ℭ𝔥𝔞𝔭𝔱𝔢𝔯 1 : 𝐖𝐢𝐧𝐠𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐏𝐨𝐰𝐞𝐫

182 11 2
                                    

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

" Domhnall adalah nama dunia di mana negara-negara besar seperti Vaughan berada, seperti dunia manusia di bumi yang layaknya. Vaughan adalah negara yang ada hidupan nya, manusia, haiwan dan bahkan tumbuhan juga. Dan Vaughan adalah negara yang sangat istimewa kerana ia nya merupakan terkuat dan seringkali dijuluki dengan gelaran Helang Pemusnah oleh negara-negara lain. Negara-negara lain yang ada di Vaughan adalah Connal dan Lorcan juga merupakan negara di Domhnall namun mereka amat memerangi Vaughan kerana kekuatan Vaughan tiada tandingan nya. Terdapat juga beberapa bandar atau kota kecil di luar sana. Namun negara utama di Domhnall adalah Vaughan, Connal dan Lorcan".

" Untuk membezakan tiga buah negara tersebut adalah sangat mudah, di mana negara Vaughan adalah negara yang berpenghuni dengan para-para manusia bersayap layaknya seperti logo negara iaitu helang. Connal pula adalah manusia serigala dan Lorcan adalah manusia ular".

" Sejarah Vaughan bermula, tatkala orang-orang di Vaughan dahulunya adalah manusia-manusia bersayap yang berpecah belah walaupun ada wujud yang sama. Tak kira di dalam satu bangsa atau dengan bangsa lain, mereka tidak pernah akur dengan sesama sendiri. Oleh kerana, mereka seringkali berperang sesama sendiri kerana kekuatan yang mereka punya, orang-orang daripada Connal dan Lorcan seringkali menjadi batu api kepada manusia-manusia bersayap yang pada saat itu masih tidak mempunyai negara sendiri."

" Vaughan dahulunya terkenal dengan peperangan sesama sendiri yang berlarutan sehingga beribu-ribu tahun. Sampaikan separuh daripada bangsa bersayap hampir sahaja pupus akibat peperangan tersebut. Negara-negara lain bahkan tidak pernah turun tangan atau mencuba untuk meleraikan permasalahan tersebut kerana mereka tahu, bangsa bersayap adalah bangsa terkuat yang pernah wujud di dalam sejarah Domhnall. Dengan cara itu, bangsa bersayap tidak dihapuskan secara kasar oleh mereka tetapi secara halus dengan cara menjadi batu api kepada bangsa bersayap supaya saling bunuh membunuh sesama sendiri".

" Sampailah suatu ketika, dan oleh kerana dunia diantara manusia bersayap sudah tidak seperti dahulu lagi. Neraka lebih tepatnya di mana mayat-mayat bergelimpangan itu sudah menjadi perkara biasa buat mereka lihat dalam seharian hidup mereka. Akhirnya, pada suatu hari titik permulaan buat manusia bersayap akhirnya ditemui apa pengasas kepada Vaughan muncul. "

" Dia adalah seorang perempuan yang berasal daripada bangsa Nesta iaitu bangsa yang tidak ada kelebihan seperti mana bangsa lain punya, dia adalah orang yang telah mencipta kerajaan Vaughan. Dia telah membawa kedamaian kepada bangsa bangsa bersayap, dan dia jugalah yang membahagikan puak-puak di Vaughan mengikut eleman yang mereka punya. Kerana dengan cara ini, setiap puak yang diberikan elemen tidak bakal bergaduh dengan bangsa lain lagi dab akur."

" Antara puak yang dikenal pasti sehingga sekarang adalah puak pertama, adalah Elain. Mereka adalah manusia sayap yang mempunyai elemen petir. Dan sesetengah daripada mereka ataupun yang terpilih bakal ada kelebihan lain iaitu boleh mengesan kuasa sayap pada orang lain serta mengawal minda atau badan seseorang itu. Puak kedua, adalah puak Armen, puak yang memiliki elemen Api dan kelebihan yang ada pada puak elemen api ini adalah boleh bertukar rupa apa sahaja yang mereka mahu serta peramal. Seterusnya adalah puak yang dipanggil puak batu ini memiliki nama Eden, mereka mempunyai elemen tanah. Dan kelebihan mereka adalah, invisibility mereka dengan persekitaran yang mereka berada dan juga teknik pengeras. Dan yang terakhir adalah puak Morrigan, puak Morrigan adalah puak kedua tercepat selain daripada puak Elain kerana mereka adalah puak berunsur elemen Angin. Morrigan adalah puak yang sesetengahnya mempunyai kelebihan pada kecepatan mereka dan juga sama seperti Armen mereka juga peramal."

" Jadi disebabkan pengasas kita iaitu daripada puak Nesta, akhirnya kesemua bangsa bersayap yang pada saat itu di ambang kepupusan akhir nya dapat sinar baru. Selama bertahun-tahun dalam peperangan dengan negara lain atau bahkan dunia lain, Vaughan bakal digeruni kerana menjadi negara yang terkuat."

SELCOUTH || DREAM 2Where stories live. Discover now