******
Bts pergi ke dapur setelah di panggil oleh Lisa dan jisoo."Uishhhh,banyaknya makanan.."kata suga lalu menarik kerusi di sebelah jhope.
"Biasa jer lah.."kata jisoo.
"Nie bukan biasa nie,nie luar biasa nie.."kata jin pulak.
Mereka duduk di tempat masing lalu makan makanan yang dimasak oleh jisoo,rose,jennie dan Lisa.
Mereka makan dengan penuh berselera sekali."Wey korang.."panggil taehyung. Semua mata memandang ke arah taehyung.
"Aku Ngan jennie akan pergi honeymoon minggu depan.."kata taehyung. Tersembur makanan jennie. Nasib sikit jer.
"Ehhhh,awak kenapa nie?"tnya taehyung lalu memberikan sehelai tisu kepada jennie. Jennie mengambil tisu itu lalu mengelap mulutnya.
"Sorry korang..."kata jennie sambil tersengih. Semua menggelengkan kepala tanda tidak mengapa.
"Kenapa awak tak bagitahu saya pon?"tnya jennie dalam keadaan berbisik kepada taehyung.
"Saje.."jawab taehyung dengan sengihan. Jennie menggulingkan matanya.
"Kau nak honeymoon kat mana?"tnya suga.
"Emmmm pulau Jeju kot.."kata taehyung.
"Ape pergi pulau Jeju jer..pergilah luar negara.."kata jimin pulak.
"Awak nak gi mana?"tnya taehyung kepada jennie.
"Saya tak kesah pon..pergi mana² pon boleh...pulau Jeju pon ok jer.."jawab jennie.
"Haaa,jennie pon ok jer pulau Jeju.."kata taehyung kepada jimin.
"Kenapa jennie taknak pergi tempat²selain negara Korea..macam London Ker,new York Ke?"tnya jhope.
"Malaslah..lagipun kalau waktu kitaorang gi nanti,tiba² korang ada urgent pasal keje korang Ker ape Ker,kan susah nak balik kalau gi luar dari Korea.."jawab jennie.
"Emmmm,betul jugakkan..asal aku tak terfikir pon eh.."kata jimin.
"Yelah,Sebb otak kau cetek.."jawab jungkook selamba. Jimin menjeling ke arah jungkook.
"Kau ape masalah kau?nak gaduh Ker?"tnya jimin. Jungkook hanya membuat muka tak bersalah sahaja.
"Dahlah tu..makan².."kata rose. Mereka pon sambung semula makan.
Lepas makan,jennie terus naik ke atas kerana penat yang masih tersisa.
Jennie membaringkan dirinya di atas katil.
"Huarghhhh!!ngantuknya.."kata jennie. Dia menggolekkan dirinya di atas katil bersaiz king itu.
"Emmmm,nak tidur atau tunggu dia?"jennie berteka-teki bersama dirinya.
"Tunggu jelah.."kata jennie lalu mengambil fonnya.
20 minit kemudian..
Taehyung pov
Aku naik ke bilik ku setelah selesai bersembang dengan member² ku. Aku memulas tombol pintu bilikku dan lihat jennie sedang baring sambil bermain fonnya. Aku masuk ke dalam bilik lalu mengunci pintu.
Aku berjalan ke arah jennie.
"Buat ape tu?"tnya ku.
"Tkde pape..nie tengah scroll IG nie.."jawabnya.
"Awak,nak tau something tak?"tnyaku. Jennie terus meletakkan fonnya di tepi lalu memandang kearah ku.
"Apedia?"tnya nya.
"Jisoo,rose dan Lisa dah mengandung.."kata ku. Terus membulat mata jennie apabila dengar perkara tersebut.
"Serious lah?"tnya nya tidak percaya. Aku menggagukkan kepala.
"Wahhh,tiga sekali gus eh.."kata nya.
"Tapi Dorang punya kandungan lain² bulan dia.."kataku. Jennie menaikkan sebelah keningnya.
"Lisa 1 bulan,jisoo 1 bulan setengah,rose pulak 2 bulan.."kataku.
"Ouhhhh.."
"Bestnya,mesti Dorang gembira kan nak dapat anak.."kata jennie dengan senyuman.
"Ofclah..sape jer tak gembira nak dapat anak.."kataku.
Jennie diam dan dalam masa yang sama dia termenung jugak.
"Awk.."panggil ku sambil melambai-lambaikan tangan di hadapan mukanya. Jennie tersedar dari lamunan lalu terus memandangku.
"Awak kenapa?"tnyaku.
"Takde papelah..awak saya nak tanya sesuatu boleh?"tnya jennie. Aku menggagukkan kepala.
"Kalau lah kan saya tak dapat bagi anak kat awak,awak masih sayang saya Ker?"tnya jennie. Aku mengerutkan dahiku. Kenapa pulak dia tanya soalan nie.
"Kenapa awak tnya macam tu?"tnya ku.
"Saje jer..alahhhh,awak jawablah.."kata jennie sambil menggoyang-goyangkan badanku.
"Ok²,ofclah saya masih sayangkan awak..awakkan isteri saya.."kata ku sambil membelai rambutnya.
"Kalau saya tak dapat bagi anak kat awak,awak kawin lainlah.."kata jennie.
"Ehhhh no²..saya takkan duakan awak ok..walau macam mana pon awak tetap isteri saya yang satu..tkde yang kedua,ketiga dan sebaliknya..ok.."kata ku..haishhh boleh pulak dia suruh aku kawin lain. Dahlah aku sayang kat dia sangat².
"Tapi kalau awak tak kawin lain nanti,awak takkan dapat anak dari darah daging awak.."kata jennie sambil menunduk.
"Saya tak kesah pon pasal tu..saya cuma boleh terima anak dari darah daging awak Ngan saya jer..kalau yang lain saya taknak..dahlah wak saya taknak awak cakap pasal kawin² lain nie..faham?"kataku. Dia menggangukkan kepalanya lalu aku menariknya ke dalam pelukan ku.
Aku janji aku akan jaga jennie sampai akhir nyawa aku..aku nk jennie jer yang ada disamping aku sampai bila²..aku janji aku takkan sakiti dia..aku pengang janji aku..
End taehyung pov
~bersambung~
✓✓✓
YOU ARE READING
[C] Falling For You
RomanceKalau nak tau baca lah.. kalau taknak tau,takyah lah baca,ok..