𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 4 : 𝐓𝐡𝐞 𝐁𝐞𝐠𝐢𝐧𝐧𝐢𝐧𝐠 𝐨𝐟 𝐭𝐡𝐞 𝐀𝐫𝐜.

146 10 3
                                    

🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️
* Again maaf if ada kesilapan ejaan dan bahasa ತ_ತ

🕊️🕊️🕊️🕊️🕊️* Again maaf if ada kesilapan ejaan dan bahasa ತ_ತ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

No game is dangerous than the game we play with our words. It can make a dead person alive and a living person dead.

《》《》《》
《》《》《》
《》《》《》

6 May, Hightown West.
12:00a.m.

Satu lagi hari yang amat melelahkan buat seseorang yang bernama Mark. Entah badannya itu saat ini benar-benar tidak memberi kerjasama langsung buatnya yang harus berfikir jauh itu. Lelah, lelah dan sentiasa lelah walaupun terlihat baik-baik saja.

Aneh.

Kenyataan nya ramai yang hanya menilai dari luar.

Sebenarnya tidak.

Mark Jung tidak pernah baik-baik saja.

Dengan segala apa yang dia telah perbuat itu satu pun tidak ada yang baik-baik saja. Tidak ada satu walaupun sedikit. Apa itu keterpaksaan atau tidak, Mark sentiasa lelah dengan segala apa yang dia lakukan.

Mungkin masih ada untuk dirinya berhenti. Tapi jawapan tidak. Tidak ada cara bahkan alasan untuk nya tetap berhenti kerana masa nya semakin mampat. Dia harus cepat tapi dalam masa yang sama semuanya seakan-akan menyakitkan. Apa itu menyakitkan dia atau orang-orang sekeliling nya itu semua sangat menyakitkan.

Mark baru sahaja pulang melawan pohon pine. Sejak beberapa ketika ini, dia sering ke situ dan terkadang dia melawat kubur ayah dan ibunya. Berbicara sendiri di aitu6, serta berkeluh kesah tentang segala-gala hal yang membuat sakit di hatinya. Dia menanggalkan baju nya lalu bercermin di dalam sebuah bilik air.

Kesan luka di beberapa bahagian wajahnya itu kemudian dia usap. Agak perih tapi dia seakan-akan sudah terbiasa dengan rasa itu.

Menatap wajah nya sendiri saat ini, dia tersedar akan sesuatu iaitu seberapa banyak perkara yang dia pendamkan sendiri tanpa dia ucapkan kepada sesiapa.

" Sakit..ini sangat menyakitkan..". Dadanya dia pegang dengan cukup kuat.

Lalu tiba-tiba dia yang kehilangan keseimbangan badan nya itu terduduk lalu bersandar di dinding bilik air tersebut.

" Maafkan aku kalian..".

Mark mengalirkan air mata nya. Bahkan ini, merupakan air mata pertama nya setelah beberapa lama nya dia tidak menangis. Rasanya itu melegakan tapi sangat menyakitkan buat dia terima.

" Maafkan aku...tapi percayalah, aku menyakiti diri aku sendiri hanya untuk kalian".

Dia memukul-mukul dirinya sendiri lalu menekup wajahnya. " Aku tak mungkin biarkan adik-adik aku menderita, ini cuma sebahagian daripada proses mencari pelangi itu." Suaranya bergetar hebat.

SELCOUTH || DREAM 2Where stories live. Discover now