Hai.First nak kata dalam ni ada sikit adengan tak sepatutnya.Kalau tak suka jangan baca.
Di suatu pagi yang indah,hiduplah 7 manusia iaitu Gempa,Halilintar,Taufan,Blaze,Ice,Thorn dan Solar.Mereka adalah kembar berusia 17 tahun.Mereka mempunyai rupa paras yang sama tetapi bukan sikap.Di antara mereka ber-7 hanya seorang yang normal.Yang lain entah😑.
Di rumah kembar elemental
Taufan sedang memusing satu rumah mencari kembar-kembarnya yang lain.Tapi sayangnya tidak jumpa.
"Mana diorang ni?Ha!Hali!!"muka Taufan berubah ceria apabila melihat kelibat abang kembar keduanya kelihatan di ruang tamu.Taufan menghampiri Hali lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Hali.
"Hali."
"..."Hali masih khusyuk membaca novel.
"Hali!Oi pikachu!Kau dengar tak?!"Taufan melambai-lambai tangannya di depan muka hali yang encem tu(?)
"Hm?"matanya masih ligat membaca tanpa memandang manusia di sebelahnya.
"Huh.Aku bosan la~Semua keluar.Tinggal kita-.....Ice pun ada.Maknanya kita bertiga.Jom main nak?"Taufan bertanya sambil membuat muka berharap.
"Malas ah.Kau ajak la Ice tu."matanya tidak lekang mengadap buku.
"Dia?Sekaranng ni masa tido dia la.Huh."Taufan mengeluh lalu bersandar di kepala sofa yang didudukinya.
"..."
"Oit!Kau dengar tak?"
Hali memandang Taufan menyampah.Setiap hari asyik kena mengadap dia ja.Macam tak dak orang lain dah.Dah la bilik pun sekali.Bangun tido tengok dia, nak tido pun tengok dia.Sungguh kecil rumah ini.
"Heish!Kacaulah!Aku kerat-kerat jugak kau ni.Apa?"Hali mendengus geram.
"Jom la main~"Taufan mula memasang wajah tak seberapa comelnya.
"Ish! Apa?!"Hali hanya pasrah dengan kembarnya itu.Kalau tak jap lagi dia yang kena bebel ngan Gempa.
"Urmmm.....Entah la.Aku pun tak tau."Taufan menghinjut bahunya.
"Kalau tak tau duduk diam.Aku nak sambung naca."Hali mengambil kembali bukunya lalu di buka.
"Huh!Tak seronok betul la dengan kau ni!"dia menjeling Hali yang sedang menatap indah buku yang dipegangnya.
Dia memandang Hali sejenak lalu dia mendaratkan kepalanya di riba Hali lalu digesel-geselnya kepanyanya di riba milik Hali.Hali tersentak kaget.
"Yang kau ni gedik-gedik pahal?"Hali memasang muka dinginnya.
"Saja-saja~Bosan."Taufan tak berhenti -henti menggeselkan kepalanya.
"Suka hati kaulah.Janji jangan ganggu aku."Hali menyambung aktiviti yang tergendalanya.
Beberapa minit Taufan mendiam lalu dia bersuara.
"Kau tak de girlfriend ka?"Taufan mendongakkan kepalanya ke arah kembarnya.
Terkebil-kebil mata Hali dengan soalan yang entah macam mana boleh terlintas dekat fikiran si pemilik iris biru langit tu.Soalan pun dah melangit(?).
"Asal kau tanya?"berkerut sedikit kening milik Hali.
"Saja.Kau kan HOT.Takkan tak de sapa nak.Kan?...Kan?"Taufan mencuit-cuit pipi chubby Hali.Tapi di tepis lembut.Ehem!Amboi kau~
"Buat apa nak bercinta bagai.Akhir-akhir putus jugak lan?Buang masa."
"Ke kau ni anti perempuan.Hm?Hm?"Taufan tersenyum sinis.Keningnya tak berhenti naik turun.
Tiba-tiba idea nakal muncul difikiran Hali.
YOU ARE READING
Kunyit
Teen FictionTak tau nak tulis apa.So,baca je. Yang penting, about Boboiboy. Siapa yang homo tu jangan baca. Tak paksa. Warning!! Yaoi 15+ Don't like?Don't read!! *Boboiboy adalah milik monsta. Saya hanya meminjam watak.*