Mina menghirup udara yang menyegarkan pada petang itu. Kawasan tasik yang tenang itu benar-benar menenangkan mindanya. Sangat tenang untuk melukis.
Klik !
Mina terdengar satu bunyi. Dengan pantas dia menoleh ke arah bunyi itu. Terlihat seorang lelaki sedang menangkap gambarnya.
Ish ! Potong mood betul la ! Aku baru nak tenang-tenang !
Mina mendekati lelaki tersebut.
"Excuse me?"
"Yes?"
"Kau ambik gambar aku ke tadi?"soal Mina.
"Hah? Ma...mana ada ! Saya tangkap...gambar...gambar...tasik ! Saya tangkap gambar tasik !"lelaki itu cuba untuk mengelat.
"Tak payah tipu la ! Aku nampak. Bak sini kamera kau tu." Mina menyuakan tangannya.
"Nak buat apa? Ni kamera saya."
"Bagi je la ! Kau dah tangkap gambar aku, kan? Delete la balik !"kamera lelaki itu Mina rentap dengan kuat.
"Eh, awak nak buat apa ni? Bagi la balik ! Ni kamera saya."lelaki itu cuba untuk mengambil kembali kameranya.
"Jangan la tarik-tarik ! Jatuh kejap lagi !"
Mereka berdua berebut untuk mendapatkan kamera itu. Tiba-tiba kamera itu terjatuh dan berderai. Lelaki itu terduduk melihatkan kameranya yang sudah hancur itu.
"Ya Allah ! Kamera aku !"lelaki itu meraung. Dia melutut melihatkan kamera kesayangannya yang sudah lerai dek perbuatan mereka berdua.
Alamak ! Nak buat apa ni? Aduh...
"Jangan la sedih sangat. Berapa harga kamera awak? Biar saya bayarkan, okey? Malu orang tengok awak meraung macam ni..."
Lelaki tersebut berdiri kembali. Akalnya mendapat idea.
"RM 6500. Cash. Sekarang."
"Mak aii ! RM 6500? Mahalnya ! Awak biar betul? Tipu la !"
"Kenapa saya nak tipu pulak? Bayar la cepat !"
"Awak...saya takde la duit banyak tu...saya minta maaf, ek?"
"Kalau macam tu...awak kena belanja saya makan."lelaki itu manarik tangan Mina.
"Eh? Kamera awak tu macam mana?"
"Lepas makan, kita bincang lain. Sekarang, awak kena belanja saya makan. Saya lapar."
"What?!"
\\\
Aku memasukkan cekodok ke dalam mulut aku sambil menonton televisyen. Malam itu, aku tidak ada apa-apa yang perlu dilakukan lagi. Semuanya dah berakhir. Aku akan tumpukan masa aku sepenuhnya untuk Arden.
"Mini ! Sini kejap !"aku memanggil.
Mini mendekati aku. Dia duduk bersila di sebelahku. Cekodok yang dibuatnya dimasukkan ke dalam mulutnya.
"Kenapa?"soalnya.
"Cuba kau tengok kakak kembar kau tu. Sejak petang tadi dia balik...asyik tersengih je aku tengok. Kena rasuk ke apa tu? Risau pulak aku."
Dah lama aku memerhatikan tingkah Mina yang asyik tersengih. Tak sakit pipi ke asyik tersenyum je. Macam orang gila pun ada aku tengok.
"Itu? Tu maksud dia...kakak aku baru je jatuh cinta."
"Serius la? Kau...tak jatuh cinta jugak ke? Korang kan kembar..."
"Mana ada. Mina memang macam tu...kalau dia nampak lelaki hensem je, mesti dia jadi macam tu. Tersengih macam kerang busuk ! Kali ni tak tahu la, lelaki mana yang dah curi hati Mina kita ni..."
YOU ARE READING
My Precious Treasure
RandomMy very first novel online. Happy reading!!! ✨My Precious Treasure✨ Idea untuk cerita ini adalah 40% daripada idea writter sendiri dan 60% idea daripada komik online yang dibaca oleh writter. Dilarang mencuri hak ciptaan penulis novel ini. Happy Rea...