Part 12

181 3 0
                                    

Nina keletihan. Dia hanya merebahkan badannya di atas katil. Hari ini merupakan hari cuti. Dia tidak mahu keluar dari rumahnya. Dia letih. Sudahlah beberapa hari ini dia ada pelbagai aktiviti. Dengan adanya gangguan dari abangnya pula.

2 pm

"Haish aku malas betul nak keluar, kenapalah aku boleh rasa lapar pula ni. Haishh malasnya aku. Dahlah kedai jauh dari sini."

"Ninaa!! Stop there!!" Terdengar bunyi seseorang memanggil namanya. Nina terus berpaling ke belakang dan mencari empunya suara tersebut.

"Ya Danny, ada apa ?"

"Nak makan ke Nina? Saya pun nak cari tempat makan ni. Jom makan sama nak tak?"

"Er.." Nina menggarukan kepalanya yang tidak gatal.

"boleh tak? kalau takboleh takpe. saya pergi send.."

"jom."

Danny tersenyum dan mengikut langkah Nina untuk ke kedai makan.

'Sudah lama aku takdengar khabar dari Zafran. Macam mana la keadaan dia eak?' bisik Nina dalam hatinya.
'Eh buat apa kau nak kisah? Bukan bf kau pun kn?'

"Nina? Are you okay?"

Nina mengangguk laju. Danny tersenyum manis sebelum dia menyambung aktiviti menyuap makanan dalam mulutnya.

"Terima kasih sebab teman saya makan. Jumpa lagi nanti hari Ahad."

Nina hanya mengangguk. 'Cis ! Bukan aku yang nak teman dia . Dia yang sibuk nak ikut aku.'

Ting!

Zafran : Nina awak pergi mana ? Dah makan ke belum? Kenapa awak takde dalam bilik?

Me : Awak datang bilik saya ke Zaf? Haish.

Zafran : Nanti sampai bilik, awak bukak tau hadiah saya bagi tu.

"Haih apalah mamat tu buat kat bilik aku. Sibuk betullah! Menyesal aku bagi kunci." Bebel Nina sendirian.

Setelah Nina masuk ke rumahnya, dia terlihat sekotak hadiah yang diletakkan diatas meja belajarnya.

"Apa ni ?"
For my princess Nina, please pakai benda ni. Im sorry for not meeting you in a few day. I love you🩷 - Your ex.

"yang bukan bukan jela mamat ni."

"weh cantiknya abaya ni. banyaknya dia bagi. warna warni pulak tu."

𝕾𝖊𝖝𝖞 𝖑𝖆𝖉𝖞 Where stories live. Discover now