Bölüm:11

213 20 6
                                    

Bir süre üst üste gelen iki el, ne olduğunun farkına varana kadar öylece durdu.İkiside ellerini çekmediler ya da çekemediler.Saniyelik bir süre olmasına rağmen sanki ateş değmiş gibi bir anda ikiside irkildi.Önce Çakır kendini toparladı ve konuştu.
_Afedersiniz! ben düğmeye basmak için uzanmıştım.
_Yok yani ben de düğmeye şey edecektim.Yani şey olsun diye şey yaptım.
_Anladım o zaman siz işinize daha çok gecikmeden şu şeyleri bir tarafa bırakalım ve ben düğmeye basayım.
_Ne ! Yani demek istediğim ne şeyinden bahsetiyorsunuz ?
_Yani asansöre bindiğimizden itibaren söylediğiniz şeyler
_Kafamı buluyorsunuz siz benimle beyefendi!
_Beyefendi değil Ali
_Anlamadım!
_Yani adım Ali
_Bana ne sizin adınızdan Allah Allah adınızı mı sordum size
Duru elini kaldırıp saçı ile uğraşırken asansörün hala hareket etmediğini fark etti.
_Bakın işe geciktim zaten ,burda durup size laf yetiştire miyeceğim!Lütfen kenara çekilinde düğmeye basayım.
Çakır hafif yana kayarken yüzünde şimdiye kadar hiç kimsenin göremediği bir tebessüm vardı.Duru düğmeye basmış,kafasını yana doğru yatırmış tek ayağınıda hafif ritimler ile yere vurmaya başlamıştı.Adam bildiğin sabah sabah sinirlerini hoplatmıştı.Asansörün çağrı zili çalınca ,ikiside duruşlarını düzeltti.Açılan kapıdan önce Duru arkasından da Çakır çıkmıştı.Duru Apartmanın kapısından çıktığında ,önündeki siyah arabaya baktı.Arabanın yanında ceketinin önünü iliklemiş elleri önünde bağlı şekilde bekleyen adama kısa bir bakış atıp ,taksi durağının olduğu tarafa doğru ilerlemeye başladı.Çakır olduğu yerde elleri cebinde giden kızın arkasından bakarken ,yanında bekleyen Cengiz;
_ Abi bir şey mi oldu?diye seslenince Çakır birden kuruyan boğazını temizledi ve önüne bakarak;
_Yok bir şey koçum hadi gidelim.
Kapısı açık olan arabasına bindi.Oturduğu koltukta sırtını iyice geriye doğru yaslayıp, ceketinin düğmesini açtı.Kolunu pencereye dayayarak iki parmağı ile dudaklarını çekiştirmeye başladı.Cengiz dikiz aynasından patronunu inceliyordu.Bu sabah bir garip davrandığını düşündü . Araba evin önünden ayrılmış yokuş aşağı inerken ,dolmuş durağının olduğu köşeye vardığında durakta kimse yoktu.Çakır içinden" belkide otobüs geldi ve hemen bindi "diye geçirdi.Kafasından geçen düşünceyi fark edince kendi kendine kızdı.Ağzından çıkan mırıltılı bir ses ile;
_Sana ne binip binmediğinden !
Cengiz patronunun ağzından çıkan sözleri anlamadığı için;
_Bir şey mi dedin abi
_Yok Cengiz sana demedim.Aklıma takılan bir şey vardı da
_Hayırdır abi ihaleye mi kafan takıldı
_Sahi ses soluk çıkmadı mı?
_ Çocuklar takipte abi , en ufak esen rüzgarı bile söyleyin dedim.
_Yusuf mu takipte
_Evet abi biliyon Yusuf kalender çocuk,bize bir yamuğu olmaz.
_Biliyorum ama sen yine de tedbirli ol .Bu işin önemini biliyorsun.
_ Tamam abi anladım
Aralarında geçen bu kısa konuşma esnasında araba yokuştan inmiş ana caddeye doğru yol alırken taksi durağının önünde patronu ile kapıdan aynı anda çıkan kızın bir adamla tartıştığını gördü.
_Abi şu Nermin ablanın karşı komşusu olan kız ,yani şey sabahki kapıdan beraber çıktığınız kız değil mi?
Çakır öne doğru hafif kayıp camdan bakınca
_ Cengiz dur dedi ve araba durur durmaz kapıyı açıp hızlı ve uzun adımlar ile Duru'nun olduğu yere vardı.
_ Bana bakın beyefendi işe geciktim diyorum size ,anlamıyor musunuz?
_Benim de acil işim var hanımefendi
_Ama önce ben geldim
_Siz kör müsünüz önce ben geldim . _Düzgün konuşun beyefendi,sizi şahsıma hakaretten içeri attırırım
_Allah Allah çattık belaya
_Sabah sabah ne beladı ya ,asıl bela sizsiniz?Sorun şoföre o gördü önce kimin gelip kapıyı açtığını
_Ya kızım git işine önce ben geldim diyorum
_Bakın son kez uyarıyorum sizi konuşmalarınıza dikkat edin .Sizi şikayet etmeden çekilin önümden işe yetişmem lazım.
Adam elini uzatıp Durunun kolundan tuttuğu anda suratına nerden geldiği belli olmayan bir yumruk yedi.Ortalık o anda birbirine girdi.Yoldan geçen bir kaç kişi kavgaya müdahale etmek yerine seyretmeye başlamıştı.
Duru o an olayın şoku ile kendini toparlamaya çalışırken kollarının bir başkası tarafından tutulduğunu fark etti.Kafasını hızlıca yana çevirdi .Kollarını tutanın ,arabanın önünde bekleyen takım elbiseli adam olduğunu anladı.Öfkesi ve bulunduğu durum hoşuna gitmediği için sağ ayağını kaldırıp adamın ayağına bastı .Cengiz kızın kendisine geldiğini ve elinden kurtulmak istediğini anladı.Ama şu an kavganın ortasına bu kızı bırakırsa patronu olacak adam vücudunda sağlam kemik bırakmazdı.Kız ayağına ikinci kez basınca!
_Sakin olun lütfen size zarar vermek için tutmuyorum.Geride durmanız lazım.Bir yerinize bir şey olacak.
_Bırak beni hemen.Kimsiniz nesiniz bilmiyorum ama dağ eşkiyası gibi kimseyi dövemezsiniz.
_Adam size hakaret ediyordu.Ayrıca biz müdahale etmesek
_Sizden yardım isteyen oldu mu !Bırak kolumu hemen diye olanca gücüyle Duru bağırınca Cengiz patronuna baktı.O sırada Çakır adama bir kaç yumruk atmış,adamın boğazına sarılıp tehdidini savurmuş,kızdan özür dilemesini söylemişti.Adam öyle korkmuştu ki yediği yumrukların etkisinden mi ,yoksa karşısındaki adamın insanı delercesine bakan kara gözlerinden mi belli değildi.Ağzından burnundan akan kanı silerken titrek adımlarla Duru'nun önüne gelip özür diledi.Çakır adamı omzundan tutup çekerek kapısı açık taksiye bindirdi,kucağına da cebinden çıkardığı bir miktar parayı fırlatıp taksinin kapısını hızlıca kapattı.
Kapısı kapanan taksi hızla uzaklaşırken Çakır'ın sırtı Duru'ya dönüktü.Cengiz ise kızı artık bırakması gerektiğini düşündüğü için ,yavaşça ellerini serbest bıraktı .Duru bu olanlara hala bir anlam veremediği için karşısında sırtı dönük duran adamın bir açıklama yapmasını bekliyordu.
