Çakır akşama kadar ofisinden dışarıya çıkmamış,önündeki dosyaları tekrar tekrar incelemişti .İki ay önce Cengiz ile Muğla'ya gittikleri bir iş gezisi sırasında çok acıkınca ,yol kenarında küçük bir kır bahçesinde mola vermişlerdi.Masalarına oturmuş yemeklerini beklerken, bir süre sonra yan masada oturan yaşlı bir adam Çakır'ın gözüne takılmıştı.Adamın karşısında ise ona el kol hareketleri ile bir şeyler anlatan üç adam vardı.Kıyafetleri düzgün olmasına rağmen yüz ifadelerinden ve konuşmalarından tekin kişiler olmadığını hemen fark etmişti.Yaşlı adamın karşısında oturan adamlardan korktuğunu ve çekindiğini beden hareketleri ile görebiliyordu.Bu durumu Cengiz'de kısa bir süre sonra fark etmişti.Müdahale etmek için erken olduğuna karar vermiş,biraz daha beklemeye olayın ne olduğunu anlamaya çalışmışlardı .Daha fazla dayanamayan Çakır ,yemeklerini masaya getiren garsona ,yan masada oturan yaşlı adam ve yanındakiler ile ilgili üstü kapalı sorular sormuştu.Yaşlı adamın bu kır bahçeside dahil çevredeki arsaların da sahibi olduğunu ve yanında oturan adamlarında buraları zorla almak isteyen kişiler olduğunu öğrenmişti.Yemeklerini yemiş üstüne de çaylarını içmişlerdi.Ne Ne Çakır ne de Cengiz oradan ayrılmak için bir harekette bulunmuyordu.İkiside bakışları ile bir birlerinin ne düşündüğünü anlayabiliyordu.Yaşlı adama karşı hissettikleri bir güç ,enerji beklemeleri için onları adeta tutuyordu.Çakır kara gözlerini Cengiz'e dikip hafif bir tebessüm ile konuştu.
_Sen de benim ile aynı fikirdesin galiba
Cengiz ciğerlerine derin bir nefes çekip;
_Bilmiyorum abi ayaklarım yere çakıldı sanki,içime sinmeyen bir şeyler var.Bir yanım karışmayın varın gidin yolunuza diyor,ötekisi
_Yaşlı adama bir el uzat diyor değil mi?
_ Valla ha aynı abi ,şu adamlar gözüme gözüme batıyor ,kıl kaptım .
_ Bekleyelim koçum.Adamların derdi nedir ?Önce olayı çözelim belki biz yanlış anlamış olabiliriz.
_Yok abi ben hiç bu kadar uyuz olmadım.Adamların yüzünde meymenet yok.
_Cengizzzz , tamam koçum anladık buradayız.
Karşı ki masada oturanlardan tıknaz olan adam birden yumruğunu masaya vurdu.Buna şahit olan diğer masalardaki müşteriler de huzursuz olmuş ,yavaşça toplanıp kalkmaya başlamıştı.Cengiz oturduğu sandalyesini geriye itip kalkmak isteyince ,masanın üzerinde duran sağ elimi hafifçe havaya kaldırdım.Sakin olmasını ,karşımızdakilere karşı hareket etmemiz için elle tutulur bir şeylerin olmasını anlatmaya çalıştım.Ben de öfkeliydim ama Cengiz yaşlı adama karşı sergilenen davranışı hazmedemediği için ağzından küfürleri saydırmaya başlamıştı.
_Ayı ya bak .Ulan ben senin o elini kırıp münasip bir yerine sokarım şimdi,abi Allah aşkına daha ne duruyoruz, bak hele yaşlı adamın omuzları çöktü rengi gitti.
_Dur koçum ,sık dişini bak diğer masalar kalktı gidiyorlar.Şimdi bu denyolar silah felan çeker ,biri felan yaralanır.Başımıza iş çıkarma !
