CHAPTER 3

2.3K 247 30
                                    

Mansion yang semalam hanya tujuh orang tidak termasuk pembantu rumah sudah menjadi 24 orang.Ahli yang jarang pulang ke rumah itu akhirnya pulang untuk seminggu.

"Jisung,rajin gila kau buat kerja sekolah,sini la lepak"ajak Hendery yang sedang melahap makanan yang dimasak oleh kun dan taeil.

"Ha mari la sini,banyak lagi ruang dekat sini"kata xiaojun sambil memandang jisung yang sedang membuat kerja sekolah di bar dapur.

"Diam lah hyung,kerja banyak kot,agak agak lah nak suruh jisung lepak. Tak pasal pasal esok kena denda. Ingat jisung ni macam chenle ke"jawab jisung sambil memerli chenle.

"Ehh...sorrrry sikit eh,aku buat kerja sekolah okay. Cuma kau tak nampak je"-chenle.

"Ye ye lah kau,HAHAHHAH"tawa jisung.

"J,BOle..."jeritan jieun tergantung apabila kesemua manusia yang namanya bermula dengan J menjawab.

"YES!"-Johnny,Jaehyun,Jungwoo,Jeno, Jaemin,Jisung.

"UMM,I MEAN JENO.JEN,BOLEH NAIK KEJAP TAK?"jerit jieun dari atas.

"Ha kejap"jawab jeno sambil pergi ke arah lif.

"Adalah tu,adalah tu,nak bersuwit suwit la tu"sakat haechan apabila jeno sudah masuk ke dalam lif.

"AKU BOLEH DENGAR LEE HAECHAN"jerit jeno dari atas.

"Yes biy,ada apa?"-jeno.

"Tadi allen ada bagitahu I, petang tadi diorang ada buli jisung lagi,mintak duit and hampir nak pukul dia"terang jieun.

"Hampir?"

"Ha ah,sebab ada budak perempuan tolong dia,nama dia...young...min kot.Ha betul la,youngmin.Dia tolong jisung and budak tu pulak yang kena marah"terang jieun kepada jeno lagi.

"Habistu you nak I buat apa?"-jeno.

"You pergi balas dekat budak yang buli jisung tu boleh tak?"pinta jieun risaukan adiknya.

"Okay nanti I pergi ya,tak payah lah risau"kata jeno menenangkan jieun.

"Gomawo chagi"-jieun.

Selepas berbincang, mereka berdua turun kembali ke ruang tamu.

"YA LEE HAECHAN!!"jerit doyoung sambil mengejar haechan yang mencuri keropok yang dimakannya.

"Buwekkk"ejek haechan apabila doyoung tidak dapat menangkapnya.

"Taeil hyunggg....masak untuk sungchan boleh tak?"manja sungchan sambil memeluk lengan taeil.

"Habis!makanan dekat atas meja tu sapa yang nak makan?"jawab taeil apabila makanan di atas meja masih banyak.

"Ouh,ada lagi eh, hehehehe"gedik sungchan.

PRRANGG!!

Bunyi kaca pecah dari dapur mengejutkan semua penghuni rumah itu.

"YA JAEHYUN!APA YANG KAU DAH BUAT DEKAT CAWAN FAVOURITE AKU!!"marah taeyong apabila cawan favourite nya pecah.

"Ala hyung bukan sengaja,rileks la"-jaehyun.

"RILEKS KAU KATA!!KAU TAHU TAK BETAPA JAUH AKU NAK CARI CAWAN TU!!KAU BOLEH KATA RILEKS!!"marah taeyong lagi.

"Hish,hyung kalau marah boleh pecah gegendang telinga orang"gurau jaehyun.

"HA TAHU PON,NI SAPA NAK GANTI?!!"-taeyong.

"Hishh,nanti orang ganti la.Kecoh lah"

"Terima kasih kerana memberi kerjasama"ujar taeyong sambil berjalan seperti model ke depan.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now