[ Accidental Rescue ]
Park Jimin.
Jejaka itu merenung tajam dengan wajah bekunya, tiada secalit senyuman. Dia tidak bersuara, hanya mendiamkan diri.
"eo? " Yeonju menyoal terpinga-pinga. Dahlah tibeh betul pergi tarik beg dia lepastu diam pula. Haih!
"uh nothing" Jimin bersuara tegas lalu terus berjalan melintasi Yeonju dan Bomi. Rambutnya sesekali dikuak ke belakang, menuju ke kelas.
"bwo? Kenapa tu? Tiba-tiba panggil lepastu blah? " anak mata kedua-dua gadis itu hanya mengikuti bayang Jimin sehinggalah jejaka itu hilang dari pandangan.
"uwu~ entah-entah... dia sukakan kau? Selalunya lelaki sengaja nak cari perhatian orang yang dia suka" Bomi di sebelah sudah menyenggol bahu Yeonju berulang kali bersama senyuman lebar, sengaja menyakat.
"ah mengarut! Park Jimin tu bencikan aku, takkanlah tiba-tiba saja dia nak berubah? "
"entahlah. Jom masuk kelas! " Bomi merangkul lengan Yeonju namun gadis itu masih tak bergerak. Anak matanya tidak lepas dari memandang Yoongi yang sedang berbual dengan Sihyuk saem.
Yoongi tahu ke jalan ke kelas nanti?
Kalau budak lelaki tu sesat macam mana?
"Yeon-ah, wae gurae? "
"urm.. kau.. kau masuk kelas dululah. Aku ada benda nak kena settlekan. Alah! Lagipun kita bukannya satu kelas pun, jumpa waktu rehat nanti ehe"
Yeonju menolak lembut badan Bomi ke hadapan lalu melambaikan tangan bersama sengihan.
"itulah, aku harap lepas result exam keluar nanti, kita akan sekelas. Lagi 3 bulan nak CSAT, pihak sekolah selalunya akan ubah kelas untuk fokuskan kepada pelajar yang betul-betul lemah jadi aku rasa kau ada peluang untuk naik kelas bulan ini. Hwaiting! "
"eung! " kalaulah Bomi tahu yang Yeonju gunakan Yoongi untuk jawab soalan peperiksaan dia tempoh hari, memang dah mati agaknya kena hempuk dengan Bomi.
"Lee Yeonju-shi" suara Sihyuk saem membuatkan gadis itu pantas menoleh. Anak matanya bertembung dengan Yoongi sempat mengenyitkan sebelah mata.
"bawakan pelajar baru ke kelas kamu, nanti saem akan kenalkan dia dengan rakan-rakan kelas kamu. Saem masuk kelas lewat sikit sebab ada hal dengan pengetua"
"algeseumnida saem!"
Kedua-duanya menunduk hormat ke arah Sihyuk saem lalu Yeonju terus menarik pergelangan tangan Yoongi sehingga ke luar bilik guru.
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...