[20]

1.8K 201 77
                                    

Mulakan dengan vote Sebelum anda membaca 🔊

  Mata Jiya dibuka perlahan . Agak silau akibat cahaya matahari yang terpancar . Jiya dengan malas sekali mahu bangun , dia memusingkan badannya membelakangi tingkap .

  Terbeliak matanya kerana sedikit lagi bibirnya hampir menyentuh bibir Taehyung yang sedang tidur dengannya . Lama dia melihat wajah tampan Taehyung . Tangannya mengusap lembut pipi lelaki itu .  Dengan perlahan Jiya bangun Dan menuju ke pintu .

" Dah pukul berapa NI ? Baik aku masak siap-siap " Jiya menuju ke dapur Dan terus mengeluarkan sayur-sayur yang Ada di dalam peti sejuk lalu memotong untuk memasak .

" Harini aku masak nasi goreng kimchi je lah "  Selesai memotong semua sayur-sayuran itu , dia Mula memasak .

.
.
.

" Ergh .. Erm bau apa NI ? Sedapnya " kata Suga yang Baru saja bangun .

" Fuh lapor lapor " Suga terus bangun dan berlari anak menuju ke dapur .

" Eh Jiya ? Awal bangun " tegur Suga sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu melabuhkan punggungnya di atas kerusi .

" Eh ? .. haah .. saja bangun awal nak masak siap-siap . Nanti lepas masak terus nak pergi rumah Yoon Hwa " kata Jiya . Suga hanya menganggukkan kepalanya

" Ha .. harini Hari apa ya ? " Tanya Jiya sengaja . Suga menundukkan kepalanya Dan hanya menaikkan bola matanya memandang Jiya .

" Birthday Yoon Hwa " balas Suga . Jiya menepuk tangan perlahan .

" Tak nak beli apa-apa ke dekat dia ? " Tanya Jiya sambil menghidangkan makanan itu lalu melabuhkan punggungnya di kerusi berhadapan dengan Suga .

" dah beli dah " balas Suga

" Beli apa ? " Soal Jiya

" Aku beli .... "

" Aha ? ..... " Jiya yang masih tertunggu-tunggu dengan jawapan lelaki itu namun Suga hnya berpura-pura berfikir .

" Mana boleh bagitau ..dah Tak payah sibuk . Baik kau pergi bancuh Susu dekat Taehyung tu " kata Suga . Jiya memandang Suga tajam lalu bangun dari kerusi Dan mencari sesuatu di dalam almari dapur .

" Aish Mana botol NI ? Ish .. wait-- " Jiya memusingkan badannya lalu memandang Suga tajam seperti mahu membunuh lelaki itu . Lagi-lagi apabila Suga ketawakan dia dngan perlahan .

" Sbjwbdisbskmsk "

" Dah dah .. ha nanti kau nak pergi rumah Yoon Hwa tu , siapa nak jaga Taehyung ? Aku Tak nak " soal Suga .

" Siapa lagi ? " Jiya tersenyum senget sambil melihat Suga . Suga pun turut tersenyum senget Dan mereka berdua menganggukkan kepala .

" Kita suruh Jimin ! " Kata mereka serentak lalu ketawa jahat .

" Ha jangan lupa datang malam NI "

" Nae shshshshshsh "

  Gelak tawa mereka berdua didengari oleh Taehyung yang sudah lama bangun Dan melihat mereka berdua dari atas . Taehyung hanya menjelingkan matanya lalu menuju ke bilik air .

.
.
.

  Sudah pun petang Dan Jiya pun bersiap untuk pergi ke rumah kawan-kawannya . Setelah saja dia memakai baju , dia merasa seperti ada orang memeluknya dari belakng . Bahunya terasa berat .

" T-Tae ? " tiada sahutan .

" Ermmm " Jiya seperti kebingungan .

" Noona .. Noona Tak sayang Tae dah ke ? " Tnya Taehyung yang masih meletakkan kepalanya di bahu Jiya .

[C] In Love With A Bad Mafia [ Kth ]Where stories live. Discover now