CHAPTER 1

4.4K 323 96
                                    

Locker yang hampir jatuh akibat tolakkan dari badan jisung yang disebabkan oleh minhee mengejutkan para pelajar di lobi.Keadaan menjadi senyap untuk seketika,apabila semua pelajar ternampak kelibat wonjin yang sedang berjalan menuju ke arah jisung,semua murid laju meninggalkan tempat itu.

"Kau tahu tak sebab kau aku kena denda tadi!"kata wonjin sebaik tiba di depan jisung.Kata kata nya tenang tapi cukup untuk membuatkan jisung mendengarnya.

"Aku dah bagi lah buku tu kat kau"jisung dengan acah takut bersuara.

"KALAU DAH BAGI MESTI DAH ADA DEKAT AKU SEKARANG NI!"

Sebaik sahaja minhee ingin menumbuk jisung,satu suara menjerit memanggil nama wonjin menghentikan perbuatannya.

"HAM WONJIN"jerit youngmin berjalan ke arah sepupunya itu.

"Kau nak apa datang sini"soal wonjin kehairanan.

Youngmin menghentakkan sebuah buku kerja matematik milik wonjin ke dadanya.

"jisung bagi semalam tapi aku lupa nak bagi dekat kau,bukan salah dia pon kau kena denda tadi and lagi satu.."

Wonjin menaikkan sebelah keningnya apabila youngmin menggantungkan ayatnya.

"lagi satu??"

"Lagi satu...kenapa kau tak buat sendiri kerja sekolah kau? Kenapa nak kena suruh jisung yang buat? Kau ada tangan kan,kau ada otak kan? So lepasni kau buat la sendiri!"banyak soalan yang ditujukan kepada wonjin sambil memerli nya.

"Woi! Kau nk bawak dia pergi mana tu?"tanya wonjin kepada youngmin sebaik sahaja melihat youngmin sedang menolong jisung bangun dan membawa nya pergi dari tempat itu.

"Masuk kelas la ape lagi,tu pon bodoe"ringkas youngmin.

MAFIA'S

"Okay class ,sampai sini sahaja kelas kita untuk hari ni.Jangan lupa buat kerja sekolah yang cikgu bagi"ucap Cikgu Suho sambil meninggal kan kelas.

"Woi jisung kau tahu kan apa yang kau kena buat"kata wonjin lalu menghulurkan kerja sekolah yang baru diberi oleh Cikgu Suho.

"I-iye"

Hendak youngmin pergi ke arah jisung,bunyi jeritan perempuan diluar kelas membuatkannya berlari ke luar untuk melihat kejadian yang sedang berlaku.

Terlihat chenle sedang menumbuk minhee yang sedang terbaring di atas lantai.

"AKU DAH CAKAP JANGAN SESEKALI KACAU JISUNG"jerit chenle sambil menumbuk pipi minhee dengan sekuat hati.

Bertubi tubi tumbukan mendarat di pipi minhee.Akibat tumbukan yang terlalu kuat,bibir dan hidung minhee berdarah.

Minhee membalas tumbukkan nya namun tumbukan chenle menjadi makin kuat akibat kemarahan nya.

"CHENLE!!"

"Dah la tu ,nanti mati dia kang"kata jisung menarik chenle daripada terus menumbuk minhee.

Minhee menjauhkan diri daripada chenle yang sedang ditenangkan oleh jisung.

Minhee terus bangun dan pergi ke tandas untuk mencuci darah yang ada di bibir dan hidungnya.

"Kau ni,kalau marah sekali pon tak payah la gaduh dekat sekolah bodoe.Tak pasal pasal rekod kau naik lagi"kata jisung di sebelah chenle.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now