Konstantiniyye posthanesi, 20 Nisan 1880
Sayın Salim Paşa, itâb ü âzâr etmemenizi istihram ederek ve dâhi latifeliğinize sığınarak belirtmem lazım gelmektedir ki bu zamana dek sizlere ilettiğim tüm mekâtiplerin kesinkes batıl olmamakla birlikte oyalamak içün birer hikâyet oldukları bir hakikattir. Hâşâ sizleri oyalamak içün değildir ve lakin ol okuru oyalamak içündür efendim. Derseniz ki bu okur kim idir? Bendeniz dâhi arz ederim ki Johanna Karmindot hanımefendinin ta kendisidür.
Şöyle ki Johanna hanımefendi kendilerini bir çeşit postacı zan ediyor olacaklar ki mekâtipler gönderilmeden önce gizliden gizliye el koyup okumaktadırlar. Bu fakirin gözünden kaçamasa dâhi bendeniz Karmindot'ların konağında yatıp ve dâhi ulaklarına iş buyurmak zorunda kalmam hâsıl olunca kaçacak bir mesken kalmamakla beraber hanımefendiyi oyalamanın bir farklı yolunu bulamamış bulunmaktayım efendim.
Bu mekâtipi dâhi çarşıya inme bahanesiyle çıktığım vakit yazmaktayım. Bu ters vaziyetten ötürü sizlere oldukça karışık ve manasız ve fâyidesiz ve cüz'î sebepler ile şüpheleri tutarsız olan mekâtipler iletmem lazım geldi. Hakikatte ise ol konağa adım attığımdan beridür katilin kim olduğunu bilmekte gayette idim efendim.
Sizlere vaziyetin hakikatini yüz yüze geldiğimiz vakit arz edeceğim. Ol vakitten önce izin verirseniz eğer katili kendi ellerimle size teslim etmekten büyük şeref duyarım efendim.
Bu hakikati ise Cevdet Paşa'ya iletilecek en doğru vakti siz bilmektesiniz efendim. Çün Cevdet Paşa'nın dâhi gönderdiği mekâtipler bu neferden önce okunmaktadırlar. Dikkatli olmak fâyideli olacaktır deyü bu hakkı size arz etmek istedim efendim ki bilesiniz.
Behemehal, bulunduğum sürece görevimi lâyı-kıyla yerine getirmeye çalışacağım. Zîra başaramazsam, bugün şahsım için büyük bir mahrû-miyet-i irfan muhakkaktır.
Bendeniz bir müptedi nefer: Mehemmed Ali
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mektuplar Mevzular Merhumlar
Mystery / Thrillerممم 09 /04 /2020 #gizem #WattpadMysteryTR Batılı bir aileye yurt olmuş gizemli bir konak, Ve çok yakınında gerçekleşen diplomatik bir cinayet... Yazar görünümlü gizli bir Türk nefer, Ve ondan da gizli, suskun bir katil... Peki, siz bu hikâyede kimin...