29

7.1K 719 260
                                    

Mart ayındaydık ama canım dondurma istiyordu. Mahalledeki küçük marketlerde ve bakkallarda bulamayacağım için uzağa gitmem gerekiyordu.

Üşeniyordum.

Üşenmemem lazımdı.

İki gündür Birisi olarak Ufuk abiye mesaj atmıyordum. Atmadığım için içim rahattı ama konuşasım geliyordu.

Son konuşmamızda üzülmüştüm.

Karşısına çıkan Ilgaz olunca inanmayacaktı. Buna rağmen ne diye onu düşünmeye devam ediyordum?

Üzerimi yavaş yavaş değiştirip evden çıktım. Annem evden çıktığımda seviniyordu. Eve tıkılıp kalmamdan hoşlanmıyordu.

Apartmandan çıkarken kulaklıklarımı taktım. Şarkı eşliğinde ufak adımlar atarak yürümeye başladım.

Şermin'i bilerek çağırmamıştım. Sürekli abisinden bahsedecekti ve onu düşünmemi sağlayacaktı.

Sanki şimdi düşünmüyorsun Ilgaz.

Ne kadar yürüdüm bilmiyorum ama büyük marketlerden birisine gelmiştim. Şarkının sesini daha çok kısıp dondurma reyonuna vardı. Ve o an bir şe hatırladım. Ben eve gidene kadar bu dondurmalar erirdi. Yolda da bir şeyler yemekten hoşlanmazdım.

Erise de buzdolabıma koyardım geri donardı ne yapayım. Birkaç tane alıp kasaya vardım. Sıra olmadığından hemen ücretini ödeyip marketten çıktım.

Geldiğim yöne doğru bu kez daha hızlı adımlarla yürümeye başladım.

Bir buçuk ay kalmıştı. Bir buçuk ay sonra ne yapacaktık? Belki de bir daha mesaj atmazdım. İki gündür atmıyordum ve onun da pek umurundaymış gibi değildi.

Düşüncelerim sürekli ona kayıyordu.

Böyle olmamalıydı.

Otobüs durağına doğru yaklaşırken bir otobüsüm durduğunu gördüm. Sorun otobüsün durması değildi. Otobüsten inen kişiydi.

İstemediğin ot cidden burnunun dibinde bitiyordu.

Zaten aklımın her yanını kaplamışken gözlerimin önünü de kaplamalı mıydı gerçekten?

Durağa doğru yürüdüğüm için yolumu da değiştiremezdim. O da beni fark etmişti zaten.

Yanına varmış olduğumda bir şey demedi. Ben de ona demedim. Ama sessizce yan yana yürüdük.

Gereksizdi.

Adımlarımı hızlandırıp önüne geçtim. Onu görmeyerek yürümek daha iyiydi.

Ama arkamdan geldiğini biliyorum.

Hayır hiçbir türlüsü iyi değildi. Tek yapmam gereken ona asla âşık olmayacağımı kabullenmemdi.

"Şş." Bana yetiştiğini fark etmemiştim bile. Sesini çıkarmasa belki de fark etmezdim. "Hmm." diye mırıldandım. Hiç konuşasım yoktu.

"Neyin var senin? 70'lik neneler gibi yüzünü kırıştırarak ne düşünüyorsun?" diye sorduğunda ona ters ters bakıp geri önüme döndüm.

"Söylemeyecek misin?" diye sordu bu kez. Söylemeyecektim tabii ki. Ne söyleyebilirdim?

"Geçen akşamki çocuğu mu düşünüyorsun yoksa?" demesiyle birkaç saniye kimden bahsettiğini düşündüm ve aklıma geldi.

"Ben onu unuttum gitti, senin nasıl aklına geldi?" diye gıcık bir tavırla sordum. Cidden nereden aklına gelmişti?

Omuzlarını silkti. "Aklıma direkt birisini düşündüğün geldi de ondan." dedi. Seni düşünüyordum desem ne derdi acaba? Bunu hiçbir zaman öğrenemeyecektim.

"Hiç âşık oldun mu?" diye soruverdim. Ben olmamıştım. Nasış bir histi merak ediyordum doğrusu.

Bu soruma şaşırarak baktı. Sonra kendini toparladı. "Bir lise aşkım olmuştu ama o sayılır mı bilmem?"

Lisede âşık mı olmuştu?

"Kime?" dediğimde güldü.

"Sana ne Ilgaz."

Doğru. Beni ilgilendirmezdi.

Başka bir şey sormak istemeyip sustum. Ağlayasım geliyordu. Sabahtan akşama kadar ağlamak istiyordum.

Ben ona âşık olmak istemiyordum. Şu anki heyecanımı söndüremez miydim? Kalbimdeki saçma atışı yavaşlatamaz mıydım? İçimdeki yersiz merakı dindiremez miydim? İstemiyordum. Bu aşk başlamadan bitmeliydi içimde. Başlayacaktı çünkü. Emindim, başlayacaktı.

"Kek alacağım." demesiyle ona döndüm. "Ben gideyim." Diye konuşup tekrar bir adım attım ki konuştu.

"Bir tane de sana alırdım." Adımım havada kalırken gözlerimin dolduğunu hissettim. Mutlu olmamalıydım. Kanma Ilgaz. Sakın kanma.

"Sağ ol." dedim ve koşarcasına eve gittim. Kalbim ağzımda atıyordu. Korkarken de böyle atardı ama bu kez daha farklıydı. Önceden ona âşık olduğumu sanmasından korkuyordum. Şimdi ise âşık olmaktan.

Sahi Şermin'in dediği gibi sırf düşünüyorum diye mi böyleydi?

İsteyen istediğine âşık olabilir miydi?

*

Onu da siz cevaplayın canım. Olunur mu söyleyin bakalım?

Bunların birbirine âşık olması kaç bölümü bulur sence?

Ve size bir haberim var. Bu akşam sizi Bulutlu Kekimizle buluşturacağııım. Özel bölüm bildirimini bekleyin güzelleeer😻😻😻🌹

Sınır:

90 vote

90 yorum

Birisi | textingHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin