"Haymie! Vstávej!"Budí mě mladší bratr Toby.
Unaveně pootevřu oči."Proč mě budíš?"
"Je den Sklizně."Zašeptá a oči se mu zalijí slzami. Je mu teprve osm.
Vyhoupnu se do sedu.
"Nebreč. Bude to dobrý ano? Nevyberou mě."
"Ale.."Vzlykne."Tenhle rok půjde dvojnásobek. Bojím se..."
Vezmu ho do náruče."Bude to dobrý..."Pohladím ho po vlasech.
Pochvilce se uklidní. Obleču se a jdu na snídani. Matka tiše sedí u stolu a uždibuje z housky, kterou přinesla z pekařství.
"Dobré ráno mami."Pousměji se.
Zvedne svůj ustaraný pohled a pokusí se o úsměv. Potom co otec zemřel ho nahrazuji jak nejlépe dokážu. Nechci aby se mamka dřela. Políbím jí na čelo a usednu si naproti ní. Vezmu si housku a namažu si jí domácím tvarohem. Mamka přes stůl natáhne ruku a pohladí mě po hřbetu ruky.
"Nevyberou tě Haymitchi. Dělala jsem všechno aby jsi si nemusel brát oblázky."
Jen přikývnu.
Mamka se zvedne ze židle a když prochází kolem mě stiskne mi rameno."Jdi se potom obléct. Budeme muset jít na náměstí."
"Dobře..."Strčím si do pusy poslední kousek housky a už se zvedám.
"V klidu to dojez."
Pousměji se a polknu. Jdu do svého pokoje a obleču si světle béžové kalhoty a bílou košili. Učešu si svoje slámově blonďaté vlasy a jdu zpět do kuchyně.
Mamka se na mě otočí. Usměje se."Strašně rychle jsi vyrostl."Řekne tiše."Zastrč si košili. Ukaž upravím ti límeček."Přistoupí ke mě a narovná mi límeček. Zastrčím si košili. A je čas vyrazit. Toby se cestou na náměstí drží mamky. S kameným výrazem jdu vedle nich. Ještě než si jdu stoupnout k šestnáctiletým mamka mě objímá.
"Nevyberou mě mami."Zašeptám.
Tobymu jen pocuchám vlasy a jdu se zařadit ke své kategorii. S pár lidmi si kývnu na pozdrav.
Na pódium vychází moderátorka pro dvanáctký kraj. Má ma sobě ohavně modrý kostýmek a na hlavě má zelenou paruku. Myslím, že se jmenuje Lyvie.
"A jak je zvykem...první dámy..."Přecupitá k osudí s dívčími jmény. Vrací s dvěmi lístečky. Otevře první."Maysilee Donnerová!"
Pohlésnu do kategorie patnáctiletých děvčat. Dvě blonďaté dívky jí objímají a pláčou. Vím, že jedna je z obchůdku s léčivem. Na jméno si, ale nevzpomenu. Maysilee se vyprostí z objetí svých kamarádek a statečně vystupuje na pódium. Pak Lyvie otvírá další papírek:"Maria Connanová!"Na pódium přichází asi třináctiletá holčička a má co dělat aby se nezhroutila.
"A jako další chlapci."Přejde k osudí s chlapeckými jmény, opět vytáhne dva lístky a vrátí se k mikrofonu.
"Joe Folk!"Dvanáctiletý, vychrtlý chlapec vystoupí na pódium. Už na první pohled je jasné, že je ze Sloje. A poslední lísteček. Srdce mám až v krku.
"A posledním splátcem pro dvanáctý kraj je...Haymitch Abernathy!"
*********************"
Tadadááá.Takže první kapitola!:) Dlouho mi trvalo jestli mám napsat tuhle story. Ale dnes ráno jsem se rozhodla, že ano. Už mám udělanou myšlenkovou mapu. Doufám, že se vám to bude líbit:) Názor potěší
ČTEŠ
HUNGER GAMES:Haymitch Abernathy
FanfictionUž jsme tu měli Hry z Peetova pohledu, Diodovi Hry, Cashmeřiny a spousty dalších. Ale co večně opilý mentor z Dvanáctého kraje? Proč stále utápí vzpomínky v alkoholu? Pojďme se na to podívat zblízka. ®Jull292