Part 7

1.2K 23 0
                                    

"Mak, Nina dah siapkan beg nak pergi ni. Tunggu teksi sampai kejap lagi. Doakan Nina ya Mak."

"ye Nak. belajar elok-elok ya. Jangan enjoy sangat. Ingat pesan mak."

"Baik Mak. Mak, teksi dah sampai. Nina gerak dulu ya Mak. Jaga diri. Jumpa nanti. Jangan lupa datang jenguk Nina ya Mak. Nina akan rindu mak nanti. Assalamualaikum."

"ye. Waalaikumussalam."

Nina melambaikan tangannya kepada Puan Roziah. Dia pasti akan merindui ibunya nanti. Nasib baik zaman sekarang ini sudah ada telefon bimbit supaya senang untuk berhubung.

Nina tersenyum puas apabila dia dapat menjauhkan diri daripada abangnya. Selepas ini dia tidak lagi dirosakkan oleh abang kandungnya sendiri. Dia bersyukur dengan ketentuan ini walaupun dia terpaksa berjauhan dengan ibu bapanya.

Hampir 3 jam perjalanan, Nina pun tiba di kolej tempat dia mahu melanjutkan pelajarannya. Setelah dia mengangkat barang-barang miliknya. Dia terus ke kaunter untuk mendaftarkan diri.

"eh Zafran, awak buat apa kat sini?"

Zafran berdiri disebelah Nina yang sedang menunggu gilirannya dipanggil. Zafran hanya tersenyum. Dia duduk disebelah Nina.

"Ayah saya orang kuat disini. Dia juga berkuasa kat sini. Saya nak jumpa awak hari-hari, sebab tu saya suruh ayah saya terima awak disini. Hehehe"

"ouh macamtu. Terima kasih ya Zafran. Sebab selamatkan saya daripada abang saya. Rupanya ini plan awak. Saya bersyukur."

"Nur Shanina binti Ariff, kaunter
3."

Nina terus bangun dan menuju ke arah kaunter tersebut. Zafran membontoti langkah Nina untuk ke kaunter. Zafran membantu Nina untuk ke bilik tidurnya untuk menghantar barang milik Nina. Nina hanya tersenyum melihat Zafran yang sanggup membantunya untuk mengangkat barang-barangnya yang berat itu.

"eh mana saya punya roommate, dah petang pun masih takde lagi yang datang."

"kenapa Nina? awak takut ke duduk sorang-sorang"

"no im not, but bukan ke sepatutnya kena duduk dengan housemate and roommate ke?"

"no, you stay alone here. I dah minta pengecualian untuk you. just for you Nina sayang. eh!!"

Nina memandang ke arah Zafran dengan pandangan terkejut. Zafran menutup wajahnya menggunakan telapak tangannya. Alamak! Terlepas cakap la pula. Malunya tak boleh nak cakap.

"srsly Zaf, tinggal sorang. You ni biar betul? Takpe ke macam tu Zafff!! Aww thankyou Zaf. You tahutahu je kan I ni suka privacy."

"yes Nina, I know. That's why i minta pengecualian untuk you. Mahal tau i bayar, so hargailah i."

Nina teruja dan terus melompat dan memeluk Zafran tanpa sengaja. Zafran terpaku dan terkaku dengan perlakuan Nina. Nina terlihat sangat terkejut dengan perlakuannya sendiri. Nina terus melepaskan pelukan tersebut sehingga menyebabkan dia hampir terjatuh. Namun Zafran sempat merangkul pinggangnya.

Mata mereka menatap antara satu sama lain. Wajah mereka semakin rapat , Nina memejamkan matanya dan ...

TO BE CONTINUE ...

Im so sorry , Im little busy lately. And just biarkan cerita ni terbiar bertahun-tahun. And I takde idea untuk cerita ni memandangkan i dah sambung belajar and i hope you guys can share some idea for this story. I love you guys !! Please follow me ❤️

𝕾𝖊𝖝𝖞 𝖑𝖆𝖉𝖞 Where stories live. Discover now