Dilruba ve Orhan'ın izdivacının üzerinden bir sene geçmiş , Şehzade Mustafa her geçen gün daha da güçlenmiş , payitahttaki müttefiklerinin sayısını bir hayli arttırmıştı .
Orhan Ağa artık Orhan Bey olmuş, üstlendiği valilik görevinde de üstün yeteneklerini göstererek birçok sefir ve kıymetli devlet adamını Şehzade Mustafa'nın huzuruna çıkmadan evvel ağırlama şerefine nail olmuştu .Dilruba ile vali köşkünde huzurla yaşıyor , kimi zaman bu durgun hayatından şikayetçi olarak eski günleri özlüyor , kimi zaman ise kendi düzenini kurmuş olmanın verdiği huzurla mutlu oluyordu .
Dilruba Giresun'da vali hanımı olarak birçok hayırda bulunuyor , aynı zamanda Orhan ile birlikte devlet işlerine müdahil oluyordu .Sık sık Esma Sultan'la mektuplaşarak hasret gideriyor , şehirde ve köşkte elde ettiği saygınlık ve otoriteyle kendini tekrar sultan gibi hissediyordu.
Şehzade Murat kaybettiklerinin etkisiyle çok daha fazla hırslanmış ve kendini devlet işlerine daha çok vererek hünkarın gözüne girmeye devam etmişti . Birden bire kaybolan Saffet Ağa ve ailesinin tüm hikayesini öğrenmek üzere gerçeklerin peşine düşmüş araştırma yapmaya ve payitahtta kendine müttefik aramaya devam ediyordu .
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dilruba - İffet akşama iyi hazırlanmalıyız . Prusya sefirini iyi ağırlamak icap eder .Ne var ki diğer sefirler gibi ilk önce Şehzade Mustafa'ya gelmiyorlar , Manisa'dan Trabzon'a geldiler . Saraydan sonra köşkte ağırlanacakları için buradaki tüm imkanlarımızı seferber etmeliyiz.
İffet - Merak etmeyin hanımım , hafta başından beri bunun için hazırlıktayız .Allah'ın izniyle çok güzel ağırlayacağız sefir hazretlerini.
Dilruba - İnşallah .
Orhan odaya girdi - Nasıllarmış bakalım benim sultanım ?
Dilruba - Ahh hiç sorma Orhan Bey . Çok dardayım .
Orhan - Hatice'm sakin ol artık . Hafta başından beri herkesin canına okudun . İffet kırktan az mı temizlendi yoksa köşk ? Bu sebepten mi huzursuz benim sultanım ?
İffet hafif bir tebessümle gülümsedi.
Dilruba - Alay etme Orhan .
Orhan - Ama ne yapayım Hatice'm sanki ilk defa misafir ağırlayacak gibi her seferinde köşktekilerin canına okuyorsun.
Dilruba - Yapma Orhan bu her zamankinden daha önemli . Pruslara daha fazla güven vermek icap eder . Frenklerle de olan savaştan sonra Avrupa'daki topraklarımız bir hayli arttı . Şehzadem tahta geçtiğinde hemen saldırıya geçmeye hazır bir devlet olmamalı.
Orhan - Sana hak vermiyor değilim ama bu çok abarttığın gerçeğini değiştirmiyor ki can parem . Sakin ol biraz.
Dilruba - Aaa , tamam yeter artık ,sen benim işime karışma !
Orhan - Tamam ,bundan sonra seni de düşünmem kızma . Bak hemen çıktım .
Orhan İffet'e dönerek güldü - Eğer hanımın yorgunluktan düşüp bayılırsa bana hemen haber edin . Süratle gelip ' bak ben sana çok abartıyorsun demiştim ' diyeceğim .
Dilruba - Orhann!!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prusya sefirini iki gece ağırladıktan sonra uğurlama faslına geçmişlerdi .
Sefir Dolphus - Misafirperverliğiniz için sizlere minnettarım Orhan Bey , özellikle de size Hatice Hanım .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Payitahtın Sultanı
Tarihi KurguŞehzade Mustafa'nın ölmediği ve torunlarından Dilruba Sultan'ın anlatıldığı paralel bir evren...