Laura memandang ke arah pintu dan tubuh Raynold Nays mula kelihatan. Satu senyuman manis dihadiahkan buat si bapa." Dad... Mom mana?" Soalnya hairan apabila tubuh Alisson Nays tidak kelihatan.
" Your mom tengah packing barang dekat hotel."
Laura membulatkan matanya.
" Mom and Dad dah nak balik ke?"
" Yes. And you're going to follow us princess."
" But... I want to stay here." Ujar Laura perlahan. Dia menunduk memandang jari-jemarinya dan dimainkan dengan satu sama lain.
" No. This place is not save for you. I'm afraid that Hayder's sister gonna hurt you again."
" Dad... Kan Nina dah bagitahu yang dia tersilap tengok malam tu. Dia tak sengaja tuduh Laura."
Raynold Nays tergelak sinis mendengar kata-kata anaknya itu. Laura sangat polos sehingga tidak dapat membezakan siapa yang baik dan siapa yang jahat.
" So, can I stay here for a while? Maybe for two months?" Pujuk Laura lagi. Mukanya dibuat sehabis comel.
" Yeahh... Up to you. You are too stubborn to follow my order." Kata Raynold Nays mengalah.
" Hehe you know me well dad."
" Promise me that you will take care of yourself, okay?"
" Okay..." Laura menghulurkan jari kelingkingnya untuk membuat pinky promise dan disambut baik oleh Raynold Nays
Perbualan mereka terhenti apabila pintu diketuk. Hayder melangkah masuk ke dalam wad persendirian itu. Dia bersalaman dengan Raynold Nays.
" Laura, dad keluar dulu. Korang berdua berboraklah."
Laura mengangguk. Hayder yang berada di sebelahnya dipandang dengan senyuman.
" How are you, Hayder?"
" I'm good."
" Kenapa ni? You nampak macam serabut je. Mind to tell me?"
Hayder menghela nafasnya lemah. Wajah bersih Laura dipandang dengan perasaan yang bercampur-baur.
" What's wrong hmm?"
" I'm sorry, but I have to tell you this. We have to brake up." Ujar Hayder dengan sekali nafas sahaja.
YOU ARE READING
HEATHER
Romance[COMPLETE] Laura Melissa, Kepulangannya ke tanah air telah menyebabkan satu trajedi buruk telah berlaku ke atas dirinya. Bukan mudah dirinya untuk menerima tuduhan cubaan membunuh yang telah dilemparkan ke padanya. Bukan mudah buat dirinya untuk men...