Fakta o příběhu

41 10 2
                                    

1. V tomto příběhu se použily tyto básně: Růže pro matku
Dopis pro Měsíc
Zasněžené okno
Kde jsou?
Na rtech i v ústech
a Přístav
Všechny básně pochází z pera autorky.

2. Příjmení Patak znamená v mateřštině Potok.

3. Původně se Isin otec měl jmenovat Franz, nebo Hans. Nakonec vyhrál Max.

4. V knize se zkouší inscenace Sophie, sestra císařovny. To je vlastně odkaz na televizní film Sophie, malá sestra Sissi, což je dílo o sestře císařovny Sisi, Sophii Bavorské.

5. Isi je čtvrtá herečka, která má hlavní roli v divadelní hře. První princeznu hrála její matka Ivette Valdyová, druhou princeznou byla herečka Franzová, pak Katherine Strandová a nakonec Isi.

6. Kdyby byl Fantom poezie český/československý film, hráli by v něm: Sára Sandeva jako Isi, pak Petr Konáš nebo Ján Koleník jako Fantom. Isina otce Maxe by hrál Martin Zahálka a divadelníky by hráli: Jan Komínek, Nina Horáková, Marek Zeman, Matěj Dejdar a Dana Syslová jako režisérka.
Scénář by napsala autorka knižní předlohy a režie by se ujal buď Milan Cieslar, nebo Ondřej Trojan.

7. Isi Konaschová má stejné iniciály jako autorka knižní předlohy Iveta Kollárová. Krom toho také stejně jako Ivet nosí brýle a píše básně. Navíc se obě narodily 5. ledna.

8. Velkým zdrojem historických faktů byl pro autorku román Sisi: Osamělá císařovna od Allison Pataki.

9. To, že je Máty Maďar je vlastně pocta kořenům Kollárové, která má z Maďarska předky.

10. Příběh měl tři alternativní konce: 1. Kdy otec vyhodí Isi z domu a ona musela spát u Fantoma.
2. Odstěhuje se ke kadeřnici Suzzi.
3. Konec, který byl v knize- happyend

11. Isi uvidí Fantoma v masce pouze jednou.

12. Bonboniéra Archangelo je parodie na bonboniéra Rafaelo.

Děkuji Vám za přízeň.

Fantom poezieKde žijí příběhy. Začni objevovat