Bab 4.

919 92 8
                                    

****
Blackpink baru sahaja selesai bermandi-manda. Mereka baru sahaja ingin naik ke bilik mereka,tiba² mereka terserempak dengan bts yang baru sahaja balik.

"Baru balik oppa.."kata jisoo. Jin hanya tersenyum.

"Tepi sikit orang single nak lalu..jangan mencemarkan mata kitaorang dengan agenda sweet yang akan muncul sebentar nanti yer.."kata suga lalu meninggalkan jin,jimin,jungkook dan V disitu diikuti oleh jhope dan namjoon.

V memandang ke arah jennie. Dia menelan air liurnya melihat jennie yang basah dan menggoda baginya.

"Oi,asal pandang jennie macam tu?"tanya jimin yang berada di sebelah taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Oi,asal pandang jennie macam tu?"tanya jimin yang berada di sebelah taehyung. Dengan serta merta taehyung memandang ke arah lain.

"Haaaa,kau dah jatuh hati eh dengan jennie..."teka jimin.

"Kau jangan merepek boleh tak.."kata taehyung lalu terus berjalan meninggalkan bts. Taehyung terlanggar sedikit bahu jennie semasa dia melepasi jennie tetapi tiada sebarang maaf yang keluar dari mulut taehyung.

"Unnie ok?"tnya Lisa. Jennie senyum lalu menggagukkan kepalanya.

"Unnie nak naik atas tau.."kata jennie. Semua disitu menggagukkan kepala.

Jennie pon meninggalkan yang lain dan terus pergi ke biliknya dan taehyung.

Jennie mengetuk pintu terlebih dahulu sebelum membuka pintu bilik itu. Dia melihat V yang sedang duduk membelakangi nya.

"Cepat masuk bilik air.."kata V secara tiba². Jennie pon apa lagi terus pecut lah masuk bilik air.

Selepas sahaja jennie masuk ke dalam bilik air, taehyung melepaskan nafas lega.

"Kenapa eh bila aku tengok pompuan tu aku rasa berdebar eh.."kata taehyung kepada diri sendiri.

"Ke aku dah jatuh cinta kat dia?"

Cepat² taehyung menggelengkan kepalanya.

"Ishhh,jangan merepek taehyung. Kau dah lupa Ker apa yang jadi kat kau selama nie.."kata taehyung.

Tanpa membuang masa,taehyung terus bangun dan berjalan keluar dari bilik.

Malam...

Taehyung sedang makan di meja makan seorang diri. Yang lain semua sedang buat keje masing.. Ada yang tengah bersama isteri dan ada juga yang tengah tonton drama di ruang tamu.

Ni dapur Dorang

Sedang taehyung khusyuk dengan makanan nya,tiba² jennie datang ke dapur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sedang taehyung khusyuk dengan makanan nya,tiba² jennie datang ke dapur. Taehyung hanya buat² tak nampak jer apabila jennie lalu di depannya.

"Awak buat ape tu?"tnya jennie lalu duduk berhadapan dengan taehyung.

"Nampak macam aku tengah joget tiang ke kata sini?"tnya taehyung. Jennie memuncungkan mulutnya.

"Kau buat ape datang sini?"tnya taehyung.

"Kenapa ada orang datang dapur nak beli haiwan peliharaan Ker?"tnya jennie balik. Taehyung melihat jennie yang sedang tersengih memandangnya.

"Pandai eh kau menjawab.."kata taehyung.

"Yelah,dah saya ada mulut saya jawab lah.."kata jennie. Taehyung menjalinkan matanya ke atas.

Suasana sunyi~

Taehyung perasan yang jennie dari tadi melihat dirinya makan. Taehyung meletakkan sudu di tangannya lalu memandang jennie. Jennie menjongketkan keningnya.

"Kau kenapa tengok aku makan?nak jugak Ker?"tanya taehyung.

"Naik!!"kata jennie saja untuk melihat reaksi taehyung.

"Pergilah masak sendiri.."kata taehyung.

"Ishhh,awak nie...saya nak sikit jer.."kata jennie.

"Kau ada tangan kan,ada kaki kan..so pergi masak sendiri.."kata taehyung. Tiba² mangkuk yang berada di hadapan taehyung,dirampas oleh jennie.

"Woiii!!"marah taehyung. Jennie hanya mengendahkan sahaja taehyung lalu makan makanan taehyung.

"Wuuuu,sedapnya..patut taknak bagi saya rasa.."kata jennie sambil menyuap lagi makanan yang dirampas tadi.

"Makanan akulah..kau nak pergilah masak sendiri.."kata taehyung tak puas hati. Jennie hanya buat muka tak bersalah sahaja.

Maka berlaku lah acara kejar mengejar di dapur itu..

"Hahaha,tak dapat.."kata jennie sambil berlari dengan mangkuk di tangannya.

"Aku dapat kau siap kau.."kata taehyung.

Berlakulah kejar mengejar di dapur mewah itu.

"Hyung!!"jerit jungkook yang baru sahaja sampai di dapur bersama member bts yang lain. Bts terkaku melihat jennie taehyung yang sedang bermain kejar-mengejar.

Taehyung terus berhenti apabila perasan akan kehadiran bts di dapur tu. Bts memandang taehyung dan jennie tidak berkelip.

"Emmm,dah lama ke korang kat sini?"tnya taehyung kekok.

"T-taklah..baru jer.."jawab jimin.

"Haaa,kenapa?"tnya taehyung dengan nada yang bertukar serious.

"Markas kita kena serang.."kata jhope. Terbulat mata taehyung mendengarnya.

"Hah?!seriouslah?!apa tunggu lagi jomlah!!"kata taehyung lalu terus berlari keluar dari dapur.

Jennie yang berada di dapur itu hanya terkaku di situ. Tiba² taehyung kembali Semual ke dapur.

"Aku Ngan kau belum selesai lagi.."kata taehyung lalu terus berlari pergi dari situ. Jennie masih blur. Jennie malas nak fikir terus mengemas dapur yang sedikit bersepah itu akibat dari kejar-mengejar sebentar tadi.

Selepas mengemas,jennie terus pergi ke ruang tamu dimana adanya jisoo,rose dan Lisa.

"Hye unnie..best main kejar²?"usik Lisa. Jennie hanya tersengih.

"Korang tengok citer ape tu?"tnya jennie lalu duduk di sebelah rose.

"Drama true beauty.."jawab jisoo.

"Best Ker?"tnya jennie. Jisoo,rose dan Lisa menggaguk serentak.

"Emmm,korang.."panggil jennie. Semua memandang ke arah jennie.

"Emmm,suami korang dengan kawan² Dorang tu keje ape?"tnya jennie.

"Emmm mafia..."jawab jisoo. Jennie mengerutkan dahinya dan baru dia teringat yang jin pernah bagitahu dia bahawa Dorang ialah mafia.

                        ~bersambung~
Esok,sambung balik..so korang stay tuned ok?bye...



[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now