CHAPTER 7

1.8K 226 61
                                    

"Eh! Noona nak pergi mana?"soal jisung ternampak noonanya keluar dari rumah.

"Noona nak pergi kerja"-jieun.

"Kerja apa?"tanya jisung lagi.

"Banyak tanya pulak,nanti tanya la hyung. Noona dah lambat ni, BYE!"jawab jieun.

Jisung hanya menggangguk akan jawapan dari noona nya dan bersiap untuk ke sekolah.

MAFIA'S

"Youngmin! Wonjin tak datang ke?"tanya serim.

"Dia kena ikut eomma dia pergi busan"jawab youngmin.

"Uish,anak mak siot"kata jungmo menyiku lengan serim.

"Jangan panggil dia macam tu boleh! Dia ada kerja la dekat sana!"kata youngmin memandang jungmo tajam.

Youngmin yang ternampak jisung memasuki kelas terus menolak serim untuk ketepi dan pergi ke arah jisung.

"Jisung!"

"Ouh,hai"kata jisung senyum.

Jisung melihat sekeliling untuk mencari wonjin tapi tidak menemukannya.

"Mana wonjin?"tanya jisung.

"Dia pergi busan"

"Ouh"ringkas jisung.

"So..takda lah kau kena buli hari ni"kata youngmin.

Jisung hanya memberikan senyuman kepada youngmin.

MAFIA'S

"Weyh seongmin! Tu youngmin,pergi lah ngorat dia!"kata taeyoung kerana tahu seongmin suka akan youngmin.

"YOUNGMIN!"jerit seongmin.

Youngmin yang mendengarkannya pergi ke arah nya.

"Nak apa"

"Sini la duduk kat sini"kata seongmin menepuk tempat duduk di sebelahnya .

Youngmin hanya mengikut arahannya.

"Aku tahu kau suka dekat jisung! Kenapa lah kau suka sangat dekat budak mata empat tu. Dia lemah lah!"kata seongmin meletakkan tangannya di bahu youngmin.

"Suka hati aku lah nak suka sapa pon! Ada masalah dengan kau ke!"balas youngmin menguatkan sedikit suaranya.

"Masalahnya aku suka dekat kau"ujar seongmin meletakkan kedua telapak tangannya di pipi youngmin.

"Tak payah pegang aku boleh tak!"kata youngmin mengalihkan tangan milik seongmin dari pipinya.

"Tapi aku sayang kau"kata seongmin memeluk youngmin.

"Tak payah lahh!!"youngmin sedaya upaya melepas kan dirinya dari pelukan seongmin.

Seongmin yang terasa seperti dirinya kalah kepada jisung secara tidak sengaja menampar pipi youngmin.

Semua yang berada di situ terkejut dengan perbuatan seongmin.

Air mata youngmin mengalir di pipinya dan terus beredar dari situ.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now