Jiya terus keluar dari bangunan itu lalu mendapatkan keretanya . Niat untuk terus pulang ke rumah namun dia takut untuk pulang dengan keadaan begini .
Jadi dia mengambil keputusan untuk pergi ke rumah kawan baiknya iaitu Han Ae In dan Shin Yoon Hwa buat sementara waktu untuk menenangkan diri disana .
Jiya pun mengeluarkan telefon pintarnya dari dalam beg lalu mendail nombor telefon Ae In .. Dalam beberapa saat , Ae In pun menjawab panggilan itu .
" Yeobeoseyo ? Jiya ? "
" Hello , Ae In .. a-aku nak duduk dekat rumah korang kejap boleh tak ? " pinta Jiya dengan suara yang serak .
" Boleh tu boleh tapi .. Kau ni ok ke tak ni ? Macam lepas menangis je .. Kau ada masalah ke ? "
" Aku .. Aku kena buang kerja and aku takut nak balik rumah sebab kalau ahjussi aku tau tang aku dah kena buang kerja .. Mati lah aku . "
" Tu yang aku nak minta izin korang untuk stay kejap dekat rumah korang " jelas Jiya .
" Ouh okayh aku faham .. Btw kau tak payah lah nak minta izin bagai .. Kau bukan orang luar .. Kau kawan baik aku " kata Ae In .
" Hm Thanks " balas Jiya sambil tersenyum .
" Ha kau nak datang sini sendiri ke nak aku dengan Yoon Hwa jemput kau ? "
" Tak apa , aku boleh datang sendiri "
" Okayh hati-hati tau ,jangan sedih-sedih dah "
" Ok , bye " Jiya terus menamatkan panggilan itu dan dia mula memandu keretanya ke rumah Ae In dan Yoon Hwa .
Semasa dalam perjalanan ke sana , Jiya memandu keretanya seperti biasa dan agak tenang sedikit , namun dalam perjalanan itu , Jiya terasa ada sesuatu yang telah menarik perhatiannya apabila melihat cermin keretanya itu .
Dia tersedar yang ada sebuah kereta Honda NS-X berwarna silver yang dibelakang yang agak jauh darinya dipandu dengan sangat laju sehingga kereta itu sudah hampir dekat dengan keretanya .
" Dah pahal dengan kereta belakang ni ? Lain macam je .. " monolog Jiya sambil membetulkan cermin keretanya .
Jiya yang tenang memandu keretanya tiba-tiba terkejut apabila terdengar bunyi hon dari kereta Honda itu yang sudah berada dibelakangnya .
PONN ! PONN !
" Ish ! " terdengar saja bunyi hon berkali-kali , Jiya terus memberi laluan kepada kereta dibelakangnya itu dengan membelokkan ke kiri akan tetapi kereta dibelakangnya juga turut membelok ke kiri .. Niat ingin memotong kereta Jiya tetapi tidak sengaja mereka berdua membelok ke kiri dengan serentak dan berlanggarlah dua buah kereta itu .
Jiya memberhentikan keretanya manakala kereta Honda itu juga turut berhenti lalu keluar untuk memeriksa keadaan kereta .
" What!? Apa pulak ni ?! Lepas satu , satu jadi ! " Jiya terus mengetuk stereng keretanya dengan kuat lalu keluar dari perut kereta dan terus menjerkah orang yang telah melanggarnya .
" Woi buta ka ?! Dah nampak aku ketepi tu kau jangan lah nak ketepi jugak ! Nak potong bagai .. Yang dok buat kalut sangat pahal ? " jerkah Jiya lalu lelaki yang dikenali sebagai pemilik kerera itu terus mengangkat Jiya dan meletaknya di atas kereta .
" What ? Hei budak , kau tau tak yang aku ni nak cepat .. Yang kau bawa kereta terhegeh-hegeh dengan lembab macam siput babi tu pahal ? So ni semua salah kau " kata lelaki itu lalu dengan perlahan dia mendekatkn mukanya dan lantas Jiya menolak lalu turun dari kereta itu .
" Ha ? Salah aku ? Hei sah-sah lah kau yang salah .. Kau langgar aku .. So aku nak minta ganti rugi ! "
" Pahal pula ? Kau yang lembab " kata lelaki itu selamba .
" Huh ?! Aku bawa kereta normal je okay . Kau tu yang dari aku perhatikan je .. Bawa kereta macam orang gila ! " tempik Jiya lalu Jiya menolak bahu lelaki itu sehingga baju kot yang dipakai oleh lelaki itu terbuka sedikit terus Jiya terkejut apabila ternampak sepucuk pistol yang berada di poket seluar lelaki itu .
" Apa ? Ouh .. Kau dah nampak kan ni apa ? " tanya lelai itu lalu Jiya terus terdiam .
" Heh , tau pun takut " kata lelaki itu lalu memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya .
" What ? Takut ? Cehh entah-entah tu pistol mainan je bukan betul pun . Ingat aku takut ke ? Alamak acah gangster pulak , eh aku lagi gangster lah " bebel Jiya manakala lelaki itu hanya mampu menarik nafas panjang lalu menjelingkan matanya ke arah lain . Penat mendengar perempuan membebel .
Sedang Jiya membebel , salah seorang kawan lelaki itu yang berada di dalam kereta terus mengeluarkan kepalanya dari tingkap kereta lalu memanggil lelaki itu .
" Woi ! Charlie ! Kau tunggu apa lagi tu ? Musuh dah makin dekat ! " lelaki yang bernama Charlie itu terus berlari masuk ke perut kereta dan meninggalkan Jiya seorang diri .
" Woi ! Kau nak pergi mana ? Kau , Ish ! " jerit Jiya tapi sayangnya lelaki itu tidak mendengar kerana keretanya sudah jauh dri pandangan .
" Arghhh ! " jerit Jiya geram lalu masuk ke dalam perut kereta .
Sepanjang perjalanan , Jiya hanya mampu maki dan membebel tentang masalahnya yang lepas satu , satu masalah muncul dan apa pula masalah yang akan berlaku selepas ini .
" Hari ni memang hari yang malang bagi aku "
[ Taehyung pov ]
" Sempat lagi kau mengorat perempuan tadi " perli Jimin iaitu kawan kepada Taehyung.
" Heh aku main-main je " balas Taehyung .
" Tapi menarik jugak perempuan tu . Harap aku akan jumpa lagi dengn dia " sambung Taehyung lalu tersenyum sinis .
Haluuuu .. Sorry kalau ayat cam apa tak tau ..
Tbc
YOU ARE READING
[C] In Love With A Bad Mafia [ Kth ]
FanfictionAmaran ! Tuk siapa yang nesen tu tolong skip part 14 😭 Btw ni ff msa aku zaman milo lagi msih bengong 👁️👄👁️ ok pape pun dipersilakan bca if berminat ^3^ Kisah seorang yeoja yang bernama Jung Jiya iaitu seorang yatim piatu dan sekarang dia tingga...