Bab 14

820 72 11
                                    

****
Mereka semua berada di dalam sebuah restoran. Mereka bersembang² sementara menunggu makanan mereka sampai.

"Haaa jennie,taehyung dah Cite dah pasal tadi?"tnya jhope.

"Dahh.."jawab jennie.

"Emm baguslah tu.."kata jhope.

"Jennie.."panggil namjoon. Jennie memandang ke arah namjoon sambil tersenyum.

"Kenapa jennie tak jadi balik umah?"tnya namjoon. Terus pudar senyuman jennie.

Suga memukul lengan namjoon dan membuat isyarat supaya namjoon tidak tanya soalan itu.

Jennie yang perasan akan kelakuan suga terus berkata,"ehhh takpe suga..saya tak kesah pon..."

"Sebenarnya appa saya dia dah tak tinggal dah kat rumah yang saya duduk sebelum nie..saya pon tak tau dia gi mana..dia cuma tinggalkan nota jer kat saya.."kata jennie dan cuba untuk senyum.

Rose berada di sebelah jennie terus memeluk bahu jennie.

"Takpelah unnie..unnie duduk jer Ngan kitaorang...kitaorang akan jaga unnie.."kata rose lalu meletakkan kepalanya di bahu jennie.

Jennie tersenyum lalu menggosok kepala rose.

"Unnie rasa macam menyusahkan korang pulak.."kata jennie.

"Ehhhh,mana ada unnie..unnie tak pernah susahkan kitaorang,walaupon unnie baru jer duduk Ngan kitaorang tapi kitaorang dah anggap unnie sebagai keluarga kitaorang dah.."kata Lisa pulak. Jennie tersenyum lagi.

"Comellah unnie senyum..macam rose.."kata rose lalu mencubit pipi jennie.

"Ekeleh kau,angkat bakul sendiri dowh.."kata Lisa.

"Sukahati aku lah..aku kacau hidup kau Ker?tak kan.."kata rose lalu menjeling Lisa.

"Ishhh,dahlah korang nie asyik gaduh jer...unnie hantuk kepala dua² kang,ape pon tak dapat.."kata jisoo yang dari tadi memerhati.

"Nie monyet nie mula dulu.."kata rose lalu tunjuk ke arah Lisa.

"Suka suki kau jer cakap aku monyet..habis kau ape,berok?"kata Lisa.

"Lisa!rose!unnie cakap dah kan!"kata jisoo dengan suara sedikit tinggi. Rose dan Lisa terus tertunduk.

"Dah kawin pon perangai macam budak² 3 tahun.."kata jisoo. Rose dan Lisa hanya menunduk sahaja.

"Jungkook,jimin jagalah bini korang nie.."kata jisoo yang melihat jimin dan jungkook hanya mendiamkan diri.

"Yelah noona.."kata jungkook dan jimin.

Makanan mereka pon sampai. Mereka makan dengan penuh selera sekali.

 Mereka makan dengan penuh selera sekali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Selepas makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Selepas makan..

"Korang nak jalan² lagi Ker nak balik?"tnya suga.

"Jalan²!!"jawab Lisa dan rose.

"Emmm,oklah..korang gilah jalan²,aku nak gi kereta sbb nak tido.."kata suga. Semua menggelengkan kepala mereka. Tak habis² tido budak gula nie..

"Emmm yelah².."kata jin.

"Wey suga,aku Ngan namjoon ikut kau tau.."kata jhope. Suga menggaguk lalu mereka berjalan pergi dari situ.

Yang lain bersambung lah berjalan.

Sedang jennie dan taehyung berjalan²,tiba² mata taehyung tertarik dengan sesuatu.

"Awak saya nak gi sana jap tau.."kata taehyung sambil menunjukkan sebuah kedai.

"Ouh ok..saya nak masuk kedai baju sana tu tau.."kata jennie. Taehyung menggaguk lalu mereka berpisah.

Jennie membelek² baju yang terdapat dalam kedai itu. Tiba² ada seorang yeoja melanggar bahunya.

"Imann.."kata jennie. Baru sahaja jennie ingin menoleh ke arah yeoja itu,yeoja itu telah pun pergi meninggalkannya.

Jennie tiba² ternampak sehelai kertas di lantai.

"//Nie mesti milik yeoja tadi.."//kata jennie dalam hati

Jennie melihat kertas itu. Hati dia meronta² untuk membuka kertas itu dan dia pon membuka lipatan kertas itu.

Kau jangan ingat kau akan bahagia dengan taehyung lah..aku akan buatkan dia benci sangat dengan kau..wait and see..

Itulah yang tertulis di atas kertas itu. Tiba² hati jennie berdebar-debar.

"Awak!"

Jennie terus memandang ke belakang. Taehyung sedang melihatnya sambil tersengih.

"Awak dah pilih baju Ker?"tnya taehyung. Jennie tidak menjawab sebaliknya memandang sahaja wajah taehyung. Taehyung mengerutkan dahinya.

"//kena sampuk ke ape yeochin aku nie?muka macam baru lepas jumpa hantu jer.."//desis hati taehyung.

"Awak!"panggil taehyung. Terus tersedar jennie dari lamunannya.

"Hah?apedia?"tnya jennie blur.

"Haihhh,berangan rupanya..saya tanya awak dah pilih Ker baju yang awak nak beli?"tnya taehyung.

"Emmm,takpelah saya takde mood lah nak beli baju..jomlah balik.."kata jennie. Taehyung mengerutkan dahinya.

"Awk kenapa nie?"tnya taehyung.

"Takde papelah..jom jer.."kata jennie lalu menarik tangan taehyung keluar dari kedai. Terdapat tong sampah berdekatan dengan kedai baju itu,jennie terus membuang kertas itu.

Seorang perempuan sedang memerhati mereka tersenyum sinis..

"Takut kau..penakut betull..aku akan pastikan taehyung jadi milik aku.."kata perempuan itu sambil menumbuk-numbuk dinding.

                       ~bersambung~

Yeayyyyy..esok update lagi..ok..maaf atas typo..bye.. gudnite..

[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now