Bab 5

914 119 9
                                    

Vote lah sayang-sayang ku semua..pleaseee🥺..

******
Jennie duduk di balkoni yang berada di bilik dia dan juga taehyung. Dia termenung jauh. Sebenarnya dia teringatkan appanya. Walaupon appanya selalu memukul dirinya tetapi Hanbin tetap ayah kandungnya.

"Woy,termenung ape?"tnya taehyung yang baru muncul.

"Ehh,bila awak balik?tak dengar pon.."kata jennie.

"Macam mana kau nak dengar kalau kau termenung jauh sangat. Aku tutup pintu tu dah macam nak tercabut pon kau still tak dengar.."kata taehyung.

"Ouhh,ye eh?sorry.."kata jennie.

"Tkyah sorry lah..tadi aku tanya,kau termenung pasal ape?"tnya taehyung.

"Takdelah..saya teringatkan appa saya.."kata jennie. Taehyung melihat jennie sambil terkedip-kedip matanya.

"Kenapa awak pandang saya macam tu?"tnya jennie.

"Kau rindu appa kau?"tnya taehyung pulak. Jennie menggagukkan kepalanya.

"Kau tak ingat ke apa yang dia buat kat kau.."kata taehyung.

"Ofc lah saya ingat..tapi walau macam mana pon dia tetap ayah kandung saya. Kalau takde dia,tak wujud tau saya kat dunia nie.."kata jennie.

"Yer aku tau lah tu..tapi kan aku pelik lah kenapa appa kau dia pukul kau eh haritu?"tnya taehyung.

"Awak betul nak tau?"tnya jennie.

"Yerlah..dah aku tanya.."kata taehyung.

"Sebenarnya hari tu saya lambat balik rumah Sebb saya kerja..pastu saya balik appa dah tunggu kat ruang tamu. Bila saya masuk jer rumah appa terus tanya kenapa saya tak masakkan untuk dia. Saya diam jer. Pastu dia terus ambik tali pinggang dia pastu libas kat badan saya.."kata jennie.

"Seriouslah?!Sebb tak masak jer kau kena libas?!"tnya taehyung. Jennie menggaguk sambil tersenyum.

"Uishhh,kalau akulah kat tempat kau dah confirm² aku lawan dia..libas kau semata-mata Sebb kau tak masakkan kat dia..wow!!"kata taehyung tidak mempercayainya.

"Hmmm,nak buat macam mana.."kata jennie.

"Kalau aku tak datang haritu,apa jadi kau eh sekarang?"tnya taehyung .

"Maybe saya masih kena marah dengan appa saya.."kata jennie.

Sunyi~

"Awak~"panggil jennie. Taehyung memandang jennie pelik. Asal lak pompuan nie..kena sampuk hantu raya ke apa.

"Asal?"tnya taehyung. Jennie tidak menjawab sebaliknya membuat muka comel. Hati taehyung dah berdebar dah apabila melihat muka yang dibuat oleh jennie.

"Kau asal buat muka macam minta penampar hah?!"tnya taehyung. Jennie berhenti membuat muka comel.

"Ishhhh,awak nie...bukan main comel muka saya buat,awak cakap muka mintak penampar.."kata jennie tak puas hati.

"Bagi kau comellah,bagi aku tak.."kata taehyung. Jennie menjeling taehyung lalu menyilangkan tangannya di dada.

"Kau nak ape?"tnya taehyung. Jennie tidak menjawab.

"Kau nak ape?!"tengking taehyung tiba² dan tengkingan itu membuatkan jennie terkejut dan hampir menangis.

"Awak nie asyik nak tengking jer..."kata jennie lalu terus berlari masuk ke dalam bilik. Taehyung yang melihat itu terus menyerabutkan rambutnya.

"Haishhhh,cenggenglah pompuan nie.."kata taehyung lalu terus masuk ke dalam bilik. Yelah sape jer tak nangis kan tiba² kena tengking. Kalau aku pon sama.

Taehyung masuk ke dalam bilik dan dia tidak melihat kelibat jennie di dalam bilik itu. Dia melihat ke arah pintu bilik itu. Terbuka.

