Bab 15

763 77 6
                                    

*****
Sejak balik dari mall tadi,jennie asyik diam jer.. jika taehyung tanya dia hanya mengganguk dan menggeleng sahaja..

Taehyung pon dah buntu nak buat ape..

" Jennie awak ok tak?"tnya taehyung. Jennie menggaguk.

"Kalau ok,kenapa awak asyik diam jer?"tnya taehyung. Jennie tidak menjawab. Taehyung pergi ke arah jennie lalu duduk berhadapan dengan jennie.

"Cuba cerita ngan saya ape yang berlaku dekat mall tadi?"tnya taehyung sambil memandang anak mata jennie.

"Mana jadi ape².."jawab jennie.

"No,awak tipu..mesti ade sesuatu yang jadi kat mall tadi yang membuatkan awak diam dari balik tadi.."kata taehyung. Jennie mengeluh.

"Awak sebenarnya saya takut.."kata jennie. Taehyung mengerutkan dahinya.

"Takut ape?"tnya taehyung.

"Saya takut kalau ada orang rosakkan hubungan kita.."kata jennie perlahan.

"Sape nak rosakkan hubungan kita?"tnya taehyung.

"Sape² jelah.."kata jennie. Taehyung tersenyum.

"Awak saya janji Ngan awak yang saya akan jaga hubungan kita nie.."kata taehyung cuba untuk meyakinkan jennie.

"Saya still takutlah awak.."kata jennie.

"Ok macam nie..kalau awak takut,kita kawin jer terus..nak?"tnya taehyung. Jennie memandang ke arah taehyung.

"Awak nak Ker kawin Ngan saya?"tnya jennie.

"Kalau saya taknak kawin Ngan awak buat ape saya mintak couple Ngan awak jennie.."kata taehyung lalu mencuit sedikit hidung jennie. Jennie tersenyum malu.

"Kita kawin minggu depan.."kata taehyung.

"Awalnya.."kata jennie.

"Kenapa awak nak bila?tahun depan?"tnya taehyung.

"Emmmm.."jennie berfikir sebentar.

"Bolehlah minggu depan.."kata jennie lalu tersengih. Taehyung tersenyum.

Tiba² pintu bilik mereka di rempuh.

"Sorry Hyung Sebb tak ketuk...nie ada orang call aku cakap yang ada beberapa orang serang markas kita..jomm.."kata jungkook.

"Kau gi dulu nanti aku datang.."kata taehyung. Jungkook menggaguk lalu keluar dari bilik taehyung.

"Saya pergi dulu ok..jangan keluar mana²..tunggu saya baling ok.."kata taehyung lalu mencium dahi jennie dan keluar. Jennie terkaku dengan perbuatan taehyung sebentar tadi dan beberapa saat kemudian mukanya bertukar merah.

****
Taehyung duduk di kerusi sambil meletakkan kakinya di atas meja.

"Siapa yang hantar kau?"tnya taehyung. Lelaki itu tidak menjawab.

"AKU TANYA SAPE YANG HANTAR KAU?!DAH BISU KER?!"tengking taehyung.

"Kau fikir aku takut Ker Ngan kau?"kata lelaki itu tanpa rasa gementar. Siap tersenyum sinis lagi.

Konco² taehyung dah memandang sesama sendiri dah. Berani betul laki nie.

"Aku taknak jumpa kaulah..aku nak jumpa tiger..tiger mana?"kata lelaki itu. Taehyung tersenyum sinis.

"Kau nak jumpa tiger buat ape hah?!"tanya taehyung.

"Aku nak tengok macam mana rupa tiger tu?kenapa semua orang takut sangat Ngan dia?"kata lelaki itu. Taehyung tersenyum sinis sekali lagi.

[C] Falling For YouWhere stories live. Discover now