Saya kan... saya kan merepek dalam chapter ni. Harap maaf.
Hujung minggu seperti biasa, Raisha menggunakan masa yang ada untuk mengemas vila milik suaminya dengan bantuan dua orang pembantu rumah. Pembantu rumah itu hanya bekerja jika dipinta oleh Tuan Fateh saja.
Bunyi bising vacuum mengganggu Tuan Fateh untuk berbicara dengan isterinya. Dia sudah siap memakai seluar jeans putih manakala badan pula disarung dengan t-shirt hitam di dalam dan jaket kulit berwarna putih di luar.
Sekali pandang, macam bujang pula! Dua kali pandang? Nak kena tendang dengan Raisha!
"Yang."
Raisha masih sibuk menyusun majalah di meja kopi. Dia tidak perasan kewujudan suaminya di belakang.
"Yang..." Tuan Fateh sentuh bahu Raisha. Kali ini Raisha menoleh.
"Nak pergi mana ni? Bawa Rana sekali?" Raisha mengangkat kening apabila melihat anak mereka sudah bersiap-siap. Tuan Fateh sengih, turut melihat anak mereka dalam dukungannya.
Seronok Rana bila dapat keluar jalan-jalan.
"Nak jumpa kawan I sekejap. I pinjam Rana tau hari ni. Nak dating dengan anak." Tuan Fateh kenyit mata lalu tawanya terhambur. Lucu melihat Raisha yang sudah mencubit geram pipi gebu anak mereka.
"Bubu! Ei! Pfftftft!" Tersembur air liur Rana dengan raut wajah yang mencuka. Dia melentok kepala ke bahu daddynya.
Raisha membulat mata sambil mencekak pinggang.
"Amboi sayang ibu ni! Kenapa culik suami ibu?" Tidak jadi untuk berpura-pura marah apabila Rana tersengih nampak gigi yang baru ada beberapa batang. Macamlah faham apa yang ibu dia bebelkan!
"I bukan tak nak bawa you, tapi I tak boleh bawa you."
Raisha berkerut. Mulalah fikirannya menganggap yang bukan-bukan.
"No! I bukannya buat benda tak elok. I cuma nak pergi jumpa kawan I. I ada hal nak kena bincang dengan dia." Tuan Fateh sempat menarik pinggang Raisha dengan sebelah tangan. Risau andai si isteri merajuk.
"Kenapa nak bawa Rana?"
"Saja. Tak nak bagi Rana kacau you hari ni. Kejap lagi lepas kemas rumah, you suruh dia orang balik. Lepas tu you rehat sepuasnya. Okay? I bagi you 'me time' hari ni." Jarinya mengesat mutiara peluh di dahi si isteri.
Raisha senyum nipis.
"Jaga Rana elok-elok." Pesannya.
"Ya, love. Jangan risau. I pergi dulu. Bye, love." Dahi yang sudah dikesat peluh menjadi persinggahan bibirnya.
"Kiss ibu, Rana."
Laju Rana mengucup pipi ibunya.
"Bye, bubu!"
Eh, amboi!
Tuan Fateh melangkah masuk ke salah sebuah cafe moden dalam pusat membeli-belah itu. Dia tahu, dirinya sedang menjadi perhatian mata-mata yang ada. Namun semua itu tidak diendahkan. Rana sudah memeluk lehernya. Takut melihat pandangan orang ramai, mungkin?
YOU ARE READING
𝐓𝐞𝐫𝐢𝐦𝐚 𝐊𝐚𝐬𝐢𝐡, 𝐂𝐢𝐧𝐭𝐚 {𝐂𝐄𝐑𝐏𝐄𝐍}
Short Story"𝘾𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙨𝙚𝙟𝙖𝙩𝙞 𝙖𝙙𝙖𝙡𝙖𝙝 𝙘𝙞𝙣𝙩𝙖 𝙮𝙖𝙣𝙜 𝙨𝙖𝙡𝙞𝙣𝙜 𝙢𝙚𝙡𝙚𝙣𝙜𝙠𝙖𝙥𝙞." - 𝒷𝓎 𝒜𝓈𝓊𝓃𝓃𝒶𝓇𝒶𝒶 Tuan Nuh Fateh | Raisha Tuan Nuh Fateh bin Tuan Faris. Lelaki yang dingin? Salah. Lelaki yang sombong? Salah. Lelaki ya...