H O N E Y M O O N 2

2.9K 72 2
                                    

           mataku meliar memandang beberapa orang penghuni resort yang sedang bergelak ketawa bermain didalam swimming pool dari tingkat atas. Riuh sekali kedengaran suara mereka berseronok.

Sekali sekala bibirku juga mengherotkan senyuman melihat gelagat mereka.

Aku tersentak apabila ada satu tangan yang melingkari pinggang rampingku namun aku hanya biarkan. Dah tahu dah siapa punya angkara!.

"buat apa?".

"saja tengok diaorang seronok!". Dagunya diletakkan dibahu kananku.

" pagi pagi ni jangan mereyam ye.. Nanti diorang kat bawah tu nampaklah". Warningku. Pelukannya semakin dieratkan.

" abangg.." belum sempat aku menghabiskan ayatku, satu kucupan hinggap dipipiku.

" biarlah diorang nak tengok pun, bukannya dosa pun!". Jawabnya bersahaja.

"yelahh.. Tapi.."

Satu kucupan hinggap di pipi kiri pulak.

"diam boleh tak fiyya? Bagilah abang peluk fiyya dengan keadaan tenang". Pintanya.

" semalam tak puas lagi ke?". Perliku dan dia hanya ketawa.

"tak dan takkan puas". Lengannya aku pukul kuat dan kami diam seketika.

" fiyya rindu Aqidlah.. Agak agak macam mana dia dekat rumah mama ye!". Kesian dekat aqid kena tinggal gara gara umi dan abi dia nak honeymon. Tapi nasib baiklah Aqid menyusu botol.

"insyaallah Aqid okay! Yang tak okay ni abang tahu tak?".sayu suaranya.

Badan aku pusingkan dengan kerutan di dahi.

"yes.. Apa masalah anda encik Arham Hakimi?"

"abang laparlah... Jom sarapan!".

"ouhh lupa kita tak  sarapan lagi". Dahi aku tepuk. Lupa pulak!!.

"okay jom". Lenganku terus ditarik olehnya sehingga aku sedikit terdorong ke depan.

Tak menyabar betul dia ni...

Punggung aku labuhkan diatas sebidang tikar yang telah tersedia di bawah payung sederhana besar.  Air kelapa segar aku hirup sambil mata memerhatikan kimi yang sedang seronok main jet ski berseorang.

Kesian dia naik sorang je.. Yelah, aku ni memang penakut naik benda alah tu! Kan tak pasal pasal jatuh!.

Tidak semena mena, dia berlari kearahku dan duduk bercanggung dihadapanku.

"dah puas main?". Tanyaku persis seorang ibu yang bertanya kepada anaknya.

Dia menggeleng dan air kelapa ditangan  dirampas lalu disedut rakus olehnya dengan selamba.

Mataku membulat dengan tindakannnya "itu air fiyya lahhh!"bentakku...dahlah tu air favourite aku.

" alah dengan suami pun nak berkira ke? Dahagalahhh" renggeknya dan aku berpeluk tubuh. Mulut aku muncungkan tanda protes.

"takkan tu pun nak merajuk.. Nanti abang beli sepuluh untuk fiyya". Tangannya mula mencucuk bahuku.
Namun aku palingkan wajah kearah lain.

" Affiya Auliaaaaa". Tangannya semakin galak mencucuk bahuku membuatkan aku semakin kegeraman.

" abang ni kenapa?". Soalku dengan nada geram.

"janganlah merajuk  isteriku yang cantik lagi comel!".  Pujuknya.

" boleh... tapi abang kena belikan lagi air kelapa tu dekat fiyya". Air kelapa yang sudah tiada isinya aku pandang.

"boleh.. Abang boleh belikan berapa pun yang fiyya nak tapi ada satu syarat". Kedua dua Keningnya terangkat bersama satu senyuman nakal pada bibirnya.

DIA SUAMIKU? EUWW Where stories live. Discover now