"Pin! Pin!"hon kereta Haiqal berbunyi dari belakang mengejutkan aku.
"Kali ni, kenapa pulak? Jatuh basikal lagi?"perli Haiqal.
Aku memandang Haiqal pelik.
Takkan dia dah tahu kot?
"A...awak tahu ke?"soal aku.
"Aku dah nampak apa yang jadi tadi..."Haiqal tersenyuman sinis.
"A...awak sengaja kan? Kenapa tiba-tiba pulak boleh jadi cikgu dekat sekolah saya ni?"
"Kenapa? Kau takut?"
"Please...jangan bagitahu mama..."aku merayu.
Kalau mama tahu pasal ni, mesti dia akan ambil tindakan. Tak pun, dia akan suruh aku pindah sekolah. Aku taknak pindah sekolah.Haiqal tidak mengendahkan rayuan aku. Dia hanya meneruskan jalannya dengan kereta yang dinaiki.
Aku mengejar Haiqal sehingga masuk ke perkarangan rumah. Aku memarkir basikalku lalu mendekati Haiqal.
"Tolonglah saya...saya taknak mama risau...please jangan bagitahu mama."rayu aku lagi.
Aku sanggup berlutut kalau dah macam ni, tahu tak? Aku sanggup hiraukan sakit aku agar mama tak risaukan aku. Aku taknak tengok mama risau. Taknak susahkan dia. Haiqal memandang aku lama. Patut ke aku melutut depan dia sekarang?
Kenapa muka dia banyak sangat kesan luka...aku takkan maafkan orang yang buat kau macam ni, Sya. Berani betul budak tu !
"Tutup mata kau."arah Haiqal.
Aku akur. Aku menutup mataku seperti yang diarahkan. Tiba-tiba aku merasa diri aku seperti berada di awan. Macam tengah terbang ! Aku membuka mata.
Mak aih ! Mamat ni angkat aku la! Kenapa ni?
"Eh? Apa awak buat ni? Turunkan saya-"aku meminta untuk dilepaskan.
Haiqal menarik tudung aku hingga tertutup sedikit wajahku.
"Eh,dah kenapa main angkat-angkat ni?"soal mama.
"Nanti kami turun makan, ma. Ada hal yang nak diuruskan."ucap Haiqal lalu menaiki satu per satu anak tangga menuju ke bilik kami. Haiqal mengunci bilik tersebut.
Hal apa pulak yang nak diuruskan ni?
\\\
"Apa masalah awak ni hah?!"soalku.
Haiqal melepaskan aku.
"Kau tak nak mama tahu kan? Cuba kau tengok cermin tu...kau tak sakit ke?"
Aku melihat mukaku di dalam cermin bilik. Luka dan lebam pada wajah, aku sentuh.
"Auch !"aku mengaduh kesakitan. Hebat betul penampar perempuan tu.
Haiqal sudah hilang sabar melihat aku. Dia menarik aku merapati dinding bilik. Kiri dan kananku dihalang dengan kedua-dua tangannya.
"Awak...awak nak buat apa?"aku sudah mula berasa tidak sedap hati.
Tanpa sebarang kata, Haiqal terus mencium bibir aku. Aku terkejut dengan tindakan itu. Aku cuba untuk meleraikan ciuman itu dengan menolaknya jauh. Tapi, diri aku terlalu lemah. Haiqal memegang aku kuat. Aku meronta untuk dilepaskan.
●
●
●
Wait for the next chapter!! Don't forget to vote:3
YOU ARE READING
My Precious Treasure
RandomMy very first novel online. Happy reading!!! ✨My Precious Treasure✨ Idea untuk cerita ini adalah 40% daripada idea writter sendiri dan 60% idea daripada komik online yang dibaca oleh writter. Dilarang mencuri hak ciptaan penulis novel ini. Happy Rea...