Etrafta bizden başka kimse kalmamıştı .Cengiz'e masada oturmasını ve benim işaretimi beklemesini söyleyip hesap ödemek için kasaya ilerledim.Kasada oturan ve korkulu gözlerle patronlarının oturduğu masayı gözetleyen çocuk beni görünce birden ayağıya fırladı.
_ Bu buyurun efendim.
_Bizim masanın hesabı ne kadar delikanlı ?
_120 TL efendim.
Cebimden 200 çıkarıp çocuğa uzattım .
_Üstü kalsın delikanlı dediğimde çocuk başını eğmiş şekilde
_Teşekkürler efendim.Umarım memnun kalmışsınızdır.
_Memnun kaldık.Yalnız patronunuza da ayrıca teşekkür etmek istiyorum.Burası oldukça özel bir yer ,burada çalışanlarda çok güler yüzlü bizzat teşekkür etmek isterim.
_Şimdi mi ,hemen mi !
_Evet .Yoksa müsait değil mi?
_Yo yo efendim.Siz beni yanlış anladınız.
_İyi madem öyle,kendilerini buraya çağırır mısınız?
_Ta tamam efendim.
Kasiyer çocuk korku dolu gözler ile bir bana bir patronlarının oturduğu masaya bakmaya başladı.Çocuğun o masaya gitmek istememesi,sadece masada ki izbandut kılıklı adamlardan korktuğu içindi.
Yaptığım bu plan olmayacak gibiydi.Amacım teşekkür amaçlı yaşlı adamı kasaya çağırıp onu tehlikeden uzaklaştırdıktan sonra adamlara bulaşmaktı.Hemen kafamda yeni bir plan daha yaptım ve kasiyer çocuğa dönüp;
_Ya da delikanlı sen bana patronunun ismini söyle
_Hasan bey ama bey denilmesini hiç sevmez onu tanıyan herkes Hasan dayı der.Bu çevrede sözü geçen ,sevilip sayılan biridir.
Kasiyer çocuk belli ki patronunu çok seviyordu.
_Anladım delikanlı tekrar teşekkür ederim.
Arkamı dönüp yaşlı adamın masasına baktım .Cengiz'e kısa bir bakış atarak beklemesini sağladım.Yönümü Hasan beyin olduğu tarafa çevirip yürümeye başladım.Masanın önünde durduğumda bütün başlar bana döndü.Boğazımı temizleyip;
_Merhabalar umarım rahatsız etmiyorumdur?
O an masada oturanlardan bir tek Hasan beyin yüzünde farklı bir telaş ve korku oluştu.Diğer üç adamda ise kızgın bir ifade vardı.İçlerinden biri tahminimce daha yetkili olan hemen karşılık verdi.
_Ne vardı birader ?
_Rahatsız ettim galiba ben buradan ve yediğimiz yemeklerden oldukça memnun kaldım bu nedenle Hasan beye bir teşekkür etmek istedim.Hasan bey oldukça şaşkın bir şekilde yavaş ve ürkekçe oturduğu yerden ayağı kaktı.
_Memnun kalmanıza çok sevindim beyefendi.Her zaman bekleriz.
O sırada masadaki ayının biri;
_Tamam birader teşekkürünüde ettin .Artık gider misin?Önemli bir şey konuşuyorduk.
_Öylemi ! Oldukça önemli galiba ?
_Sana ne
_Tabi tabi bana ne de !Bakın şimdi ben de çok merak ettim bu önemli konuyu
Adamlardan en iri yapılı olanı oturduğu sandalyeyi geriye iterek
_Ne diyorsun kardeşim işin gücün yok mu senin dediği anda diğeri onun kolunu tuttu.Sakin ol dercesine bakış attı.
Hasan bey bakışları ile bir bana bir masaya bakarak konuşulanlara yetişmeye çalışıyordu.Amacım Hasan beyi oradan zarar görmeden uzaklaştırmaktı .O esnada Cengiz'e verdiğim işaret ile oda yanımıza gelmişti.Cengiz'in gelmesi ile herkes ayağıya kalmıştı.
_Hah arkadaşımda geldi .Cengiz bey sizde teşekkür etmek istiyordunuz .Bakın buradaki arkadaşlarda galiba bizim gibi mekandan ve sunulan hizmetten memnun kalmışlar.
_Öyle mi beyler merhaba derken bir yandan da ellerini beline dayamış ceketinin kenarını yana kaydırmış bile isteye silahını göstererek boş bir adam olmadığını göstermeye çalışıyordu.
Karşımızda duran adamlar oldukça gergindi.Burada şu an bir çatışma yapmak için emir almadıkları belliydi.Onlar belliki yaşlı adamın gözünü korkutmaya ve sıkıştırmaya gelmişlerdi.
Ortalık daha gerilmeden yetkili olan sağ elini Hasan beyin omuzuna atıp;
_Konuşmamıza daha sonra devam edeceğiz.Şimdi gidiyoruz.En kısa sürede yine geleceğiz iyi düşünün ve kararınızı verin.Patron fazla sabırlı değil.
Adamlar sert bakışlarını bizlere çevirip baktıktan sonra arabalarına bindiler ama gitmek yerine izlemeye başladılar.Tahminim o yöndeydi yada patronları ile telefon görüşmesi yapıyorlardı.Belli bir süre sonrada arabalarını çalıştırıp gittiler.
Hasan bey de bizim gibi arabaya bakarken başını iki yana salladıktan sonra boğazını temizleyerek kendini toparlamış bir şekilde
_Evet gençler sizi dinliyorum. Şu ısrarla masamıza kadar gelip teşekkür etmenizin altında yatan nedene gelelim mi?
Hasan beyin sözü ile Cengiz ile bakıştık .Bir elim ile boşalan masayı göstererek oturalım mı dedim.Hep beraber masaya oturduk.Hasan bey yumuşak bir ses tonu ile;
_Birer çay içermiyiz?
Başımızı salladık elini kaldırıp üç çay diye içeriye işaret etti .Çaylar gelene kadar kimse konuşmadı.Hasan bey çayından bir yudum alıp ellerini masada bir birine geçirerek;
_Eeee gençler sizi dinliyorum.Önce kendimi tanıtıp hakkımda ufak bilgi verdikten sonra yemeğimizi yerken garsondan öğrendiklerimizi ve duruma müdahale etmek istediğimizi anlattık.Hasan beye o güveni vermiş olacağız ki oda başındaki belayı detaylıca anlattı.Hala arsasının neden ısrar ile alınmak istediğini anlayamadığını buraların o kadarda değerli olmadığını söyledi.Ona gereken desteği vereceğimi ve bu işi araştıracağımı ,bu süre içerisinde de adamlarım tarafından korunacağının garantisini vererek oradan ayrılmıştık
Oradan ayrıldığımız günün üstünden üç gün geçmiştiki Hasan bey kalp krizi geçirmiş yoğun bakıma alınmıştı.Geçen on gün süre sonrası durumu düzelmişti.
Hasan beyi ziyaretimde yaptığımız bir anlaşma ile geçici süreliğine bütün mal varlığının kontrolünü ve yönetimini bir vekaletname ile bana bırakmıştı.Böylelikle başıma bir dert daha almıştım.Cengiz ile bu meseleyi çözmek arkasındakileri bulmak geçen iki ayda artık şart olmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER KURŞUNU
RomanceDURU KOZAN;Cesur, gözü kara,asla kimseye boyun eğmeyen. Kaderin ona oynayacağı oyunlara,eyvallahı olmayan. Her yönden kendisini geliştiren. Türkiye'nin en iyi Üniversitesini tam burslu kazanmış, geleceğin hukukçusu. Kader ona Kurşun sıktığında...