Yedinci Bölüm

152 7 4
                                    

Anlatıcı

Cenazeden aylar geçtikten sonra Dilruba'nın göz yaşları ancak dinmişti.   Dilruba için yaşamak anlamsızlaşmıştı.

Kendine geldiğinde aklında tek bir düşünce vardı: Şehzade Mustafa'dan intikamını almak. Bu doğrultuda kendisine iyi gelmesi bahanesiyle hünkarın yanında devlet işleriyle alakadar olmaya başladı.

Bir gün Nimet kalfa elinde bir sandıkla geldi.

Nimet - Sultanım validenizden size kalan tek şey bu sandıktır. Lakin siz aylardır içine bakmamakta ısrar edersiniz.

Dilruba - Bu sandığı Validem son kez Edirne'ye dönmeden önce hünkarımız vermişti. İçinde altın ya da mücevher vardır diye bakmaya lüzum görmedim. Getir bakalım ne varmış.

Dilruba kendisine verilen sandığı usulca açtı. Sandığın içinde onlarca mektup vardı.

Dilruba - Allah Allah... Bu kadar mektup ne ola ki?

Dilruba mektupları bir bir açtı. Açtıklarını okudu, okudukça şaşırdı...
Yıllarca hünkar Dilşah Sultan'a aşk mektupları yazmıştı.

Elinde tutunacak tek dalı amcası olan Dilruba bir kez daha sükutu hayale uğramıştı. Yine bir sürü yalan dolanın içinde bulmuştu kendini. Mektuplara bir cevap verilmiş miydi, ortada yasak bir aşk mı vardı meçhuldü zira sandıkta sadece hünkarın mektupları vardı.

Dilruba tüm gece kederinden uyuyamadı.

Dilruba - Ahh... Aptal Dilruba. Herkesi öldüren hünkar seni niye yaşatsın? Nasıl anlayamadım ben bunu?

Soruları ile geceyi gün etti. Dilruba asıl şimdi ne yapması gerektiğini biliyordu. Tek bir bildiği vardı o da bu sarayda son günleriydi.

Dilruba sabah ilk iş soluğu Yunus Ağa'nın yanında aldı.

Y - Sabah şerifleriniz hayırlı olsun Sultanım.

D -  Seninde Yunus.

Y - Sabahın bu vaktinde zahmet edip buralara kadar gelmişsiniz. Hayırdır inşallah.

D - Senden yardım istemeye geldim.

Y - İstekleriniz benim için emirdir sultanım.

D - Bu saraydan ayrılmamın vakti geldi. Temelli olarak bu saraydan gitmek istemekteyim.

Y - Peki ben ne yapabilirim sizin için sultanım?

D - Ben planımı yaptım. Daha doğrusu sadece saraydan kaçabilmenin planını.

Y - Sizi dinliyorum sultanım.

D -  Hünkarımıza Murat'ı ziyaret etmek istediğimi söyleyerek saraydan ayrılacağım. Yolda da Saffetler beni kaçırıp götürecekler.

Y - Peki bu durumda benden ne istiyorsunuz sultanım.

D - Burada en büyük görev sana düşüyor. Herkes beni kaçırıldı bilecek bu da hünkarımızın beni köşe bucak aratması demek. Sen hem kaçmamız için bize zaman kazandıracaksın hem de hünkarımızın bir zaman sonra beni  aramaktan vazgeçmesine sebep olacaksın.

Y - Sultanım...

D - Biliyorum . Bu istediğim şey bir hayli zor lakin benim aklıma başka çare gelmez.

Y - Anlıyorum sultanım. Siz merak buyurmayın. Canım pahasına emrinizi yerine getireceğim.

D - Sağol Yunus. Aman diyim ölme.

Dilruba bir an önce hazırlıklara başlamak istiyordu. Evvela hünkardan Manisa'ya gitmek için izin aldı. Yol hazırlığı başlamıştı.

Akabinde Saffet ağaya buluşmak için haber gönderdi.

Payitahtın SultanıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin