"Papa!"jerit Angel nyaring. Dia meluru memeluk tubuh Papa nya itu.
"A-angel"lelaki itu turut merendahkan badannya lalu membalas pelukan anak gadisnya.
"Hai Tuan Darwia"sapa salah seorang lelaki disitu.
Darwia mengukir senyuman kecil.
"Hai Malik. Awak sihat?"soal Darwia. Walaupun sisa terkejut itu masih ada namun diabaikan buat seketika.
"Alhamdullilah sihat Tuan"jawab Malik sambil tersenyum.
"Eh masuk la. Saya buat air kejap. Noah and Angel bawa kawan-kawan papa masuk. Mama nak pergi dapur buat air"arah Darwia lalu dia mengorak langkah ke dapur.
Dia memegang dada yang terasa sesak. Dia sudah menyangka pasti hari dimana Noah dan Angel bertemu dengan Papa mereka pasti akan tiba namun dia tidak tahu hari itu bakal tiba secepat ini. Argh jika dia tahu, sudah lama nasihat Syirah diikut. Stupid you Tuan Darwia!
Setelah air Milo Ais dibancuh, dia mengangkat jag yang berisi air tersebut dan membawa ke ruang tamu nya. Nafas ditarik perlahan.
'You can do this!'
"Eh Tuan ni tak payah la buat air bagai. Kami datang Condo ni nak kemas Condo ni je. Tak sangka pulak Tuan dah balik"Malik memandang wajah manis Tuan Darwia, ketua pasukan nya.
"Tak susah pun Malik. Milo je ada dekat dapur tu. Saya baru pindah masuk tadi. Tak sempat beli barang dapur lagi"
Noah memandang gelagat gedik Angel dan Papa nya.
"Wia, tembikai tak de ke? I lapar la"sampuk seorang lagi jejaka yang sedari dari tadi hanya mendiamkan diri.
"Sorry la. Tapi peti ais I pun 'suci' lagi hah. Bukan setakat tembikai, telur pun tak de"
Hairrin mencebik.
"Aku nak tembikai! Noah jom teman Uncle pergi kedai beli tembikai"
Noah memandang Hairrin. Kening diangkat sebelah.
"Ask my parents first"jawab Noah ringkas.
"Wia, I bawa you punya prince kejap eh"soal Hairrin lembut. Mata dibuka tutup berkali-kali.
Darwia tertawa kecil melihat telatah tidak matang Hairrin.
"I okey je. Bawa la"
"Masyeh"
"Noah jom! Mama bagi Noah ikut uncle. Cepat! Uncle dah kebulur!"baru sahaja Hairrin hendak bangun namun dia kembali terduduk apabila suara dingin Noah membataskan pergerakan nya.
"I said ask my parents. Not only mama but my papa also"
"Alahai mamat beku ni! Banyak songeh laaaa! Mu tau dok aku ni dah kebuluq! Mu lagi nak menggedik! Serupa gaya betino! Baik aku bawa adik mu Angel tu hah!"bentak Hairrin geram.
Noah menjongket bahu. "Take it or leave it. I don't care"
"Fine Prince Ice. Bro aku 'pinjam' anak kau kejap ye"perkataan pinjam dikuatkan sedikit.
"Bawa lah. Hati-hari drive. Yang kau bawa tu anak aku"jawab Papa Noah.
Hairrin mengangguk laju. Dengan pantas Noah didukung dan kunci kereta yang berada di atas meja diambil.
"Uncle put me down!"Noah memukul bahu Hairrin.
"Oh tembikai kau tunggu aku! I'am coming baby!"rontaan Noah sikit pun tidak dipedulikan Hairrin.
Akhirnya Noah menyerah dan memeluk sahaja leher Hairrin. Kang jatuh berparut dan patah bagai habis la body dia yang on the way sexy tu.
Darwia menggeleng melihat gelagat Noah dan Hairrin.
"Abi..."
Mereka memandang Angel Nur Safiya.
