6.mektup

96 12 25
                                    

Konstantiniyye - Karmindot Malikânesi, 20 Nisan 1880

Sayın Cevdet Paşa, Karmindot Malikânesinde misafir olalı on üç gün oldu ve bu gice uşaklardan biri bi'z-zât asılarak vefât etti. Bir an zuhûr iden ol vahşet-eserden beridür gam-gîn içerisindeyim efendim. Ma'mâfîh cinayetle bir ilgisi olunup olunmadığından dâhi şüphelenmekteyim.

Dün gice, Johanna-kim bir haylice sarhoş iken bendenize güvenden bahsetti ve James'dan bir def'îce dâhi şüphelenmemi sağladı efendim. James-kim bu evde şüpheleneceğim son insandı ve lakin Johanna dâhi batıl söyleyemeyecek kadar sarhoşlukta gâyetde idi.

İmdi hanımefendinin masûn olduğunu düşünmekteyim efendim. Vâkı' olunanlara binâen hâl-i perîşânîye görünmektedir. Gayri kendilerine acımaktayım ve bir vakit şüphe duyduğum içün dâhi üzülmekteyim efendim. Muhtemelen nazarımı çekmek içün bir tuhaf davranmakta idi.

Gün doğduğu vakit ol uşağın naaşı hepimizin kafasını karıştırmış olsa dâhi hanımefendi Johanna'nın dün gice hakkında hiçbir bâb hatırlamadığına zinhar eminim efendim. Veyahut bendenizi korumak içün ale'l-gafle davranmaktadır.

James efendiyi ise ilk kez bu denlü suskun ve pârelenmiş görmekteyim efendim. Mevzu bahis keyfiyyete binâen bu gün maaile suskun ve pârelenmiş haldeler. Öyle ki James efendi dün gice hanımefendi Johanna ile olan karşılaşmamızı görmüş olsa dâhi böyle cüz'î sebepler ile nükte edecek bir kimesne iken sankim hiç şahit olmamış gibi davranmaktadır efendim.

Behemehâl, bulunduğum sürece görevimi lâyı-kıyla yerine getirmeye çalışacağım. Havadislerim içün dikkat-i nazar edesiniz.

Bendeniz bir müptedi nefer: Mehemmed Ali

Mektuplar Mevzular MerhumlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin