Bölüm 8

254 22 7
                                    




Nergis bu yaşına kadar aldığı her nefeste acı çekiyordu.Yıllar önce tanrı ona çok değerli bir hazine olan evladını vermişti.Evladı ana rahminde şerefsiz insanlar sayesinde fazla tutunamamıştı.O zamanlar o kadar saf ve masum bir yapıya sahipti ki etrafında olup bitenden haberi yoktu.Kocam dediği kişi,masumiyetini,gençliğini,hayellerini çalan adamdı. Onu bir pavyona para karşılığında satmıştı. .O batakhaneye düştükten sonra ne saflığı, ne de masumiyeti kalmıştı.Her şeyi ona döverek öğretmişlerdi.Bedenini  erkeklere sunmayı,onları memnun etmeyi en önemlisi de ne yaşarsa yaşasın  susmayı,  kabullenmeyi öğretmişlerdi.

Dayandığı kapı bile  onun nasılsa  dik durmasını sağlıyordu.Çakır karşısına çıkana kadar bu hayat onun başını insanlara karşı eğdirmişti.Gözünden akan bir damla yaşı  elinin tersi ile  hızlıca sildi.Geçmiş unutulmuyordu.Giden evladı da geri gelmiyordu.Sonra Çakır gelmiş ona nefes alacaksın demişti.Sen bu hayatta her şeyin karşısında dik duracaksın demişti.Çakır'ı, kardeşim dediği adam   bu dünyada tanıdığı tek adam gibi adamdı.Geçmiş mazisi arada bir Nergisi böyle yoklardı.Dayandığı  kapıdan sırtını çekip adımlarını mutfağa doğru yönlendirdi.Çakır ondan imam bayıldı istemişti.Bir an önce  Cengiz'i arayıp  eksiklerin listesini  vermeliydi.Cengiz onun sağ kolu olmuştu.Çakır her daim önünü gören bir adamdı.Geçmişten biri karşıma çıkar yada canımı sıkan olursa diye ,Cengiz'i başıma dikmişti.Bir süre hayatımı düzene sokana kadar kabullenmiştim.O zamanlar bende korkuyordum .Sonra Çakır bu aleme karşı beni  koluna takıp çıkarınca ,herkes onun malı olduğumu düşündü ve peşimi istemeden de olsa bıraktılar.

Nergis yemekleri yapmış ,sonra ise  üstündeki yorgunluktan kurtulmak için duşa girmişti.Duştan çıktıktan sonra hızlıca masayı kurmuş ,kardeşim dediği Çınarı beklemeye başlamıştı.Yıllarca bu alemde hayat kadını olarak çalışmış bir kuruş biriktirememişti.Hamza olacak kocası onu sattığı pavyonda beş yıl çalışmıştı.Bir gece sarhoşun birinin çıkarttığı yangın ile pavyon yanıp kül olmuştu.O gece çıkan yangında üç hayat kadını canından olmuştu.Geride kalan diğer kadınları bir minibüse doldurup Mersinde ki bir pavyona getirmişlerdi.Mersinde ki pavyon da koskoca yedi yıl çalışmıştı.Zamanla Nergis bu bataklıktan artık kurtuluşu olmadığını kabullendiği  için ,Mersinin en meşhur aranan  hayat kadınlarından biri olmuştu.Yıllar geçtikçe bu alemin kurdu olanlara  karşı,güzelliği ve cilvesini nasıl kullanacağını,zarar görmeden geceyi nasıl  bitireceğinin hesabını yapar olmuştu.

Çalan kapı daldığı geçmişten sıyrılmasına neden oldu.Gelenin kim olduğunu bildiği için gönül rahatlığı ile kim o demeden kapısını açtı.

_Hoş geldin

_Hoş buldum abla

_Yorgun görünüyorsun?

_Öyleyim

Her ikisi de biri birini çok iyi tanıyordu.Çakır sırtına attığı kabanını  omzundan çekip alarak yanında durduğu koltuğa doğru attı .Ayakta bekleyen  Nergis koltuktaki kabana doğru  eğilip eline aldı.Sonra  Çakırın arkasına doğru ilerleyip bu defada sırtındaki ceketi çıkarttı.Elindekilerini kapı yanında duran askılığa astı.

_Açıkmışsındır ellerini yıka da yemeğe oturalım

Çakır sesini çıkarmadan koridordan geçip  banyodaki lavaboda ellerini yıkadı.Yüzünü kurulayıp tekrar salona geçti.Masaya kurulmuş yemekleri görünce yarım bir gülüş ile;

_Yapmışsın

_Yapmaz mıyım aslanım

_Sağ olasın abla sen de olmasaydın midemiz ev yemekleri göremeyecekti.

_Niye görmesin oğlum alırsın hanım hanımcık bir kız ,istediğin yemeği pişirir.

_ Marketten salam sucuk alıyorsun sanki abla!Güldürme beni

_Ne var oğlum aslan gibi baba yiğitsin.

_Hangi baba benim gibi bir adama kızını verir? Senin kızın olsaydı benim gibi bir adama verir miydin? Ya da hangi aklı başında ki bir kız gelir benim gibi bir hayatı olan adama evet der?

_Ne varmış senin hayatında işi gücü olan ,eli ayağı düzgün  birisin.Değil bir kızım on kızım da olsa sana verirdim.

_Boş ver abla bu konuları  benim evlenmeye ihtiyacım yok.Nasıl olsa istediğim yemekleri sen yapıyorsun.

_Lan oğlum ben başka karın başka .Tabi ki de yemek yaparım ama düşünsene bir karın olsa evde seni bekleyen çocukların olsa ,hep beraber oturmuş neşe içinde yemek yiyorsunuz.

_Allah aşkın abla akşam akşam yine nerden geldi bu evlilik aklına,benim hayatımın ne kadar tehlikeli olduğunu en iyi sen biliyorsun ?Babamdan kalan en büyük miras namı ,şöhreti,pavyonu sende biliyorsun?Yıllardır nasıl çabalıyorum .Bunca tehlikenin içine bir başka masumu  bile bile sokmam  bana yakışır mı?

_Hadi oturda yemeklerimizi yiyelim.Ama bu konu kapanmadı.

_Kapatalım abla açılmamak üzere hem de

_Olmaz ben daha ölmedim aslanım seni eninde sonun da evereceğim.

_Abla çok açım şu yemeğimizi yiyelim.Yorgunluktan ölüyorum zaten kapat  bu konuyu bizim çocuklar Abbas itini de bulamadı. Sinirden başım çatlıyor.

_Tamam tamam hadi oturalım .Bu gün konuşmuyorum ama bu demek değil ki bir daha konuşmayacağız.

Nergis yemekleri tekrardan ısıtıp masaya getirdi.Servis yaptıktan sonra kaşığını eline alır almaz;

_Hay Allah nasıl da unuttum

_Neyi unuttun abla

_Sen yemeğini yiye dur da ben bir tabak yemekte karşı komşularıma vereyim .

_Kızlara mı?

_Hıı kızlara ,karşıda ki kızlara diyerek sırıtmaya başladı.

Nergis eline bir tabak dolusu imam bayıldı'yı alarak karşı komşusunun  kapısını çaldı.Bu  yaşa kadar bir çok şeyini kaybederek gelmiş olsa bile ,vakti ile anasından babasından gördüğü komşuluk hakkı olan nimeti paylaşmayı unutmamıştı.

Beklediği kapı açılmıştı ama  karşısında eline bakan iki şaşkın suratı görünce ,yüzünde bir gülümseme oluştu.Elindeki tabağı kızlara doğru uzatarak;

_Kızlar akşam akşam sizi rahatsız ettim .Kusura bakmayın ben imama bayıldı yemeği yapmıştım .Fazla yapmışım bu gün Duru beni evine kabul ettin ben de teşekkür etmek istedim.

Özge ile Duru kısa bir anlığına da olda bir birine baktı.Özge elini uzatıp yemeği alarak;

_Biz teşekkür ederiz aslında ne zahmet ettiniz.

_Zahmetimi olur güzelim eskiler ne demiş.Komşuda pişer bize de düşer.Bende pişirmişken bu iki güzel hanıma da ikram etmek istedim.

_Teşekkür ederiz Nergis Hanım ellerinize sağlık

_Kızlar ne çok teşekkür ettiniz ayol altı üstü bir tabak yemek elimden gelen tek yetenek bu onuda yapıyorsam komşularımla neden paylaşmayayım ki

_Tabi tabianlıyorum

Nergis kapının yanında ayakta duran Duruya bakışlarını  çevirip,

_Sen nasılsın kuzum iyice dinlenebildin mi?

_İyiyim dinlendim .

_Sevindim  o zaman ben sizi daha fazla kapıda tutmayayım .Görüşürüz kendinize dikkat edin.

Özge tekrar teşekkür ederek elindeki tabağı da alıp önden içeriye doğru yürümeye başladı.Duru ise bir eli kapıda hala karşı dairenin kapanan kapısına bakıyordu.Gözlerini o kapıdan çekemiyordu.Sebepsizce içinde oluşan bu merak kafasını karıştırıyordu.Özge arkasını dönmüş hala kapıda dikili duran Duruya;

_Ne oldu kuzu bir şey mi var? Neden içeriye girmiyorsun?

_Haa yok yok canım geldim diyerek kapılarını kapattı.

İKİ KAPANAN KAPI VARDI.BİRİNDE ERKEK BİRİNDE KADIN   VARDI.....

KADER KURŞUNU Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin