Bab 8

897 82 16
                                    

******
Jennie dan taehyung sampai di sebuah mall. Seseorang membuka pintu van. Taehyung dengan segera keluar dari van itu tetapi jennie masih berada di dalam van itu.

"Keluarlah.."kata taehyung.

"Taknaklah,awak nak buat ape datang sini?"tnya jennie.

"Dah sah² nie mall,ofclah nak beli barang takkanlah aku nak mandi-manda lak kat sini.."kata taehyung.

"Tak boleh Ker gi mall lain?"kata jennie sambil menggaru kepalanya. Taehyung mengerutkan dahinya lalu memandang kebelakang untuk melihat mall itu dan dia melihat jennie semula.

"Ada yang tak kena ke Ngan mall nie?"tnya taehyung.

"Tak,tapi barang² kat dalam mall nie kan mahal².."kata jennie.

"Ishhh,kau nie banyak bunyi lah..bukan guna duit kau pon beli barang dalam nie.."kata taehyung. Jennie masih lagi teragak-agak untuk keluar dari van itu. Taehyung yang dah tak tahan dengan kelembapan jennie untuk keluar dari van itu,terus menarik tangan jennie.

"Ishhh,ape tarik² nie?"kata jennie tak puas hati.

"Kalau aku tak tarik,lambat lah lagi kau nak keluar dari van nie.."kata taehyung lalu terus menarik tangan jennie masuk ke dalam mall itu.

Jennie hanya mengikut taehyung dari belakang.

"Ape masalah kau jalan kat belakang aku?nak usha bontot aku ke ape?"tanya taehyung.

"Takde masa saya nak usha bontot awak..bukan cantik pon.."kata jennie.

"Dahtu,jalanlah tepi aku nie.."kata taehyung. Jennie hanya menurut sahaja.

Tiba² taehyung berhenti di depan sebuah kedai baju. Jennie melihat kedai itu.

"Jom masuk.."kata taehyung. Jennie hanya mengikut sahaja.

"Aku beri masa 10 minit untuk kau cari baju kau."kata taehyung lalu duduk di sofa yang disediakan oleh kedai itu. Mata jennie terkedip-kedip memandang taehyung.

"Asal tercegat lagi kat sini?"tnya taehyung.

"Tapi saya takde duit.."kata jennie.

"Aku ada cakap pakai duit kau Ker?tkde kan..so jangan banyak songeh,pergi cari baju sekarang.."kata taehyung. Jennie pon pergilah mencari baju.

Jennie terlihat sehelai baju yang sangat menarik perhatiannya. Dia melihat harga baju itu.

220709.90 won(RM 800)

Membulat mata jennie melihat harga baju itu. Dia terus meletakkan baju itu dan mencari baju yang lebih murah. Jennie hampir 5 kali pusing seluruh kedai itu,tapi masih tak jumpa baju yang murah.

Taehyung yang dari tadi perhati jennie pon pening tengok jennie terpusing². Taehyung terus bangun dan pergi ke arah jennie.

Jennie sedang melihat sehelai baju.

"Dah jumpa Ker?"

Hampir terlepas baju di tangan jennie akibat terkejut. Jennie memandang ke arah taehyung.

"Ishhh,awak nie..terkejut saya.."kata jennie.

"Dah jumpa belum?"tnya taehyung sekali lagi.
Jennie tersengih lalu menggelengkan kepala.

"Lamanya kau cari. Tadi aku tengok kau pusing² kedai nie,takkan tak jumpa lagi.."kata taehyung.

"Tak,saya pusing kedai nie Sebb saya nak tengok baju yang murah kat kedai nie..tapi takde..paling murah pon 193121.16 won (RM 700)."kata jennie.

"Kan aku kata ambik jelah mana baju yang kau suka. Pasal harga tu takyah lah risau..guna duit aku bukan duit kau.."kata taehyung.

"Tapi.."percakapan jennie terpotong apabila taehyung meletakkan jarinya di mulut jennie.

[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now