"Ya Ilgaz gelsene." diye kızdı Şermin. Telefonu tutmaya devam ederken kafamı iki yana salladım. "İmkanı yok gelmem Şermin. Annene anlatmış Ufuk, utanırım ben." dediğimde Şermin güldü.
"Senin Ufuk diyen ağzını yesinler. Ama beni delirtme kalk gel." İlk şirin çıkan sesi sonradan yine azarlama moduna girmişti. Nefesimi vererek saçlarımı karıştırdım. "Abim izin vermez gelmeme." dedim bu kez.
Saadet teyze şimdi beni utandıracak şeyler derdi eminim. Saadet teyze de tam işten çıkacak zamanı bulmuştu. Artık hep evdeydi.
"Abin evde bile değil Ilgaz. Ya gel diyorum işte, niye gelmiyorsun?" dediğinde nefesimi sesli bir şekilde verdim. "Şermin sen ne yapacaksın beni?" Şermin ofladı. "Çok özledim de sarılacağım. Ne yapayım Ilgaz, canım sıkıldı işte."
Hiiiç inanasım yoktu.
"Abin evde değil değil mi?" diye sordum şüpheyle. Bu iki kardeşe hiç belli olmazdı. "Hayır, değil." Düşünmeye başladım. "Korkacağım bir şey yok yani?" diye sorduğumda 'cık'ladı.
"Gel hadi." deyip yüzüme kapattı. Dolabımdan kıyafetimi çıkarıp pijamalarımı değiştirdim. Sonra başımı kapattım ve odamdan çıktım. Annemin yanına gittim. Mutfaktaydı.
"Anne Şermin beni çağırıyor." dediğimde annem güldü. "Kesin Şermin çağırıyordur." demesiyle utanarak bakışlarımı kaçırdım ama hemen geri anneme baktım.
"Anne valla Şermin çağırıyor. Evde sadece annesiyle kendisi varmış." diye konuştum. Annem kafasını salladı. "İyi git bakalım, yalan söyleyecek değilsin ya." dediğinde mutlu olarak yanağından öptüm. Bana güvenmeleri çok güzel bir şeydi.
Evden çıkıp karşı apartmana geçtiğimde stresle dudaklarımı ısırdım. Saadet teyze umarım beni utandırmazdı. Ama utandırmayacağına birazcık bile inancım yoktu.
Dairenin önüne geldiğimde zili çaldım. Biraz sonra kapıyı Şermin açtı. "Hemen odana gidelim." dedim onu görür görmez. Şermin kolumdan tutup içeri çekti beni.
"Annem çağırttı seni." demesiyle arkamı dönüp kapı kolunu tuttum ama Şermin beni içeri çekti.
İşte tam şu an bayılmalıydım.
Allah'ım neden Feriha kulun gibi ben de bayılamıyorum?
Salona girmemizle Saadet teyzeyi ve otuz iki dişini gördüm.
Ufuk n'olur gel ve kurtar beni.
"Hoş geldin Ilgaz." diye konuştuğunda zorla gülümsedim. "Hoş buldum Saadet teyze." diye konuşup ters ters Şermin'e baktım. Şermin tekli koltuğa oturunca ben de boş olan kanepeye oturdum. Allah bilir şimdi nasıl sorular beni bekliyordu.
"Nasılsın Ilgaz?" diye sorduğunda derin bir nefes aldım. 'Çok kötüyüm' deyip kaçsam olmaz mıydı? "Çok şükür Saadet teyze, sen nasılsın?" diye konuştum. Saadet teyze artık sadece Saadet teyze değildi.
Sevdiğim beyefendinin annesiyle konuşuyordum şu an!
"Ben de iyiyim çok şükür. Ufuk'la aranız nasıl?" Lap diye lafa atladığında ayak parmaklarımı içeri doğru büktüm. Çok utandığım anlarda bunu yapardım. Ve şu an inanılmaz utanıyordum.
"İyi." diyebildim güç bela. Saadet teyze kaşlarını kaldırarak yüzüme baktı. "Utanıyor musun sen benden?"
Yok Saadet teyze çok rahatım (!) Sanki görmüyorsun halimi ya!
"Kızım sen de bir şey demiyorsun Ufuk da. Ben kimden öğreneceğim aranızdakileri?" diye tıpkı kızı gibi azarladı beni.
Kimseden öğrenme Saadet teyze?
"Neyi öğrenmek istiyorsun ki Saadet teyze?" diye sordum. Evime gitmek istiyordum.
"Evlenip evlenmeyeceğinizi." demesiyle gözlerim kocaman açıldı. Şermin resmen kahkaha attı.
"Anne bunu abime sorsan daha iyi olur. Ilgaz gidip abime evlenme teklifi mi edecek?" Şermin o kadar haklısın ki gerçekten.
"Aman kızım evlenme teklifi olsa da olur olmasa da. Bana aranızdaki şeylerin ciddi olup olmadığını söylemen lazım." Daha bir hafta olmadı Saadet teyze ne ciddiyetinden bahsediyorsun sen ya?
"Biz daha bunun hakkında konuşmadık." dediğimde Saadet teyze kafasındaki yazmayı düzeltti. "Ilgaz konuşmasanız da anlarsın kızım. Anlamasan bile sen ciddi misin?"
SAADET TEYZE DAHA 6 GÜN OLDU BİZ BİRBİRİMİZE AÇILALI!
"Şu an bunları konuşmak için erken ama tabii ki ciddiyim." dediğimde Saadet teyze keyifle gülerek geriye yaslandı.
Ufuk'la ciddi bir ilişki düşünüyordum çünkü onu seviyordum.
Zaten bir insan ciddi bir ilişkiyi düşünmediği kişiyle neden bir ilişki içerisine girerdi anlamazdım. Ama herkesin kendi kararıydı, ne diyebilirdim...
"İyi iyi yakın zamanda nişanınızı yaparız." demesiyle gözlerim kocaman açıldı.
Ciddiydim ama bu kadar hızlı değildim.
"Ona abimle Ilgaz karar versin anne." Şermin'e teşekkür eder gibi baktım.
"Ilgaz ciddiymiş işte kızım. Ufuk'un da yaşı geldi. Beklemeye gerek yok." Saadet teyzeye inanamayarak baktım.
"Ilgaz benimle gelsene sen." Şermin beni tutup odasına götürdüğünde sıkıntıyla inleyerek yatağa oturdum. Ziga yatağın üzerinde yatıyordu.
"Evleniyorum sanırım." dediğimde Şermin güldü. Tabii ben hemen Ufuk'a mesaj attım.
Ilgaz: Annenin kararına göre kısa süre içinde evleniyoruz, haberin olsun.
Telefonuna ne zaman bakacaktı acaba. Oflayarak Şermin'e baktığım sırada telefonum titredi.
Ufuk:
*
Ufuk yine müthişsin canım oğlum xkslxöslxsöxmcm
Saadet teyze de olmasa bunlar nazlanıp dururlar beee
Ilgaz sizce evlenmekten korkuyor mu?
Sınır:
150 vote
150 yorum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Birisi | texting
Short StoryBirisi: Özür dilerim Birisi: Sana bunu yapmamalıydım Ufuk: Sakın bana tek mesaj dahi atma. Ufuk: Yoksa kalbini kırarım. Birisi: Beni dinlemiyorsun Birisi: Hiç mi değerim yok senin gözünde? Ufuk: Zerre kadar değerin yok. Sadece Birisi'ydin. Artık o d...