28 || Untitle Part

3.5K 170 43
                                    

David memandang Lucy yang sedang memasak itu.

Lama.

"Why you starring at me ?"soal Lucy pelik.

"Nothing sweetheart"David tersenyum.

Lucy menjongket bahu. Malas mahu melayan.

"Where's my babies ? Biasanya rumah ni kecoh, hari ni senyap je"soal David pelik. Mata melilau mencari kelibat anak-anaknya namun tiada.

"Diaorang merajuk dengan awak la... awak janji nak bawa diaorang jalan pergi taman semalam tapi awak asyik sibuk je"kata Lucy lembut. Tangan laju menggaul adunan didalam mangkuk.

David menepuk dahi.

"Shit, sorry sweetheart aku lupa!"David memeluk pinggang Lucy. Jari bergerak melukis-lukis diatas perut Lucy.

Wanita itu tergelak kecil. Lucy melepaskan tautan tangan David. Badan dipusingkan menghadap David.

"Dari awak kacau saya, baik awak pujuk anak-anak awak tu... kesian diaorang tahuu"Lucy mengusap rahang David perlahan.

David tersengih. Lucy ditarik masuk kedalam pelukannya. "Okey sweetheart. Masak elok-elok. Jangan nakal-nakal"bisik David tepat ditelinga Lucy.

Lucy tergelak. Dia mengangguk.


David mengintai dibalik pintu bilik anak-anak nya.

Pintu diketuk.

"Papa masuk eh"

Namun sapaan David dibiar sepi.

David tergelak kecil.

Caliana Aylin. Arriyan Ezrael. Kedua-dua anak nya itu menghiraukan kewujudannya dalam bilik itu.

"Sayang papa ni marah ke... sorry la... papa bukan sengaja nak terrrrrlupa"pujuk David lembut.

"Liana, did you hear something?"Arriyan menyoal adiknya, Caliana.

"Urm I don't think so Riyan"jawab Caliana.

Whoa, they being sarcastic huh !

"Ala sayang-sayang papa! I'am so sorry !"pujuk David lagi. Lengan kecil Caliana dicucuk-cucuk.

"You promise us and then you broke it, Papa. And yeah today you do it again. And then you just say sorry... and then you will make a new promise and then you broke it again and again and again"bebel Caliana panjang. Wajah kacak sang bapa dijeling malas.

Arriyan mengangguk setuju.

David tergelak. Amboi marah sangat tu.

"Ye la... papa janji papa tak tipu babies papa lagi ye"David tersengih. Jari kelingking dihulurkan ke arah Caliana dan Arriyan.

"Nope. Nanti Papa tipu lagi. We are  done"

Arriyan dan Caliana menolak jari David.

"Okey okey I will do anything as long as babies papa ni maafkan papa"

Arriyan memandang Caliana.

Caliana juga membalas pandangan Arriyan.

Mereka tersengih.

"Anything?"soal Caliana. Bibir mengukir senyuman manis.

Sweet but scary.

Okey David menyesal.

He know what's the meaning by that freaky smile.


"What's wrong with your face, David?"

David menandang Lucy. Dia mengeluh.

"Babies request something huh"tebak Lucy.

David mengangguk.

"Ala macam awak tak biasa... belikan je la"perli Lucy.

David mengeluh lagi.

"Kalau boleh beli dah lama aku beli"jawab David.

"Babies minta apa ?"soal Lucy pelik. Dia merenung wajah gusar David.

"They want to see their Mama, Lucy"



The Master memandang gambar nikah antara David dan Lucy. Bukannya dia tidak tahu David dan Lucy sudah bernikah. Dia tahu segalanya. Dia juga tahu dimana Luth dan Alpha Team sekarang. Namun dia sengaja untuk berdiam diri dan berlakon bahawa dia tidak tahu apa-apa.

Tentang anak-anak Darwia ? Oh itu juga sudah berada didalam genggaman nya.

Dia sudah bersumpah akan memiliki Darwia Mikayla walau apa pun yang terjadi. Darwia Mikayla hanya tercipta untuk nya.

Walau apa pun yang bakal terjadi, dia sudah berada beribu langkah dihadapan. Hanya dengan satu arahan sahaja daripada dia mampu memusnahkan segalanya.

"Luth, just wait and see cause' I am already thousands of miles ahead of you who are left behind, stupid asshole"

#tbc

× Done ! Do vote and comment !

TM  | | BabyGurl Syed Luth - C -Where stories live. Discover now