CHAPTER 11

1.6K 198 17
                                    

Sewaktu tiba di sekolah,wonjin ternampak youngmin yang keluar dari kereta yang dinaiki jisung dan chenle.

"Hyunwon!"panggil wonjin apabila hyunwon lalu disebelahnya.

Hyunwon memusingkan badannya.

"Ye"

"Youngmin duduk dekat rumah kau kan seminggu ni?"-wonjin.

"Youngmin duduk rumah aku? Mana ada. Dia tak datang pon rumah aku"balas hyunwon.

"Ouh,ok"kata wonjin membenarkan hyunwon untuk meninggalkannya.

Wonjin masuk kedalam kelas selepas youngmin masuk.

"Youngmin! Kau duduk dengan sapa selama ni?"tanya wonjin duduk di hadapan youngmin.

"Dengan kawan aku lah,takkan dengan beruk pulak"

"Tapi hyunwon kata kau tak duduk dengan dia"-wonjin.

"Kau ingat aku ada sorang je ke kawan"

"Kau duduk dengan jisung eh!"kata kata wonjin membuatkan youngmin teragak agak hendak menjawab.

"Ma-mana ada! Takkan lah aku nak duduk dengan lelaki"balas youngmin.

"Ok lah kalau macam tu. Tapi kalau aku dapat tau kau duduk dengan jisung! Kena kau"ugut wonjin.

"Kena apa! Kau nak pukul aku?! Ha! Ha! Berani ke nak pukul aku? Aku jentik sikit pon dah mengadu dekat aunty,ada hati nak pukul aku"ejek youngmin.

"Diam lah bodoe"kata wonjin sebelum keluar dari keluar untuk pergi berjumpa kawan kawanya yang lain.

Tetapi,apabila baru sahaja hendak keluar kelas,seorang guru perempuan yang ingin masuk ke dalam kelas tersebut menghalang jalan wonjin.

"Kamu nak pergi mana? Masuk!"kata cikgu naeun.

"Nae,seonsaengnim"kata wonjin masuk kembali ke dalam kelas.

"Okay class,hari ni saya menggantikan cikgu suho"kata cikgu naeun mula mengajar.

"Tadi noona pakai baju tu,rambut dia macam tu. Handbag pon sama pulak tu. Noona pon ada cermin mata macam tu! Suara dia pon sama! Tah tah"jisung bersuara di dalam hati.

Pada waktu rehat,jisung berjumpa dengan chenle.

"Weyh,jom teman aku bilik guru"

"Buat apa?"tanya chenle.

"Aku nak jumpa naeun saem"

Mereka berdua pergi ke bilik guru dan melihat cikgu naeun ada di dalam.

"Kau tunggu kat luar dulu,aku pergi jumpa dia kejap"arah jisung.

"Hmm yela yela"

Jisung pon masuk untuk berjumpa dengan naeun. Tetapi sebelum jisung sampai di sebelah naeun,jisung ternampak cikgu naeun membuka cermin mata nya dan memakai semula.

Jisung pergi ke sebelahnya dan memanggilnya.

"Noona!"kata jisung.

"Kamu kenapa jisung? Tiba tiba panggil saya noona!"pelik naeun.

"Ala noona takyah tipu icung lah! Icung tahu dah yang ni noona"balas jisung menanggalkan cermin mata naeun.

"Haish! Macam mana icung tahu ni noona?"

"CHENL-"jeritan jisung disekat oleh jieun.

"Icung diam boleh tak"

Chenle mendengarkan namanya dipanggil dan terus masuk ke dalam.

(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]Where stories live. Discover now