CHAPTER 5

2K 222 29
                                    

"pfftt,asal muka korang macam kena langgar berjemaah je"kata allen apabila wonjin,taeyoung,jungmo dan woobin tiba didepannya.

"Semalam kitorang tetiba je kena belasah,apa salah kitorang dekat dorang pon aku tak tahu"balas woobin.

"Woi jisung,sini jap!"panggil wonjin melihat jisung dan chenle lalu didepan mereka.

"Kau nak apa"-chenle.

"Aku panggil jisung,yang kau datang sini apasal?!"-wonjin.

"Suka hati aku lah nak ikut dia ke,nak datang sini ke,aku punye badan bukan aku guna kau punya pon.Muka dah macam ayam kena langgar,ada hati nak cari gaduh"perli chenle.

"Ehhhhh,kau ni,ishh"ujar hyeongjun ingin menumbuk chenle.

"Kenapa?salah ke apa yang aku cakap,ke...terlampau betul"perli chenle lagi.

"KAU KANN!"jerit serim memegang kolar milik chenle.

"Kau nak buat apa?!nak tumbuk aku? Tumbuk ah"sinis chenle.

"Dah lah weyh,jom masuk kelas. Tak payah la kau nak cari gaduh dengan dorang,hyung nampak muka kau lebam lagi nanti,aku jugak yang kena"bisik jisung ditelinga chenle.

Chenle menolak badan serim jauh dari dirinya dan terus masuk ke dalam kelas.

Seperti biasa,jisung akan membaca buku selepas duduk di kerusinya.

"Kenapa muka hyung dengan muka wonjin lebam,ada something dorang rahsiakan dari aku ke"kata jisung di dalam hati.

"Hai jisung"youngmin masuk ke dalam kelas sambil menyapa jisung dan terus duduk di tempat duduk nya di tepi tingkap.

"Hai"balas jisung dan meneruskan pembacaannya.

"Weyh youngmin,kau tahu tak,semalam an..wonjin an.."kata kata hyunwon tersekat apabila youngmin menghabiskan ayatnya.

"Kena belasah,aku tahu dah la. Kau lupa ke yang aku serumah dengan dia?"sambung youngmin.

"Ha ah lah,aku lupa hehehe"kata hyunwon menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Mengumpat aku ke?"sampuk wonjin dari tepi hyunwon.

"Eh,mana ada!kitorang tengah cakap tentang hyeongjun hihi"balas hyunwon sedikit cuak.

"Whatever lah. Youngmin,aunty suruh aku teman kau pergi kedai balik ni,dia tak kasi kau pergi sorang sorang"kata wonjin kepada youngmin.

"Alah,semak lah,aku nak pergi sorang sorang pon tak kasi,aunty dengan eomma sama je"rengek youngmin menyembamkan mukanya ke meja.

"Aku bagitahu aunty yang kau ngumpat dia"ugut wonjin.

"Hish yela yela"-youngmin.

MAFIA'S

Kelibat kereta jeno sudah nampak dari jauh,tapi hari ni jeno turun dari kereta tidak seperti hari sebelumnya.

Sewaktu jisung dan chenle hendak jalan ke kereta tersebut,wonjin memanggilnya.

"YA PARK JISUNG"jerit wonjin menuju ke arah jisung dan chenle bersama ahli cravity yang lain.

Jeno yang tadinya ingin menyambut mereka berdua dengan tangan terbuka terus bertukar menjadi tangan yang ingin menumbuk orang apabila ternampak wajah wonjin berjalan ke arah jisung yang hampir mendekati nya.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now