[26]

1.6K 129 42
                                    

  Cahaya matahari yang terang terpancar itu membuatkan Jiya terbangun dari tidur . Selepas membuka mata , dia pun menguap kecil seraya menggosok matanya . Matanya dibuka luas lalu memandang tempat yang didudukinya dengan hairan .

  Jiya yang masih kehairanan itu mula bangunkan dirinya lalu menyandar di kepala katil . Baru sahaja dia tersedar dari lamunan , pintu bilik itu dibuka oleh seseorang yang sedang memegang dulang yang berisi mangkuk dan cawan .

" Dah bangun ? " Tanya Taehyung dengan senyuman . Dia pun berjalan menuju ke katil Jiya lalu meletakkan makanan itu di meja bersebelah dengan katil . Tidak lepas Jiya memandang Taehyung .

" Macam mana aku boleh ada dekat sini ? " Tanya Jiya dengan nada yang sedikit tinggi . Setelah meletakkan makanan itu , Taehyung memandang Jiya lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Jiya . Mata mereka bertembung .

" Saya , Saya yang Bawa Awak ke sini . Salah ke Saya nak ambil kembali hak Saya ? " Balas Taehyung lalu memegang tangan Jiya namun Jiya lantas menarik kembali tangannya .

  Taehyung memandang perut Jiya Dan diikuti dengan Jiya . Air Mata Jiya telah bertakung . Tunggu Masa sahaja air Mata itu Akan jatuh .

" Jiya , kalau bukan sebab Saya tipu awak mes-- "

" Keluar " arah Jiya

" Ji-- "

" Keluar ! " Tengking Jiya . Taehyung memandang Jiya lama lalu dia bangun Dan menuju ke pintu bilik itu .

" Jangn lupa makan " kata Taehyung sebelum keluar dari bilik itu . Air Mata Jiya yang bertakung tadi terus jatuh ke pipi . Matanya dipejam .

.
.
.

  Sudah Dua jam Jiya tidak sentuh sedikit pun makanan yang diberi oleh Taehyung itu . Tidak lama kemudian , pintu biliknya pun dibuka oleh seseorang . Mata mereka bertembung Dan lelaki itu memandang ke arah makanan yang diberinya .

" Kenapa Tak makan ? " Jiya diam . Taehyung mendekati Jiya Dan melabuhkan punggungnya di tepi Jiya . Taehyung memandang Jiya sekejap lalu memandang makanan yang Tak disentuh itu .

" Haish serious Tak nak makan ? " Tanya Taehyung lalu mengangkat mangkuk yang berisi bubur itu . Taehyung berusaha untuk menyuap bubur itu namun Jiya menolak .

" Hm fine .. ruginya Tak nak makan . Sedap NI " Taehyung pun menghidu bubur itu depan Mata Jiya .

" Betul NI ? Awak tu sakit , makan lah-- "

" Tak nak ! "

" Tak nak makan sudah , malas nak cakap banyak Kali " kata Taehyung dengan sedikit dingin lalu bangun menuju keluar .

" Eh-- "

" Tch siapa je nak makan . Kalau malas buat apa culik aku " bebel Jiya sendiri .

  Sedang dia membebel , Ada Satu benda yang terlintas di fikirannya . Iaitu lari . Namun dengan keadaaanya yang masih tidak stabil itu dia terpaksa tangguhkan niatnya .

  Tidak lama itu , kepalanya menjadi pening . Dia pun membaringkan badannya semula lalu tidur untuk mengurangkan Rasa sakit .

.
.
.

  Dari pagi hingga ke petang Jiya tidak makan . Setelah lama tidur , dia pun terbangun pada waktu petang . Kepalanya Makin sakit Dan perutnya berbunyi kerana lapar . Kerana terlalu kelaparan , dia terpaksa menurunkan egonya .

  Jiya pun turun dari katil lalu menuju ke pintu bilik . Perlahan dia membuka Dan terpandang lah Satu bodyguard yang sedang menjaga di luar bilik itu . Mahu sahaja dia menutup pintu kembali namun sempat ditahan oleh lelaki itu .

" Puan nak ke Mana ? " Tanya lelaki itu

" La-lapar " balas Jiya lalu memegang perutnya . Bodyguard itu tersenyum . Kebetulan Taehyung mahu menjenguk Jiya , Setelah menaiki tangga dia melihat Jiya sudah membuka pintu Dan bersembang dengan Bodyguardnya .

" Tuan " Sapa lelaki itu .

" Hm " balas Taehyung lalu mendekati mereka . Bodyguard itu terus menundukkan kepalanya manakala Jiya pula memandang Taehyung dengan tiada perasan .

" Kenapa ? " Tanya Taehyung

" Lapar " jawab Jiya dengan suara yang amat perlahan sambil menundukkan kepala .

" Mwo ? " Taehyung pun mendekatkan wajahnya dengan Jiya .

" LAPAR ! " jerit Jiya . Terkejut Taehyung lalu menjauhkan diri dari Jiya sambil menutup telinganya .

   Taehyung terus memandang Jiya tajam lalu menarik tangan Jiya menuju terus ke dapur . Semakin dekat mereka menuju ke dapur , Jiya menghidu sesuatu yang membuatkan dia terliur .

Kerusi ditarik oleh Taehyung untuk Jiya . Taehyung pun melabuhkan punggung di kerusi berhadapan dengan Jiya lalu mencedok makanan Dan berikan kepada Jiya .

" Meogeo " Lama Jiya memandang Nasi goreng kimchi yang digoreng oleh Taehyung itu .

" Wae ? "

" Ani .. cuma teringatkan penipuan bodoh " balas Jiya lalu memandang Taehyung .

" Hm look .. Saya buat macam tu sebab saya sayangkan awak . Saya nak ambil perhatian awak tu je . Kalau Saya normal pun mesti awak benci kan ? That's why Saya buat macam tu " jelas Taehyung . Jiya hanya mengendahkannya lalu menyuapkan Nasi ke mulutnya .

" Jiya Saya Cin-- "

" Bila kau masuk kerja ? " Tanya Jiya

" Hm lusa .. wae ? Kalau nak saya stay rumah pun ok " balas Taehyung

" No .. pergi je lah " kata Jiya . Selesai saja makan , Jiya pun membasuh pingganya Dan menuju kembali ke bilik . Setelah itu Jiya tidak keluar bilik Dan mampu menunggu sehingga lusa . Kesempatan untuk lari lgi akan terbuka luas .


















Tbc

   Part ni Liya kekurangn idea sikit :) yang penuh idea tu tuk next part .. so tunggulah part 27 ! <3

   Pape pun voment ah 😀 And thank you untuk yang selalu support 😘 Kalau nak Liya pub part 27 tu terus , kata nak 😆














 

[C] In Love With A Bad Mafia [ Kth ]Where stories live. Discover now