Sampai sahaja jisung di sekolah,mereka bertiga terserempak dengan kumpulan cravity.
"Eh ha-hai jisung"kata wonjin melambai tangannya kekok.
"Kau dah kenapa? Takut sangat. Bukannya kitorang makan orang pon"sungchan bersuara.
"Ma-mana ada kitorang takut..kitorang just berhati hati"balas allen.
"Berhati hati sebab?"-chenle.
"Takde lah,korang kan-"mulut allen ditutup oleh wonjin.
"Korang kan kawan kitorang"wonjin menyambung.
Jisung memandang wonjin tajam.
"Kau bagitahu diorang ke?"tanya jisung masih lagi memandang tajam.
"Ma-mana ada. Diorang tahu sendiri lah. Diorang nampak kau de-dengan hyung kau"balas wonjin.
"Diorang tahu ke,sung?"chenle di sebelahnya bersuara.
"Dia nampak aku punye lambang ni"kata jisung.
"Ji..sung jisung jisung"riang youngmin datang ke arah jisung.
Jisung memberikan senyuman untuk membalas panggilan youngmin.
"Kau buat apa dekat sini? Kau buli jisung lagi ke?"tanya youngmin sambil menjeling wonjin.
"Mana ada aku bu-buli dia. Kitorang jadi kawan lah sekarang"balas wonjin.
Youngmin memandang jisung tidak percaya apabila perkataan 'kawan' keluar dari mulut wonjin.
"Ye,kitorang dah jadi kawan"jisung membalas.
"Ouh,okay lah. Jom masuk kelas"youngmin merangkul lengan jisung dan menuju ke kelas.
Sungchan dan chenle yang melihat mereka berdua hanya boleh berdoa yang semua itu tidak pernah terjadi.
"Kenapa lah bukan aku jadi jisung eh?"tanya sungchan.
"Sebab kau tak layak HAHAHAHA"jawab chenle sambil mengeluarkan tawa dolphin nya dan pergi ke kelas nya.
Sungchan hanya redha mendapat kawan seperti chenle yang tidak menolongnya langsung.
Waktu rehat.
"Lepas sekolah aku nak datang rumah kau boleh tak?"soal youngmin.
"Buat apa?"balas jisung.
"Buat kerja sekolah. Lagi pon aku dah lama tak jumpa unnie,rindu"balas youngmin.
"Padahal hari hari kau jumpa"jisung berkata di dalam hati.
"Mm..okay"jisung membalas.
"Okay,aku pergi dulu"-youngmin.
"Eh kau nak pergi mana?"tanya jisung sebelum youngmin pergi meninggalkannya di depan locker.
"Jumpa wonjin,nak suruh dia belanja makanan"balas youngmin pergi dari situ.
"Nampaknya youngmin lagi suka wonjin yang belanja dia dari kau,jisung"chenle yang datang entah dari mana mengeluarkan suara.
"Eh kau,sedap je kau cakap. Dia pergi jumpa wonjin sebab nak maafkan dia lah,kau apa tahu. Tahu makan je"balas jisung melihat chenle yang sedang melahap makanan.
"Sung,kalau aku nak youngmin tu boleh?"sungchan menanya secara tiba tiba.
"Kau nak matii.."jisung membalas sambil memandang nya tajam.
"A-ala,a-aku tanya je. Tak payah lah pandang aku ma-macam tu"balas sungchan.
"Hi jisung"karina menegur jisung.
YOU ARE READING
(✓)ꜱᴇᴄᴏɴᴅ : мαƒια'ѕ [ᴘᴀʀᴋ ᴊɪꜱᴜɴɢ]
FanfictionTak disangka pandai di sekolah,dibuli di sekolah tetapi seorang mafia diluar sekolah. No matter what they say, No matter what they do, You always mine. Start : 14 December 2020 End :4 February 2021 📌 Maaf sekirannya terdapat kesalahan bahasa atau m...