*****
"J-jennie.."
Jennie terus bangun dan berdiri di belakang taehyung. Taehyung mengerutkan dahinya.
"Kau kenal Ker yeochin aku?"tnya taehyung.
'orang' itu tidak menjawab sebaliknya hanya memandang ke arah jennie yang berada di belakang taehyung.
Oklah malas nak berahsia dah..orang itu ialahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Mark.
Kita buat lain dari yang lain lah pulak..asyik Kai jer...
Keadaan dalam restoran itu sunyi seketika.
"Awak,jomlah keluar dari restoran ni.."bisik jennie di telinga taehyung. Taehyung menggangukkan kepalanya. Baru sahaja jennie ingin melepasi Mark,tangan jennie dengan serta merta dipengang oleh Mark.
Jennie cuba untuk melepaskan tangannya tapi tidak boleh.
"Ishhh,lepaslah.."kata jennie cuba untuk melepaskan tangannya. Mark tidak menghiraukannnya malah memegang tangan jennie dengan lebih kuat.
"Kau asal hah?!"marah taehyung lalu terus menarik tangan jennie dari genggaman Mark. Tangan jennie pon terlepas dari genggaman Mark. Taehyung dan jennie cepat² keluar dari restoran itu.
Jangan ingat Dorang tak bayar lak makanan tu..
Taehyung dan jennie pergi ke van mereka semula. Taehyung menyuruh pemandu untuk bergerak. Di dalam van jennie hanya menundukkan kepalanya. Tidak bercakap sepatah pon dengan taehyung.
Taehyung sebenarnya nak tanya pasal Mark tapi dia rasa sekarang bukanlah masa yang sesuai untuk menanyakan tentang lelaki itu. Taehyung mengambil keputusan untuk diam sahaja.
Sampai sahaja di rumah,jennie terus naik ke biliknya dan taehyung. Jisoo,rose dan Lisa pelik dengan kelakuan jennie.
"Asal Ngan unnie tu?"tnya rose.
"Kau sakitkan dia eh??"kata Lisa sambil tunjuk ke arah taehyung.
"Ehhh kau,suka suki kau jer tuduh aku..mana adalah.."kata taehyung.
"Dah tu kenapa tu?"tanya Lisa.
Taehyung tanpa banyak bicara terus naik ke biliknya.
Jisoo,rose dan Lisa mengangkat bahunya.
Taehyung mengetuk pintu biliknya. Dia menjenguk sedikit kepalanya untuk melihat kelibat jennie.
Dia melihat jennie yang sedang duduk bersila di atas katil sambil bersila. Taehyung masuk ke dalam bilik perlahan-lahan dan berjalan ke katil.
"Kau ok Ker?"tnya taehyung. Taehyung perasan yang jennie cepat² mengelap air matanya.
"Kau nangis?"tnya taehyung. Cepat² jennie menggelengkan kepalanya. Taehyung duduk atas katil lalu memusingkan badan jennie menghadapnya. Mata jennie bengkak.
"Asal nie hmm?"tnya taehyung lembut.
Jennie tidak menjawab sebaliknya menundukkan kepalanya. Taehyung mengeluh sebelum perlahan² menarik jennie ke dalam pelukannya.
"Luah lah kat aku.."kata taehyung sambil membelai rambut jennie.
"Emmmm,sebenarnya Mark tu Ex saya. Saya Ngan dia couple 2 tahun gak lah. Pastu time umur saya dan dia 20 tahun,dia kata dia terpaksa pindah ke luar negara Sebb ayah dia di tukarkan tempat keje kat sana. Sebelum dia pergi,dia cakap kat saya supaya tunggu dia sampai dia balik Korea. Saya pon dengan bodohnya tunggulah dia kat Korea nie."cerita jennie. Dia mengambil nafas terlebih dahulu sebelum menyambung ceritanya.
"Pastu 2 tahun lepas tu saya masih menunggu dia..dia memang tak pernah call saya sejak dia pindah ke luar negara. Saya pon positif jelah,mungkin dia banyak kerja. Satu hari saya dapat tahu yang dia dah balik..saya punya excited nak jumpa dia tu memang tak boleh nak cakaplah..yelah 2 tahun kot tak jumpa. Pastu saya ingat nak jemputlah dia kat airport tapi sampai jer kat airport saya nampak dia berpeluk ngan seorang yeoja.."cerita jennie lagi tapi kali nie air matanya ingin mengalir.
"Saya pon sedapkan lah hati saya dengan menggagap tu kakak dia. Saya pergi kat dia.."
Flashback...
"Hye oppa..lama tak jumpa oppa.."kata jennie apabila sampai di depan Mark dan seorang perempuan itu. Mark dan yeoja itu memandang ke arah jennie.
"Sape pompuan nie oppa?"tnya yeoja itu sambil merangkul leher Mark. Hati jennie seperti ingin hancur apabila melihat tindakan yeoja itu.
"Entah oppa pon tak tau..tiba² jer datang.."kata Mark sambil memandang jijik ke arah jennie.
Prakkk!!
Hancur hati jennie apabila mendengar Mark berkata begitu.
"Kenapa oppa cakap macam tu?"tnya jennie yang hampir ingin mengalirkan air mata.
"Hye yeoja!kau sapa nak panggil aku oppa hah?!sedar lah sikit diri kau yang miskin tu.."kata Mark dengan kuat. Hampir satu airport tu memandang mereka.
"S-sampai hati oppa buat jennie macam nie.. j-jennie tunggu oppa lama tau.."kata jennie dengan air mata yang sudah mengalir.
"Heh?kesah lak aku kau tunggu aku lama ke sekejap Ker..nampak macam aku kesah..hey yeoja kau kena sedar tau yang kau Ngan aku tu lain sangat tarafnya.."kata Mark sambil tersenyum sinis. Yeoja yang sebelah Mark itu hanya memandang jijik ke arah jennie.
(Marilah readers beramai-ramai kita sepak Mark(dalam ff nie) ke planet lain..tak layak duduk bumi manusia macam nie..
"Jomlah oppa..lama² duduk sini boleh gila kot kita.."kata yeoja itu. Mark mengganguk lalu berjalan melepasi jennie dan Mark sempat melanggar sedikit bahu jennie sehingga jennie jatuh.
End flashback..
"Macam tu lah cerita dia..."kata jennie sambil bersandar di dada taehyung. Tangan taehyung masih lagi membelai rambut lurus jennie.
"Emmm bole aku tanya?"kata taehyung selepas lama berdiam diri.
"Apedia?"
"Sapa nama pompuan tu?"tnya taehyung.
"Emmm,tak silap saya lah kan..nama dia Kim Yuna.."kata jennie. Taehyung terus memandang jennie.
"K-kim Yuna?"tanya taehyung. Jennie menggagukkan kepalanya. Taehyung terdiam seketika.
"Kenapa wak?"tnya jennie.
"Takde papelah..kau rehat lah dulu..aku ada keje nak buat.."kata taehyung lalu melepaskan pelukan dan keluar dari bilik itu. Jennie terpinga-pinga melihat perangai taehyung yang pelik itu.
~bersambung~
Update...yeayyy!!saya berjaya update!!berikan tepukan gemuruh untuk author..Maaf atas typo yang ada..(kemalasan untuk membuat double check!!)
YOU ARE READING
[C] Falling For You
RomanceKalau nak tau baca lah.. kalau taknak tau,takyah lah baca,ok..