"Dengan abang sendiri pun boleh ke Nina?"
Nina terpaku saat mendengar sepotong ayat yang keluar daripada mulut Zafran. Lelaki itu tiba-tiba muncul daripada ruang tamu. Nina sedang membasuh pinggan mangkuk yang kotor.
"Saya taksangka awak semurah ini. Saya ingatkan awak suci Nina."
"No, Zaf. Awak tak tahu cerita sebenar. Jangan tuduh saya dan hina saya begini."
"Semalam saya nampak awak dan abang awak main dalam bilik awak, and now awak nak kata saya tipu ke Nina?"
"Dia rogol saya dulu Zaf. Bukan atas kehendak saya. Saya takmampu lawan dia. Dah tiga kali dia buat saya macam ni. Saya takmampu melawan kudrat lelaki. Maafkan saya. Saya keji dan hina. Saya taksuci lagi."
Zaf terpanah. Dia tidak mampu mengungkapkan apa pun. Kawannya tegar merogol adiknya sendiri. Nina menangis teresak-esak apabila mengenangkan 'malam pertama' dia dan abangnya tanpa kerelaannya.
"Parents tau tak Nina? Dah bagitahu diorang ke belum? Bahaya ni Nina. Nanti kalau awak mengandung anak abang awak sendiri macam mana?"
Nina yang masih teresak-esak itu terus meninggalkan Zafran keseorangan di dapur. Zafran menyesal kerana dia telah menghina Nina sebegitu. Dia tidak mahu wanita yang dia cintai dilukai.
"Aku mesti bantu dia!"
******2 Bulan selepas di tamat persekolahan******
"Mak! Nina dapat tawaran belajar dekat Perak. Baru dapat surat tawaran ni petang tadi mak."
"Alhamdulillah Nina. Mak doa yang terbaik untuk anak dara mak nii"
"Ehh bahaya la Nina sorang sorang kat sana. Abang nak tem...."
"Eh kamu ni Alif, takpayah la sibuk-sibuk. Biarlah dia nak sambung belajar. Dia reti jaga diri la. Kamu ni pun."
"Sibuk je pasal hal orang. Nak tenang pun tak bolehlah jantan ni."
"hmm yela Mak."
"So Nina, bila nak gerak tu?"
"2 minggu lagi Mak."
"Nanti kita beli barang kamu ye nak."
Nina tersenyum sendirian. Akhirnya dia dapat terlepas daripada abangnya. Dia tidak larat lagi untuk terus di'main' oleh abangnya sendiri.
Zafran*: Wah ! dapat tawaran kat perak yaa!! Tahniah Nina !
Nina* :Terima kasih. Eh mana awak tahu?
Zafran* :Adalah.. Hehe..
YOU ARE READING
𝕾𝖊𝖝𝖞 𝖑𝖆𝖉𝖞
Romance26 Januari 2020. Hari yang penuh bersejarah hitam bagi diri Shanina. Hatinya bagai digiris pisau yang tajam dan dia sendiri tidak tahu apa tujuannya untuk hidup di muka bumi tuhan ini. Jikalau bunuh diri itu bukanlah dosa yang besar, pastinya dia...