Orhan ve Dilruba birbirlerine şaşkınlıkla bakakalmıştı.Dilruba fısıltıyla - Orhan, bayılayım mı?
Orhan - Ne?
Dilruba - Bayılayım mı? Beni kucaklarsın, uzaklaşırız.
Orhan - Saçmalama, o zaman etrafımıza toplanırlar.
Dilruba - Eee ne yapacağız peki?
Orhan - Biraz daha böyle sırtı dönük durursak muhtemelen bizi tanıştırmak isteyecekler zaten.
Orhan ve Dilruba çaresizce birbirlerine bakarken kapıda bir gürültü koptu.
Muhafız 1 - Herkes olduğu yerde kalsın. Şehzade Mustafa'nın emri ile teftişe geldik.
Dilruba ve Orhan neler döndüğünü idrak edemeden yanlarına iki muhafız geldi.
Muhafız 2- Siz geçin şöyle.
İki muhafız da Dilruba ve Orhan'a siper olarak diğerlerine görünmeden dışarıya çıkmalarını sağladılar.
Muhafız 2- Ağam bizi şehzademiz gönderdi. Sizin buradan çıkabilmeniz için.
Dilruba - Aslan şehzadem hemen yetişti imdadımıza.
Orhan - Sağolun.
Muhafız 2- Siz iyice uzaklaşana kadar biz onları burada tutacağız.
Dilruba - Biran önce yola koyulalım o vakit.
Orhan - Size kolay gelsin.
Muhafız 2- Sağolun ağam.
Dilruba ve Orhan atlarına binip süratle saraya gittiler.
Dilruba - Ucuz atlattık.
Orhan - Nasılda bu ihtimali düşünemedim?
Dilruba - Tasalanma neticede kurtulduk.
Orhan - Her zaman bu kadar şanslı olamayız.
Dilruba - Haklısın ama aklımıza gelememesi çok olağan. Gündüz gözüyle böyle bir toplantıya katılma cüretini nereden alır?
Orhan - Kendinin suçlanmayacağından bir hayli emin.
Şehzadenin dairesine girdiler. Toplantıda olanları anlattılar.
Şehzade - Alçak! Saraya adımını attığı anda kellesini alacağım onun.
Dilruba - Şehzadem fevri karar vermeyin lütfen. Cafer'in henüz kime çalıştığını bilmiyoruz. Belki de sadece para için yapıyordur.
Orhan - Sultanımız haklı şehzadem. Evvela yılanın başını öğrenmek icap eder.
Şehzade - Dilruba nedir aklındaki?
Dilruba - Şehzadem Cafer Ağa'ya çalıştığı kimselere iletmesi icap edebilecek bir malumat verirsek, mektuplarının esas durağını öğrenmemiz pek kolay zira o hala en güvenilir adamlarınızdan biri olduğunu düşünür.
Şehzade - Nasıl bir malumat bu? Hiçbir şeyi tehlikeye atmamamız gerek. Sırf esas haini öğreneceğiz diye devlet sırrı konuşamayız ya.
Orhan - Şehzadem benim aklımdan geçen bir malumat var aslında.
Şehzade - Nedir?
Orhan - Sultanımızın yaşadığı malumatının Cafer ağa tarafından duyulmasını sağlarsak gayemize ulaşabiliriz.
Dilruba - Böyle bir ihtimal dahi söz konusu olamaz.
Orhan - Sultanım sadece Dilruba Sultan yaşıyor olabilir diye konuşacağız. Esas kimliğinizi öğrenebilme imkanı olmayacak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Payitahtın Sultanı
Historical FictionŞehzade Mustafa'nın ölmediği ve torunlarından Dilruba Sultan'ın anlatıldığı paralel bir evren...