Bir iki dakika Çakır sinirlerinin yatışmasını bekledi.Çünkü adı kadar emindi ki arkasındaki kız bir cevap bekliyordu.Yavaşça arkasını döndü ve şimşek gibi çakan iki iri yeşil gözle karşılaştı.Yutkundu ve ağırlaştırılmış bir iki adım ile Duru'nun önünde durdu.Bakışını bir saniyeliğine Cengiz'e çevirdi.Cengiz patronunun ne demek istediğini anladığı için başı ile onay verip arabaya doğru ilerledi.Şimdi ikisi karşılıklı durmuş bakışıyorlardı.Duru karşısında duran adamın açıklamasını duymak için bekliyordu.Sinirden her zaman yaptığı gibi alt dudağını kemirmeye başladı.Bir yandan da kollarını kaldırıp göğsünün üstünde bağlamıştı.
Çakır içine bir nefes çekti ve konuşmak için ağzını açtığı anda ,kurtarıcısı ısrarla çalan bir telefon oldu.Telefon bir şekilde konuşmasını engellemişti.Şu an çalan telefon kendisine ait olmadığına göre demek ki karşısında duran kıza aitti.
Duru çalan telefonunu açmak için çantasını kurcaladı.Telefonuna ulaştığı zaman hızlıca eline alıp kulağına götürdü .
_Alo demesi ile karşı tarafı dinlemeye başladı.
_Belkıs Hanım kusura bakmayın trafikte kaldım.Başıma tatsız bir olay geldi.Yok yok merak etmeyin önemli bir şey değil.Teşekkür ederim.Halletmek üzereyim.Anladım.Lütfen kusura bakmayın .Bir saate kalmaz ofiste olurum.
Karşı tarafı dinlemeye devam ettikten sonra;
_ Tamam benim için uygundur.Beyoğlu Adliyesi ben burdan direk oraya geçiyorum.Görüşürüz.
Telefonunu kapatıp çantasının içine attı.Sonra da karşısında duran adama doğru kısa ufak bir adım atıp önünde durdu.Bir parmağını Çakır'ın göğsüne bastırarak;
_ Bak kimsin necisin bilmiyorum.Seni tanımıyorum.Tanımakta istemiyorum.Dağ eşkiyası gibi yolun ortasında bir adamı tartaklıyorsun.Haklı veya haksız kimseye bu şekilde saldıramazsın.Benim senden ya da senin gibi bir adamdan yardım istediğim kanısına nerden vardın.Bu yaşıma kadar kendi işimi kendim hallettim.Bundan sonra da kendim hallederim.Bak ben bir Avukatım.Yaptığın ya da şöyle söyleyeyim ,sergilediğin davranışın benim kariyerime ne gibi zararı dokunacağını beynin bastı mı?Etrafına dön bir bak kaç dükkan var.Büyük ihtimalle hepsinde de kamera var.Adam yarın gidip emniyete şikayet ederse,nasıl bir açıklama yaparım.
_Şikayet edemez.
_Anlamadım ne demek şikayet edemez.Sakın bana düşündüğüm şeyi yaptığınızı söylemeyin dedi ve bir adım geri giderek kendi etrafında döndü.
_Tabi ya adamı tehdit ettiniz.Çok güzel ,bravo size diyerek elleri ile alkış tuttu.
_Tanrım inanamıyorum .Bu bu delilik.Siz mafya mı sanıyorsunuz kendinizi .
_Bana bağırmayı bırakın .Sebepsiz yere kimseyi dövmem.O şerefsiz adam hak etti.
_Size ne ya size ne !
_Ne demek size ne
_Evet tekrar söylüyorum size ne
Çakır sinirlenmeye başlamıştı.Karşısındaki kadın anlaşılan iyilikten anlamıyordu.Belkide haklıydı. O an hissettiği öfke kendineydi.Ceketinin önünü ilikleyip kara gözlerini karşısında duran kadına dikti.
_Bakın küçük hanım bizde bir söz vardır.

Kadına el kalkmaz.Ha diyelim ki o el kalkmışsa ,işte o zaman o eli kıracaksın...

NOT:Umarım beğenirsiniz arkadaşlar....

KADER KURŞUNU Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin