Bab 6

928 97 15
                                    

*****
"Woy!!!"

Semua memandang ke arah suara tersebut. Lelaki itu berubah muka apabila melihat orang yang menjerit tadi.

"T-tiger.."kata lelaki itu terketar²..

"Kau lepaskan pompuan tu!!"kata taehyung.

Lelaki itu tanpa banyak bicara terus melepaskan jennie dan beredar pergi dari situ.

Taehyung berlari ke arah jennie.

"Kau ok tak?"tnya taehyung. Jennie menggaguk perlahan.

"Dah jom balik..."kata taehyung. Dia menolong jennie untuk bangun dan pergi ke arah kereta.

Di rumah..

Jennie duduk di dalam bilik sambil menundukkan kepalanya dan sementara itu taehyung memandang jennie dengan pandangan tajam.

"Kau asal gatal sangat keluar hah?nasib aku datang kalau tak mesti kau dah kena ke mana² dah dengan laki² tu.."kata taehyung. Jennie tidak berkata sebaliknya menundukkan kepala sahaja.

"Kau fikir apa hah?kau fikir dalam dunia nie takde orang jahat ke?main keluar je tengah² malam..kau tu perempuan,bukan kuat sangat nak lawan kalau jadi apa² kat kau.."kata taehyung.

"Ehhhh,saya kuat ehh..saya boleh patahkan tangan dua² tangan orang tau dalam satu masa.."kata jennie mempertahankan dirinya.

"Melawan!"kata taehyung terus tertunduk jennie.

"Dah gi tukar baju.."kata taehyung. Jennie bangun lalu berjalan masuk ke dalam bilik air.

Taehyung menggelengkan kepala lalu keluar dari bilik itu.

15 minit kemudian..(sekejap jer jennie mandi bukan macam kita,buat konsert dalam tandas,ish²)

Jennie keluar dari bilik air lalu pergi ke meja make up. Tiba² taehyung masuk ke dalam bilik.

"Aduhhh,aku baru bermaharaja dalam bilik nie tapi dia dah masuk pulak.."kata jennie perlahan tapi masih boleh didengari oleh taehyung.

"Kau cakap ape?"tnya taehyung. Cepat² jennie menggelengkan kepalanya tanda tiada ape².

"Aku nak mandi.."kata taehyung. Jennie tidak membalas ape². Matanya hanya memerhati sahaja gerak-geri taehyung daripada pantulan cermin make up itu.

"Saya turun bawah dulu yer.."kata jennie.

"Hmmm,jangan kau lari lak.."kata taehyung. Jennie menggagukkan kepalanya.

"Yerlahhhh.."jawab jennie lalu terus keluar dari bilik itu. Dalam perjalanan turun itu dia dok membebel pasal taehyung sampai dia tak perasan yang dia dah sampai dapur.

Dia mengambil air lalu minum lah takkan kunyah lak air tu..

"Jennie.."sapa seseorang.

"EhMakcikKauBuatTarikSeluar.."latah jennie. Jennie memandang belakang dan dia tersengih.

"Hehehe,maaf.."kata jennie.

"Tkpe,nie unnie nak tanya nie.."kata jisoo. Jennie mengangkat sebelah keningnya.

"Jennie pergi mana hah tadi?"tnya jisoo.

"Ouhhh,jennie ingat nak jalan² tadi,tak tau pulak sampai tersesat.."kata jennie dengan sengihan.

"Nasib taehyung ada tau..kalau tak memang malam nie jadi malam paling pahit yang jennie pernah alami.."kata jisoo. Jennie mengerutkan dahinya.

"Kenapa?"tnya jennie.

Jisoo datang dekat dengan jennie lalu berkata,"kat kawasan nie ramai samseng Ngan gangster lepak..so agak bahaya lah kalau jennie jalan² waktu malam sorang..Sebb kalau jennie perasan seluruh kawasan nie gelap.."

[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now