[17]

2K 145 84
                                    

 
  Jiya duduk di kerusi yang sedia Ada di tepi katil itu lalu memandang mereka berempat tanda minta untuk memberi ruang kepadanya .

  Mereka berempat terus keluar dari bilik wad itu .. hanya Jiya Dan Taehyung sahaja yang Ada .

  Jiya memandang Taehyung lama sehingga membuat Taehyung kepelikan .

" Kenapa Noona pandang Tae macam tu ? " Tanya Taehyung .

" Tak dak apa .. saja " balas Jiya . Jiya hanya memandang Taehyung lalu tersenyum nipis .

   Bilik wad itu hanya sunyi sepi .. Tiada yang bersuara . Taehyung yang dari tadi membuat Hal sendiri itu Mula merasa sunyi . Tanpa melihat belakng dia terus merebahkan badannya sehingga terkena kepala katil .

" Auuuu " Taehyung memegang kepalanya . Jiya yang dari tadi termenung itu terus tersedar .

" Eh Tae ok Tak ? " Tanya Jiya sambil mengusap kepala Taehyung . Taehyung terus memandang Jiya .

" Noona .. nak peluk " pinta Taehyung sambil mendepakan tangannya . Jiya pun memeluk Taehyung dengan erat . Air matanya jatuh .

.
.
.

" Eh kau dengar apa-apa Tak ? " Tanya Yoon Hwa kepada Suga .

" Tak dengar apa-apa pun .. senyap je " balas Suga yang dari tadi meletakkan telinganya ke pintu wad itu .

" Apa korang buat NI ? " Tanya Doktor Seok Jin yang tiba-tiba muncul .

" Eh .. Tak Ada Apa .. cuma .. kenapa diorang senyap je " kata Jimin .

" Memang lah senyap ja .. kalau buat benda tu Baru lah orang luar dengar . " Kata Doktor Seok Jin . Jimin terus membuat muka Tak puas hati manakala Yoon Hwa hanya ketawakannya

" Ha Sebelum Saya lupa .. Encik Taehyung dah boleh balik " kata Seok Jin

" Aik cepatnya .. dia dah betul-betul stabil ke ? "

" Dah boleh buat plan tu dah stabil sangat lah tu .. lagipun saya Ada bnyak pesakit lagi . Buat apa asyik layan dia ja ? Baik balik dari menyusahkan saya " Kata Seok Jin .

   Seok Jin terus mengetuk pintu Dan masuk ke dalam bilik wad itu . Mereka berempat terus ternganga .

.
.
.

" Maaf mengganggu .. Puan Jiya , Encik Taehyung dah boleh balik . Jadi sila lah kemas barang-barang dia " kata Seok Jin .

" Baiklah " Jiya terus bangun Dan keluar dari wad itu untuk memanggil kawan-kawannya .

   Sedang mereka sibuk mengemas barang Taehyung , Taehyung terus memanggil Jiya .

" Noona .. Noona nak tinggalkan Tae ke ? " Tanya Taehyung sayu .

" Jiya .. kau tinggal dengan Taehyung boleh ? " Pinta Suga

" Kalau Tak nak aku Tak pak-- "

" Nae .. aku tinggal dengan dia " kata Jiya . Mereka semua tersenyum . Yalah ibu mengandung ego je lebih Tapi last last nak jugak .

.
.
.

Sudah Dua minggu Jiya tinggal bersama dengan Taehyung . Dia seperti babysitter di rumah itu . Perlu menjaga Taehyung yang ' Sindrom ' itu .

" Noona ! "

Cuppp !

  " Yah Kim Taehyung ! " Jerkah Jiya . Taehyung terus menundukkan kepalanya . Jiya mahu tergelak namun dia tahan .

" Yah Kim Taehyung ! Nonna penat lah buat itu ni .. jangan lah kamu tekejutkan Nonna ! Kamu nak anak nonna mampus ? " Marah Jiya sambil menahan tawanya .

" Mianhae Noona .. " ucap Taehyung lalu wajahnya mendekati perut Jiya yang jelas nampak baby bump itu .