"Yes baby?"jawab Malik lembut. Rambut Angel diusap lembut.
"Boleh teman Angel pergi taman tak?"soal Angel perlahan. Takut jika permintaannya menyusahkan Malik.
"Of course baby. But before that kiss your mama and papa first okey"
Angel mengangguk laju. Pipi Papa nya dicium lembut.
"Babygirl papa take care okey. Papa love you"
"Angel love papa too!"kata Angel lalu dia berjalan ke arah mama nya pulak.
"Tak pe ke Malik? Biar saya je la bawa Angel pergi taman"
"Tak pe Tuan. Saya okey je"jawab Malik seraya tersengih kecil. Dia tahu wanita itu pasti tidak mahu berduan dengan Papa anak mereka itu.
"Angel Nur Safiya, pergi taman dengan mama eh?"soal Darwia lagi. Berharap sangat anak gadis nya itu setuju.
"Tapi mama kata mama sakit kepala kan. Jadi mama rehat, biar Angel pergi taman dengan Abi Malik ye"
'Prang!'
Musnah harapan Darwia. Dia mengukir senyuman kelat.
"Okey baby. Take care and be good with Abi Malik okey"kata Darwia lembut.
Angel mengangguk laju. Kedua pipi Mama nya dicium sama seperti dia mencium pipi Papanya tadi.
"Come"Malik mendepakan tangannya lalu Angel melompat masuk ke pelukan Abi nya.
"Bye mama, bye papa"Angel melambai tangannya.
"Bye babygirl"
Setelah Malik dan Angel keluar tinggallah mereka berdua di dalam Condo itu. Sepi. Sunyi. Senyap.
"Are you okey, baby wife?"
Hati Darwia tersentak.
Baby wife...
Setelah sekian lama, akhirnya nama panggilan itu menyapa helwa telinga nya lagi.
"S-saya sihat. Awak?"
"I'am good"jawab lelaki itu. Bibirnya mengukir senyuman manis.
"Saya nak pergi dapur kejap eh"Darwia bingkas bangun. Namun entah bagaimana dia boleh terjatuh terduduk di atas peha lelaki itu.
"Awa--"
Darwia tergamam apabila terasa pinggang nya dipeluk oleh lelaki itu. Lelaki itu menyorokkan wajahnya dibalik leher Darwia.
"L-luth..."Darwia cuba merungkaikan pelukan Luth, namun semakin kuat pelukan itu.
"Stay still please..."rayu Luth perlahan.
"6 tahun... 6 tahun saya tanggung rindu ni... 6 tahun saya cuba buang cinta dan sayang ni, tapi saya tak mampu... I'am sorry baby wife..."
Hati Darwia terasa sakit apabila Luth meminta maaf. Air mata nya bertakung di empangan matanya.
"Saya minta maaf sebab tak mampu tunaikan pemintaan awak... sampai bila-bila pun saya akan tetap sayang dan cintakan isteri saya. I love you so much baby wife... I'am sorry..."
Isteri?
Ya, 6 tahun lalu sebelum Darwia berangkat ke Hong Kong, dia diijab kabulkan dengan Syed Luth Zulfaqar.
Sejak 6 tahun lepas, dia ialah Mrs.Luth Zulfaqar.
Dan kini dia kembali ke Malaysia membawa title yang sama.
Mrs.Luth
"I miss you my baby wife"
Air mata Darwia jatuh apabila lehernya terasa basah. Suaminya menangis kerana dirinya.
Tubuh Luth dipeluk erat.
"I'am sorry, Abang..."
( ♡♡♡ )
× Do vote and comment🙆❤.
YOU ARE READING
TM | | BabyGurl Syed Luth - C -
Action2th Masterpiece Under The Mafia series Syed Luth Zulfaqar || Tuan Darwia Mikayla STATUS || ON GOING START || 14 FEBRUARY 2021 END || 13 OCTOBER 2021 Pretty cover from this lovely girll ! - @nurflwr