott rajta,hogy ő ezt a kérdést komolyan gondolta.
Ezek után még meghallgattunk azt,hogy Gábor kedvenc élménye szintén a szallagavató volt,Zsáké az amikor megismerte Flórát a Rockerek pedig egyöntetűen a nagy mellű 10.est mondták mint kedvenc "élményt".