"Apa awak buat ni, hah?!"soalku. Haiqal akhirnya melepaskan. Naik turun nafas aku pada waktu itu.
"Kau tipu aku!"jerit Haiqal. Dia menumbuk dinding.
"Tipu apa? Saya tak pernah tipu awak!"
"Kau jujur dengan aku...selama ni...kau kena buli kan? Budak tu anak pengetua. Budak yang sama buli kau kat sekolah lama dulu!"
Aku terpanar.
Mana dia tahu ni? Dia stalk aku ke?
"Ma...mama tahu ke pasal ni?"soalku.
Mama adalah satu-satunya yang aku paling risau sekarang. Kalau mama tahu pasal ni, mama mesti akan sedih. Aku taknak tengok mama sedih.
"Tu semua tak penting!"balas Haiqal.
"Betul kan? Kau kena buli?"
"Kalau ye pun saya kena buli...awak kenapa? Awak bukan boleh buat apa-apa pun!"aku melepaskan amarahku.
Kenapa dia kena masuk campur?
Sekali lagi, Haiqal mencium bibir aku. Dan sekali lagi aku meronta untuk dilepaskan.
"Apa masalah awak ni, hah?!"marah aku. Aku mengelap bibirku. Jijik diperlakukan sebegitu.
"Kenapa? Salah? Aku ni suami kau lah! Aku berhak ke atas kau !"
"Suami awak cakap? Hei! Awak tinggal saya 4 bulan...tak call...tak mesej. Dan awak still nak panggil diri awak tu suami? Awak tak layak pun nak jadi suami saya, awak tahu tak?!"Kemarahan aku tidak lagi dapat dikawal.
Suami atau tak, aku sudah pun meninggikan suara pada lelaki itu. Bertambah dosa aku. Sebab dia !
Haiqal terus menarik tangan aku. Dia menolak aku ke atas katil. Butang bajunya dibuka satu per satu. Aku terkedu.
"Aw...awak nak buat apa ni?!"
"Kenapa ? Takut?"
"Awak dengar sini, eh? Kalau awak cuba buat apa-apa dekat saya..."
"Saya apa? Kau nak buat apa? Kalau aku cakap, aku nak anak dari kau. Kau nak tak?" Haiqal tersengih sinis.
"Tak...saya tak benarkan awak sentuh saya ! Walau sedikit pun !"
Haiqal semakin dekat. Aku sudah pun terbaring di atas katil. Tak mungkin. Aku masih muda. Belum bersedia untuk ada anak.
Haiqal memegang kedua-dua tangan aku. Aku sudah tidak dapat bergerak. Pergerakanku dikunci oleh Haiqal.
"Haiqal, stop !"
"Kalau aku cakap taknak, kau boleh buat apa je?"
Bibir Haiqal hinggap di leherku. Kemudian beralih ke satu tempat lain ke satu tempat lain di tubuhku. Baju aku dibuka. Aku sudah tidak dapat untuk melepaskan diri. Pada waktu itu juga, aku sudah jadi milik Haiqal sepenuhnya.
"Sekarang ni...aku nak kau duduk dalam bilik ni. Jangan sesekali keluar! Kalau kau tak nak mama tahu pasal kau...baik aku dengar cakap aku."pesan Haiqal. Dia menyarung semula bajunya lalu meninggalkan aku seorang diri di dalam bilik itu.
Aku menitiskan air mata. Aku memeluk tubuhku yang sudah tidak berbaju. Abi...Sya berdosa ke? Sya tak relakan perlakuan suami Sya...tolong Sya, abi.
\\\
Malam tu aku hanya mengikut pesan Haiqal. Tinggal di dalam bilik dan jangan keluar. Kesan luka dekat muka aku...takkan nak biar mama nampak kot? Terpaksa la aku tahan lapar malam ni.
Kejadian petang tadi masih berlegar di ingatan. Aku hanya mampu untuk merelakan. Lagipun, Haiqal suami aku. Dia memang berhak ke atas aku. Tapi...
Haiqal masuk ke dalam bilik selepas makan malam bersama mamanya. Dia memberitahu Puan Amani, mamanya bahawa Alisya sakit dan tidak mahu turun makan bersama mereka.
Aku yang mendengar Haiqal memasuki bilik,terus menyelimuti diriku kembali.
Haiqal berjalan menuju ke arah aku dengan sepinggan nasi dan air. Dapat aku bau aroma masakan mama. Ayam masak merah ! Laparnya.
"Kau nak makan?"soal Haiqal. Dia meletakkan pinggan nasi itu di atas meja katil di bahagian aku.
"Saya tak lapar."balas aku.
Beberapa saat kemudian,perut aku tiba-tiba berbunyi dengan kuat. Bertuah punya perut ! Buat malu je !
Aku terdengar ketawa Haiqal.
Hump! Gelakkan aku la tu !
"Dah, bangun makan!"ucap Haiqal. Aku hanya menurut. Malas nak gaduh dah. Perut ni tengah buat concert dah.
Aku memerhati pinggan nasi itu dengan berselera. Niat aku untuk menjamah makanan itu, mati. Ni semua sebab Qistina.
"Asal tengok je? Makan lah!"pelawa Haiqal.
"Saya...tangan saya sakit."jawab aku lalu menundukkan muka.
"Uhm...sakit sangat ke?"soal Haiqal.
Aku mendiamkan diri. Tak tahu nak kata apa? Benci ke aku pada dia?
"Sini, aku suap!" Haiqal mengangkat pinggan nasi itu.
Aku tenung lama tangan Haiqal. Kenapa baik pulak dia ni? Tak faham la aku !
"Cepat la ! Nak makan ke tak?"
"Okey.
"Sakit lagi ke tangan tu? Muka kau nak tutup dengan apa esok?"soal Haiqal.
"Dah okey kot. Esok saya pakai mask je pergi sekolah."jawab aku.
"Esok aku hantar pergi sekolah..."pinta Haiqal.
"Tak payah! Saya tak nak susahkan awak. Lagi pun, saya taknak orang-orang kat sekolah syak kita bukan-bukan. Malas nak layan."balas aku.
Haiqal terdiam. Terbit rasa bersalah dan kesal dalam dirinya.
Saya minta maaf, Sya...
●
●
●
Wait for the next chapter!!:3
YOU ARE READING
My Precious Treasure
RandomMy very first novel online. Happy reading!!! ✨My Precious Treasure✨ Idea untuk cerita ini adalah 40% daripada idea writter sendiri dan 60% idea daripada komik online yang dibaca oleh writter. Dilarang mencuri hak ciptaan penulis novel ini. Happy Rea...