Alif memerhatikan Nina yang sedang diulit mimpi, dia mula menyedari akan kesilapannya. Dia tidak begitu rapat dengan Nina. Dia jarang bertegur sapa dengan Nina setelah dia pulang daripada tempat pengajiannya. Adiknya semakin cantik dimata dia.
Akan tetapi, dia merupakan orang yang mengambil kesucian adiknya. Nina sangat lembut, sukar untuk memarahi orang. Dia seorang yang sopan santun dimata Alif.
Pada malam dimana dara Nina diambil oleh Alif itu, Alif menyedari bahawa Nina telah melihat dia melancap pada malam itu. Dia terlihat Nina sedang memerhatikan batangnya. Jadi, dia pun segera bergerak ke bilik Nina apabila melihat Nina sedang tidur.
Nafsunya makin membuak-buak apabila melihat Nina berpakaian seksi pada malam itu. Hanya t-shirt dan seluar pendek sahaja yang tersarung di badan Nina.
"Abang buat apa kat sini?? Nina penat nii , nanti laa" suara Nina memecahkan lamunan Alif.
"Err takde apa apa, abang keluar dulu. Abang dah belikan makanan tadi. Jangan lupa makan tau."
Nina hanya menganggukkan kepalanya dalam keadaan mamai. Selesai mandi dan bersiap, Nina terus kedapur untuk makan. Dia tidak nampak kelibat Alif. Namun dia hanya membiarkan, mungkin abangnya sedang melepak dengan teman-temannya.
Pada malam itu, Nina duduk dihadapan tv sambil makan snek. Abangnya masih belum pulang. Mak ayahnya akan pulang 3 hari lagi, urusan di kampung masih belum selesai sepenuhnya. Sedang Nina makan snek di ruang tamu itu, kedengaran bunyi motorsikal milik abangnya.
"Assalamualaikum, Nina. Tolong buatkan air, untuk kawan abang nii. Masuklah Zafran, duduk dulu ye."
Nina segera kedapur untuk menyiapkan hidangan untuk tetamu itu. Dia agak pelik kerana setahu dia Alif tiada kawan dikampung ini, semua kawan abangnya sudah berpindah.
Setelah selesai membuat minuman untuk tetamu, Nina membawa dulang itu ke ruang tamu. Dia melihat abangnya dan kawannya sedang berborak sambil menonton televisyen.
"Zaf, nilah adik aku. Shanina."
Nina memandang wajah lelaki yang bernama Zaf itu dan dia terpaku disitu. Begitu juga Zaf. Nina terus berlari ke dalam bilik tidurnya.
"Kenapa dia mesti hadir lagi? kenapa!!"
Nina menangis lagi. Dia melihat ke arah meja belajarnya. Dia mengambil sekeping gambar polaroid yang memuatkan gambarnya dan Zaf.
******2 Years Ago******
"Maafkan saya, saya terpaksa pergi. Itu pilihan mak saya, saya terpaksa akur dengan semuani, Nina."
"How about our promises together Zaf? Lupa ke tentang kenangan kita? Segala yang kita bina sepanjang 8 tahun ni Zaf."
"I know Nina, but I have to do this. I'm sorry. And nah, pemberian awak dulu. Terima kasih kerana bahagiakan saya 8 tahun ni. Saya sayang awak sangat. But, restu Mama lebih penting. Saya pergi dulu."
Zafran meninggalkan Nina keseorangan di balkoni itu. Nina tidak mampu mengungkapkan apa pun lagi. Dia hanya mampu menangis. Dia membuang telefon pintar miliknya di dalam laut. Dia tidak sanggup lagi. Lebih baik dia mati.
2 Minggu berlalu, Nina masih lagi tidak boleh menerima kenyataan. Pada waktu itu juga, abangnya dapat meneruskan pelajarannya di Perlis.
Nina seperti orang hilang arah, mungkin Zafran sudah berkahwin. Dia perlu redha dan segera move on. Nina semakin kurus kerana tidak makan sepanjang dua minggu itu. Dia berasa sangat sedih dan kesal. Namun dia hanya mampu mendiamkan diri.
YOU ARE READING
𝕾𝖊𝖝𝖞 𝖑𝖆𝖉𝖞
Romance26 Januari 2020. Hari yang penuh bersejarah hitam bagi diri Shanina. Hatinya bagai digiris pisau yang tajam dan dia sendiri tidak tahu apa tujuannya untuk hidup di muka bumi tuhan ini. Jikalau bunuh diri itu bukanlah dosa yang besar, pastinya dia...