" Mianhae baby ! " Taehyung mencium sekilas perut Jiya lalu tersengeh . Jiya tersenyum suka . Taehyung terus menuju ke sofa dan bermain Fon .. bukan game tapi Cari maklumat lagi tentang musuhnya .

  Walaupun dia sudah berlembut sedikit tetapi dia tetap ingin musuhnya mati ditangannya sendiri . Kerana dia tidak mahu melepaskan musuhnya atas kerana Kisah silam yang paling pahit .

.
.
.

Malam ⭐

  Jiya berdiri di balkoni menghadap permandangan yang cantik , dengan angin yang lembut sambil mengusap perutnya .

  Tidak lama kemudian , Ada sepasang tangan melingkar ke perutnya .

" T-Tae ? " Jiya menoleh sedikit melihat wajah Taehyung .

" Noona menangis? " Tanya Taehyung Risau lalu Jiya cepat-cepat mengelap air matanya menggunakan tapak tangan .

" Mana Ada Noona menangis .. em Tae kenapa Tak tidur lagi ?" Tanya Jiya .

" Tae tunggu Noona .. Tae nak tidur dengan nonna malam NI " kata Taehyung yang masih memeluk Jiya sambil meletakkan dagunya di bahu Jiya .

" Noona .. Tae nak Tanya something boleh ? "

" Boleh , Tanya lah " balas Jiya

" Erm anak dalam perut Noona NI anak siapa ? " Tanya Taehyung .. saja mahu mendengar jawapan Jiya . Jiya terdiam lalu menghembuskan nafas .

" anak Noona lah .. kenapa ? " Jawab Jiya

" Ermmm .. siapa ayah kepada anak dalam perut NI ? " Soal Taehyung lagi . Jiya melepaskan tangan Taehyung dri memeluknya lalu memusingkan badannya menghadap Taehyung .

  " Erm Tae tak mengantuk ke ? Noona mengantuk lah .. Jom tidur " Jiya menuju ke arah katil Dan diikuti oleh Taehyung .

  Taehyung menghembuskan nafas .. adakah dia masih tidak dapat mengambil hati Jiya ? Esok dia bercadang untuk mulakan misinya untuk mengambil hati Jiya .

  Mereka berdua merebahkan badan diatas katil itu . Taehyung memusingkan badannya menghadap Jiya .

" Goodnight Noona " Taehyung mencium sekilas dahi Jiya . Jiya tersenyum nipis lalu memusingkan badannya ke arah lain .

.
.
.

" Terima kasih Hyung sebab Tolong Do Hyun keluar dri penjara " ucap Do Hyun .

" Hm .. Do Hyun .. Ha kau Tak Ada kerja kan ? Well semua tempat kerja Tak nak ambil kau . Apa kata kalau kau kerja je dengan aku " kata Chung Ho

" Tapi Hyung .. Do Hyun Tak nak kerja tu . Tu masalah Hyung dengan musuh Hyung . Do Hyun Tak nak masuk campur . " Kata Do Hyun .

   Do Hyun terus meninggalkan abangnya lalu masuk ke dalam kereta yang dipandu oleh orang bawahan mereka . Chung Ho yang memandang tajam  adiknya itu terus menuju ke kereta .

" Aku dah Tolong keluar penjara bukan nak dengar cakap aku . Lembab " kata Chung Ho

Tbc

  Shshshshsh .. Do Hyun dah keluar dari penjara .. adakah and tidak sabar untuk tengok Do Hyun buat perangai lagi ? 😝

  Sorry part NI pendek / bosan .. Nanti Liya Cuba yang terbaik lagi 😢

  BTW Thank you kepada sesiapa yang setia menunggu Liya , add ff NI dekat Reading list and library .. thank you sangat² ! Sayang korang 😣❤

Wuit jngn lupa Voment 👀 Wait for the next part ! 😘
Kalau nak tengok scene sweet and comel Jiya Dengn Taehyung , jangan lupa Voment ek ! 😣
 

 

[C] In Love With A Bad Mafia [ Kth ]Where stories live. Discover now