"//Sah,mesti pompuan nie keluar..//"desis hati taehyung. Taehyung pon keluar dari bilik itu dan mencari jennie.

Hampir satu rumah dia cari tapi tak jumpa²..

"Haishhhh,mana pulak lah dia pergi?"ngomel taehyung.

"Hyung.."

Taehyung memandang ke arah suara itu. Jungkook.

"Hyung cari ape?"tnya jungkook sambil berjalan ke arah taehyung.

"Kau nampak jennie?"tnya taehyung. Jungkook berfikir sebentar sebelum menggelengkan kepalanya. Taehyung menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.

"Wey,tolong aku jap.."kata taehyung.

"Ape?"tnya jungkook.

"Tolong carikan jennie jap..pastu kalau kau dah jumpa jennie suruh dia datang kat bilik aku.."kata taehyung. Jungkook menunjukkan simbol ok lalu terus naik ke atas untuk mencari jennie.

Taehyung mengambil keputusan untuk tunggu sahaja di bilik.

20 minit kemudian.

Pintu bilik taehyung diketuk.

"Masuk!"

Jungkook masuk ke dalam bilik taehyung.

"Mana jennie?"tnya taehyung.

"Entahlah Hyung. Satu rumah dah Kook cari tapi takde.."kata jungkook.

"Haishhhh,mana lak dia pergi.."kata taehyung menyerabutkan rambutnya.

"Takpe,biar Kook suruh konco-konco kita cari dia sekitar rumah nie.."kata jungkook.

"Buat jelah ape kau nak..asalkan jumpa pompuan tu.."kata taehyung.

Jungkook menggaguk lalu keluar dari bilik taehyung.

******
Jennie sedang berjalan² di suatu lorong. Dia sendiri tidak tahu dimana dia sekarang. Dia ingat dia nak jalan² jer kat kawasan² situ,tapi dia tersesat pulak. Penat dia mencari di mana rumah taehyung.

"Haduhhh,aku kat mana nie?"kata jennie. Dia tak tahu dia kat mana. Pusing punya pusing jennie masuk ke sebuah lorong yang terdapat beberapa orang lelaki sedang lepak.

Di berniat untuk bertanya kepada lelaki² itu..

"Emmmm,tumpang tanya.."kata jennie. Lelaki² itu memandang jennie atas bawah. Jennie dah mula rasa tak selesa dah.

"Woww!!awekkk.."kata salah seorang lelaki itu lalu menyentuh sedikit rambut jennie. Jennie ke belakang sedikit apabila lelaki itu makin lama makin dekat dengan dirinya.

"Tkpelah..saya pergi dululah.."kata jennie dan ingin melarikan diri daripada lelaki² itu tetapi seorang daripada lelaki² itu sempat menarik tangan jennie.

"Ishhh,ape pegang² nie.."marah jennie.

"Wow,garang...i like it.."kata lelaki itu sambil menggigit sedikit bibir bawahnya. Jennie telahpun dikepung oleh lelaki itu.

"Ishhh,sanalah..saya nak baliklah.."kata jennie.

"Alahhh takyah lah balik..jom kita jalan² nak..oppa belanja.."kata lelaki itu.

"Ishhhh,saya taknak lah..saya nak balik.."kata jennie.

"Alahhh,sekejap jer..jomlah.."kata lelaki itu sambil memegang tangan jennie.

"Ishhh,apa pegang-pengang nie..saya tak suka lah.."kata jennie.

"Awak tak suka,tapi saya suka...dah bawak dia masuk kereta.."kata lelaki itu mengarah kawan²nya untuk membawa jennie masuk ke dalam kereta. Kawan² lelaki itu mengangkat jennie untuk membawa masuk ke dalam kereta.

"Ishhhh,turunkan lah saya..."kata jennie sambil cuba untuk melepaskan dirinya.

"Woy!!!!

                           ~bersambung~
Sorry kalau ada typo.. saya malas nak double check so sorry lah kalau ada banyak typo dalam nie..ok..votelah sayang-sayang ku..silent readers terlalu ramai yer..


[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now