*****
Jennie baru sahaja bangun dari tidur. Dia menggosok-gosok matanya. Dia melihat jam yang berada di dalam bilik itu. 2.30 petang.Jennie melihat sekeliling bilik itu. Niatnya hanya nak tengok ada Ker taehyung dalam bilik tu.
"Kat bawah kot.."kata jennie lalu bangun dan pergi ke bilik air untuk membersihkan dirinya.
15minit kemudian.
Jennie keluar dari bilik air. Dia hanya memakai hoodie yang oversize dengan seluar pendek. Jennie pon keluar dari bilik dan turun ke tingkat bawah.
Dia melihat semua berada di ruang tamu kecuali taehyung. Jennie pergi ke ruang tamu.
"Mana taehyung?"tnya jennie.
"Ouhhh,dia kata dia keluar kejap..nak beli something katanya.."jawab suga.
"Ouhhh.."
"Sinilah unnie tengok cerita nie.."ajak rose.
"Citer ape?"tnya jennie lalu melabuhkan punggungnya di sofa.
"Running man.."jawab jisoo. Mereka semua fokus melihat rancangan itu. Kadang-kadang mereka ketawa kerana lawak yang dibuat oleh ahli-ahli running man itu.
"Aku dah balik.."
Semua memandang ke arah taehyung yang baru masuk ke dalam rumah itu.
"Jennie sini kejap.."panggil taehyung.
"Alaaahhh,saya nak tengok running man lah..awak lah sini.."kata jennie.
"Alahhhh,sini lah kejap..."kata taehyung. Jennie mendengus tapi dia tetap pergi ke arah taehyung.
"Ape?"tnya jennie dengan muka tak puas hati.
Taehyung terus menarik tangan jennie untuk naik ke atas. Jennie hanya mengikut sahaja.
Sampai di bilik taehyung menyuruh jennie untuk duduk di sofa dan dia memberikan sebuah(?) beg kertas kepada jennie. Jennie mengerutkan dahinya.
"Ape benda nie?"tnya jennie. Taehyung menyuruh jennie untuk membuka terlebih dahulu.
Jennie melihat di dalam beg kertas itu terdapat sebuah kotak hadiah. Jennie mengeluarkan kotak hadiah itu dan meletakkan beg kertas itu di bawah. Dia membuka kotak itu dan dia terkejut melihat isi dalamnya.
Jennie melihat taehyung. Taehyung tidak melihat jennie sebaliknya hanya melihat henfonnya.
"Awak mahal nie.."kata jennie.
"Biasa jer bagi aku.."kata taehyung selamba. Jennie ternganga.
"//Biasa dia kata..aku punyalah kena kumpul duit berbulan² nak beli fon nie,dia boleh kata biasa jer..kaya betul mamat nie..//"desis hati jennie sambil membelek henfon di tangannya.
"Aku dah bubuh dah no aku dalam fon tu.. aku bagi kau fon supaya kau mudah lah nak call aku ke ape..jangan pulak kau guna fon tu buat call pakwe kau lak.."kata taehyung tapi matanya masih melihat screen henfonnya.
YOU ARE READING
[C] Falling For You
RomanceKalau nak tau baca lah.. kalau taknak tau,takyah lah baca,ok..