× 26 ×

606 122 59
                                    

   Satu ketukan kedengaran di pintu biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


   Satu ketukan kedengaran di pintu biliknya. Yujin angkat muka.

      "Masuk," katanya, kuat dan ringkas. Majalah fesyen yang dibacanya tadi diletakkan di tepi. Dia menjeling ke arah dua kelibat yang sudah duduk di tepi katilnya.

      "Sumpah, SUMPAH AKU TAK SUKA GILA DENGAN HAERA TU EI GERAM AKU!" jerit Heejung. Dia ketap bibirnya. Mina di sebelahnya cuba menenangkan.

     Yujin hanya tersenyum senget. Dia dah tahu cerita yang terjadi di sekolah tadi. Kecoh betul si Heejung tu membebel dalam  group chat mereka tadi.

     "Sekarang, kau pun rasa apa yang aku rasa," katanya perlahan. Bibirnya masih mengukir senyuman jahat.

     "Ish aku tak puas hati betul dengan perempuan tu. Suka sangat cari pasal dengan kita!" bebel Heejung lagi.

      Dia ni memang, macam makcik. Mulut tu asyik nak membebel je.

       Nasib baiklah dia ni takde kat depan author. Kalau tak, dah lama makan penampar sebab mulut tak boleh diam huehue

     Mina pegang tangan Yujin sambil memandangnya sebelum berkata," Kita nak buat apa ni Yujin? Takkanlah nak biar Haera tu pijak kepala kita pula?"

      Yujin masih lagi tersenyum. Dia terdiam seketika, seperti memikirkan sesuatu.

      "Aku boleh tolong kau."

       Dia teringat ayat itu. Perlahan-lahan, dia mengukir senyuman jahat.

      "Guys, jangan risau. Aku tahu aku nak buat apa pada perempuan tu." Heejung dan Mina berpandangan sesama sendiri sebelum menelan air liur. Seram pula mendengar kata-kata Yujin tadi.

        "Kau tunggu je, Haera."

-----

        "Jaehyuk!" Jaehyuk angkat muka. Dari tadi lagi dia sibuk melihat buku laporan kewangan restoran milik keluarganya.

         Mak Cik Yoon meletakkan buku nota kecil dalam poket apron yang dipakainya.

        "Ada orang nak jumpa kamu."

        "Yang duduk kat hujung tu, pakai topi warna hitam. Kawan kamu kot," kata Mak Cik Yoon sebelum masuk ke bahagian dapur.

         Jaehyuk cuba meneliti lelaki itu, manalah tahu Mashiho ke yang datang dengan Asahi. Tapi aneh juga sebab ommanya mestilah kenal dengan dua budak Jepun tu. 

        Jaehyuk mendekati lelaki itu yang sedang bermain telefon di tangannya.

        "Ya ada apa nak jumpa saya?"

         Lelaki itu mengangkat muka. Jaehyuk yang tadi tersenyum ramah, terus berubah wajah. Lelaki yang dibenci muncul betul-betul di hadapan matanya.

        Ya, Chanwook guys. Memang dia je watak yang dibenci dalam cerita ni grr sampai author pun benci dia juga

       Jaehyuk ketap bibir. Bila-bila masa sahaja tangannya ni singgah di pipi lelaki itu apabila teringatkan kejadian dia dipukul di lorong hari tu.

       "Tenang Jae. Duduk dulu," kata Chanwook dengan tenang. Tangannya membuat gaya mempersilakan Jaehyuk duduk di hadapannya.

        Jaehyuk senyap. Matanya masih tajam memandang muka Chanwook.

       Nasib baik mereka berada di restoran ommanya. Kalau tak, memang dah lama si Chanwook ni masuk hospital.

       Selepas beberapa minit mereka saling berpandangan,  Jaehyuk duduk di hadapan Chanwook. Kalau diikutkan hati, memang dia takkan duduk semeja dengan lelaki ni.

       "Aku cuma nak cakap sesuatu." Chanwook membuka mulut.

      "Aku harap lepas ni kau berhati-hati. Jagalah perempuan kesayangan kau tu selagi boleh sebelum dia pun terima nasib sama macam Aerin." Jaehyuk mencengkam kolar baju Chanwook.

      "Kau jangan haraplah syaitan," katanya dengan suara yang ditahan-tahan, dia tidak mahu menarik perhatian pelanggan lain.

       Mujurlah tempat mereka sekarang ni agak jauh dari pelanggan lain.

      "Well, we see," kata Chanwook lalu tersenyum nipis. Dia menepis tangan Jaehyuk dengan kuat sebelum berlalu pergi begitu sahaja.

       Jaehyuk terdiam lalu menghentak meja dengan kuat. Beberapa pelanggan memandangnya tapi dia tidak mengendahkannya.

       Hatinya panas membara sekarang.

       "Aku takkan biarkan perkara ni berlaku."

-----

K, aku memang sewel pun sebab kejap ada chapter panjang kejap ada chapter pendek 🤡 btw okay tak bab ni? Cuz aku rasa bab ni macam serius (aku tulis pun in serius way tau, sampai berkerut-kerut dahi cuba bayang Jaehyuk macam tu dahlah dia soft boi UwU )

Exam dah habis bolehlah aku update banyak² huehue aku ingatkan nak buat cerita ni under 30 chapters tapi ceritanya pun panjang lagi mmm takpelah korang baca jelah 😂

Even takde kaitan dengan treasure, aku nak cerita jugak. Korang kenal bobby ikon tak? Tadi aku tengok mv lagu dia tajuk Fireworks 🎆 (go check out the MV !) and aku baca komen. Ada satu komen ni cerita pasal username ig bobby.

Nama username ig bobby is @bobbyindaeyo which means this is bobby or bobby is here. Comel do ! 😍 Aku ingatkan indaeyo tu dia saja letak huehue

      

• banana milk • yoon jaehyuk Where stories live. Discover now