CHAPTER 9

1.6K 212 33
                                    

"Noona! Kalau icung mintak,noona kasi tak?"tanya jisung.

"Kalau benda tu tak melebihi batas,noona kasi kot"balas jieun.

"Kalau....youngmin nak tinggal dekat sini dua minggu boleh tak?"-jisung.

"Boleh,tapi dia tak kesah ke dengan 23 ekor beruk kat dalam rumah ni"jawab jieun.

"Beruk! Noona kata kitorang beruk? Sampai hati!"kata jisung mengelap air mata palsunya.

"Diam lah,pergi suruh johnny oppa yang jemput youngmin,jeno hyung kau tu busy"kata jieun menolak jisung untuk pergi jauh darinya.

"Hyung! Jom pergi ambik kawan icung!"

"Kawan mana pulak kau ni! Hadehh! Jom"kata johnny.

"NAK IKUTTT!"jerit ten keluar dari lif.

"Sibuk lah kau ni"kata johnny mengetuk perlahan kepala ten.

MAFIA'S

Jisung menelefon youngmin untuk memberitahu bahawa dia sudah sampai di depan rumah.

"Yeoboseyo"

"Keluar lah,aku dah sampai depan rumah kau"-jisung.

"Dah sampai eh! Kejap eh"

"Cepat,kalau tak aku tinggal"balas jisung.

Youngmin turun dengan membawa beg baju yang tidak terlalu besar dan tidak terlalu kecil.

Pintu rumah di buka dan menampakkan jisung yang bersandar di pintu kereta.

"Ha,keluar pon. Punya lama aku tunggu!"kata jisung mengambil beg baju youngmin dan memasukkannya ke dalam bonet kereta.

"Mana ada lama! Kau telefon aku,pastu aku terus turun and bukak pintu. Itu semua hanya mengambil masa selama 5 minit je"jawab youngmin.

"Korang memang nak duduk kat luar tu je ke? Tak nak balik?!"kata ten mengeluarkan kepalanya mengikut tingkap.

Jisung terus membukakan pintu untuk youngmin dan mereka bergerak pulang.

MAFIA'S

Jieun dengan selambanya duduk di atas riba haechan yang membuatkan haechan terkejut.

"Kau dah kenapa jieun! Bangun la weyh! Nanti jeno nampak mampus aku"cuak haechan.

Jieun hanya diam sambil bermain telefon.

Jeno keluar dari dapur selepas makan bersama jaemin dan terus menuju ke ruang tamu.

"Weyhhh,bangun la weyhh!! Jeno dah datang tuuuu!!"rengek haechan.

Jeno terdengar rengekan haechan dan menuju ke arah nya.

"Jieunnn bangun lahhhh!!"cuak haechan lagi.

"YAH LEE DONGHYUCK!!KAU BUAT LAGII!!"jerit jeno menuju ke arah haechan dan jieun.

Jieun masih lagi tidak bergerak malah lagi barsandar.

"Jieun!! Ish!! Tepi lah kau!!"kata haechan menolak jieun dan terus lari.

Jisung membukakan pintu untuk youngmin.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now